Ikääntyneissä California malleissa oli sellainen kytkentä ja varmaan vielä onkin monessa, nimittäin sivuseisontatuen asentokytkin joka ei estä starttaamista mutta estää käynnistyksen. Pyörittää mutta kipinää ei tule. Joissakin uudemmissa malleissa taas on sellainen järjestely että ei käynnisty eikä starttaa jos vaihde on päällä mikäli ei kytkinkahva ole vedettynä pohjaan. Pikkujuttuja mutta voi olla, erityisesti uudelle käytäjälle, pieni kynnys saada pyörä liikenteeseen.
Se miksi on tehty kytkentä joka kyllä pyörittää käynnistinmoottoria mutta ei käynnistä jos sivutuki on alhaalla on kätevä venttiileitä säädettäessä: voi käynnistinnappulaa painelemalla saada nokka-akselin siihen asentoon missä venttiilivälykset voi säätää. Tarkemmat voivat vielä katsoa vauhtipyörältä ajoitusmerkeistä tai jos on epävarma oikeasta säätöasennosta.
Heräsin joskus kauan sitten krapuloistani eräänä sunnuntaiaamuna kokoontumisajossa siihen kun vieressä yritetettiin käynnistää California 3:sta. Bensa haisi ja rinki ympärillä kettuili ja antoi kovalla äänellä "laadukkaita" neuvoja. Piti sitten mönkiä teltasta, ottaa pitkä huikka vissyä ja käydä sanomassa että nosta jo se sivutuki ylös, ryypytys varmasti on riittävää. Lähtihän se käyntiin ja mustan savun saatteeksi. Myöhemmin, aamiaisen jälkeen, tämä kaveri tuli selittämään että kun ei ole sitä sivutukea juuri käyttänyt vaan aina laittanut keskituelle.
Eräässä moottoripyöriä käsittelevässä teknisessä julkaisussa taas oli tuosta Californian keskituesta annettu pitkä miinus: lähes mahdoton nostaa keskituelle. Saman olen kuullut monen Calin omistajan suustakin aikanaan. Syynä se ettei osata käyttää keskituen mekanismia oikein. Sama ratkaisu oli myös 850GT:ssä vaikka tuki on erilainen. Eivät ole raskaita käyttää. Toki on käynyt myös niin että on laitettu alkuperäistä lyhyemmät takaiskarit ja keulaakin madallettu. Silloin keskituen käyttö vaatii runsaammin voimaa joten keskituki jää käyttämättömäksi.
Uskoakseni enää ei näitä ongelmia ilmene sillä sen aikaiset Cali2 ja 3-mallit ja niiden seuraajat ovat nyttemmin käytössä asian tiedostavilla harrastajilla.