Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi Le Mans -78  (Luettu 42258 kertaa)

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #225 : Syyskuu 08, 2022, 18:30:14 ip »
Osia saapui jonkin verran, täytyy kyllä sanoa että nostimien viimeistely on kyllä aika karkea. Aivan kuin ne olisi jotain aihioita joista voi sitten itse hioa kunnolliset..  ::) nokka-akseliin kohtaavassa päässä selkeä sorvin jälki keskellä, samaten 2/4:stä on kyljissä teräpalan jälki..

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #226 : Syyskuu 08, 2022, 22:23:26 ip »
Vaikuttaa hurjalta. Olen saanut ihan kelvollisia kun olen niitä S.D:ltä tilaillut tai sitten Agostinilta paikan päältä hankkinut.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #227 : Syyskuu 08, 2022, 23:19:24 ip »
Nämä oli made in germany…

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #228 : Syyskuu 09, 2022, 11:28:24 ap »
Missä lie mankelissa tai lingossa olleet - ei muuta kun reklamaationa takaisin.

En ole HMB:ltä epäkuranttia tuotetta saanut, mutta olen tilanut väärän osan - vaihtoivat oikeaan.
Agostinilta ostettu huohotin alkoi vuotamaan hitsaussaumasta ajokauden lopussa - vaihtoivat uuteen puolen vuoden käytön jälkeenkin.
SD:ltä ostamassani valetun satulan pinnassa oli kuplia - ehjä tilalle.

SD:n reklamaatiossa palautuksen lähetyskulut jäivät itselle maksettavaksi. Agostiinilla vaihto tapahtui paikanpäällä - T-paidan sain vaivan palkaksi.

Laita infoa, miten HMB reklamaation hoitaa. Tarvittaessa voin käydä loppukuusta paikan päällä ;)

T,
Jukka

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #229 : Syyskuu 09, 2022, 11:36:58 ap »
Vielä kun olisi mikrometri käytössäsi niin olisi mielenkiintoista saada selville läpimitat. Ulkonäön perusteella saattaisi olla kokoerojakin. Ulkoisen laadun perusteella vain karkaisu on tainnut mennä oikein. Nuo iskemät ovat tulleet ennen karkaisua. Työstöjälki ala-arvoista. Kuten FOT kirjoitti niin palautukseen vain ärtyneellä palautteella. Epäilenpä että lähettäjä tiesi laadun ja lähetti tänne periferiaan uskoen että palautetta ei tule.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #230 : Syyskuu 09, 2022, 14:06:48 ip »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #231 : Syyskuu 09, 2022, 15:53:08 ip »
Tuolla kuvien saatetekstillä annoin ilmeisesti väärän kuvan, eli nämä oli stein dinseltä, siellä kuvauksessa luki että made in germany. Seuraavaksi tilaan HMB ltä kun siellä oli tarjolla originaaleja- hintaero näihin 2,5€/kpl.
 Hmb n reklamaatioista ei ole muuta kokemusta kuin että taannoin kerroin heille , että heidän lämpömittarilla varustettu öljyn mittatikku ottaa kiinni öljytilan huohotinputkeen niin eivät edes vaivautuneet vastaamaan. Ei varmasti varsinaisesti mitään harmia tee, mutta ajatus että ne sielä hierovat toisiansa ei miellytä. Tuo on muutenkin pidempi kuin minun oma mittatikku. Voihan se olla niinkin että tuo minun sumpin korotuspala on hieman matalempi kuin mitä on muuten myynnissä..

Nostimista, tuo päässä näkyvä sorvin jälki on koholla noin viiden millin alueelta. Silmälläkin sen näkee.

Kiertokanget otin irti, siellä oli kaikki kyllä tosi siistin näköistä. Purkaminen moottorin osalta on ohi, isompi osatilaus täytyy saada nyt tehtyä niin pääsee sitten kasailemaan. Rungon ja muut maalaukseen menneet kilkkeet saan ensiviikolla.

Edit. Stein dinseltä pahoiteltiin ja lähetettiin dhl palautuslipukkeet.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #232 : Syyskuu 09, 2022, 20:28:17 ip »
Pitäisikö tälläisestä kulumasta vauhtipyörässä olla huolissaan. Aiheuttaako toimintaan jotain? Voiko/kannattaako tälle tehdä jotain vai uusia?

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #233 : Syyskuu 09, 2022, 22:32:29 ip »
Uusiksi menee.
On ajettu körököröä ja annettu käynnin hakata kytkin tärviölle. Kas kun on toiminut.
Myös vahteiston puolen kytkinkeskiö kannattaa vilkaista. Jos se on matalahampainen kannatta vaihtaa uudempaan versioon ja uusiin levyihin. Suosittelen Surfleks-levyjä. Eivät ole käytössäni pettäneet viimeisen 40 vuoden aikana.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #234 : Syyskuu 09, 2022, 23:01:26 ip »
Kiitos vastauksesta. Toimi kyllä, mielestäni ihan vielä ok ;D noh, nyt taitaa sitten olla paikka iskeä, eli kuinka kevyt tilataan.. tarjolla näyttäisi olevan vain 2,1kg, tuo on jo 600g kevyempi kuin nykyinen.. surflexit siellä näytti olevan ja ihan siistin näköiset mielestäni.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #235 : Syyskuu 09, 2022, 23:18:24 ip »
Pitäisikö tälläisestä kulumasta vauhtipyörässä olla huolissaan. Aiheuttaako toimintaan jotain? Voiko/kannattaako tälle tehdä jotain vai uusia?

Tuo on kyllä kokolailla loppu, uutta vaan tilaukseen.
Viime talvena myin calissa 300tkm olleen vauhtipyörän ja siinä ei oikeastaan ollut vielä kovasti pykälää.. Kelpasi Makelle eli ei ollut paha...
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #236 : Syyskuu 09, 2022, 23:21:48 ip »
Lainaus
surflexit siellä näytti olevan ja ihan siistin näköiset mielestäni.
Mutta kummalla keskihammastuksella? Jos on matalat niin kannattaa vaihtaa korkeampihampaiseen versioon. Kuluminen siirtyy kauas vaikkakaan ei vielä tuonpuoleiseen. Ajotapa ratkaisee.

Tässä matala: https://1.bp.blogspot.com/-hIr1Kp3hRrM/YWR1GiB-taI/AAAAAAAAYbE/ewlp6IBbWls-CIiweubk8H6nD9ja08Y9ACLcBGAsYHQ/w640-h580/T3_C_1000_kytkin_k%25C3%25A4ynnistyskeh%25C3%25A4.JPG

Tässä nykymalli: https://1.bp.blogspot.com/-lLiR17riTh0/YYOmMKq3kTI/AAAAAAAAYfw/0zO9i-ETqdkXbDP5xHn5tIZ3xtMLKaUcwCLcBGAsYHQ/w640-h526/T3B_kytkin_levy2_keskitys.JPG

Blogistani voi koittaa hakea ideoita tai sovelluksia eri aiheista. Sieltä on nuo kuvatkin.

Pääsääntönä voi sanoa että mitä sporttisemmat, eli kevyemmät osat, sitä korkeammilla kierroksilla ajetaan. Muunmuassa kaupunkiajo on myrkkyä. Sitä varten tarvitsisit ihan toisenlaisen kulkimen.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #237 : Syyskuu 09, 2022, 23:41:15 ip »
Kiitos selvennyksestä, tuon takia en asiaan sen enempää tarttunut kun en ole aiemmin matalahampaista nähnyt, nyt olen, ja on korkeahampaiset mulla nyt.

Hyvin selitetty myös tuo osien keveyden tuoma käytös/käyttö. Kaupunkiajoa ei nyt juurikaan tule, kun en tätä kyläpahasta kaupungiksi laske, mutta ei kyllä rata-ajoakaan- ainakaan vielä ole tullut..

Tällä vauhtipyörä-kytkin-starttikehä paketilla pystyin ihan hyvin ajamaan omia ajojani, ilman että mikään paikka olisi hakannut tai tärissyt. Opetit/tte minut jo edellisen pyörän aikoihin ajamaan Guzzilla ;D
Välillä joku vähän mulkasee pitkään kun porhaltaa kylänraitin poikki kierrokset neljässätuhannessa 8)

Huonosti noita vauhtipyöriä on tarjolla, HmB myy 3,1kg” alkuperäistä” se on taas jo 400g painavempi kuin mitä nyt..

Edit, näyttää kyllä heilläkin lukevan että 2,6 ja 2,1 kiloiset ovat radalle..
Uskoosin vaihdelaatikko ongelmien kyllä katoavan kun tuon uusii, samalla laitan agostinin polkimiin uudet puslat ja teen nuo mainitsemasi uniball nivelet vaihdevivustoon

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #238 : Syyskuu 10, 2022, 11:46:59 ap »
Nyt tässä tapauksessa hyvä vaihtoehto on täydellinen kytkin sis. myös vahteiston puolen kytkinkeskiön:
https://hmb-guzzi.de/RAM-single-disc-clutch
Enemmän infoa:
https://urly.fi/2M5O

Muutamalta palstalaiselta löytyy kokemuksia...

T,
Jukka

Ps. Minulta löytyy käytetyt alkuperäiset LM:n ko. osat, vauhtipyörä paremmassa kunnossa kuin sinun ;)...

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Vastaus #239 : Syyskuu 10, 2022, 14:23:21 ip »
Juuri vein lemansin talvivarastoon. Minulla on tässä Ram-kytkin. Ei siitä käytössä ole pahaa sanottavaa. Moottorijarru on aika äkäinen ja luistattaminen on tarkkaa puuhaa. Vaihteisto toimii paremmin kuin raskaammilla hiluilla. Kestosta en oikein osaa sanoa, kun tämä sama kytkin oli aiemmin rata-harraste-lempparissa, niin ei kilometrejä paljon laskettu. Nyt se on siirretty siviiliin, kun oli jouten.
Kokeile päästä koeajolle Guzzilla, jossa tuommoinen kytkin on, niin voit sitten harkita, että kannattaako se. Minun mielestäni Lemans on kaupunkiajossa ja hitaammin liikuttaessa melko karkea peli joka tapauksessa. Sopii huonosti nykyliikenteeseen siinä suhteessa. Mutta on siinä aika "miehekäs" fiilis ;D