Kirjoittaja Aihe: Uusi V100  (Luettu 3036 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 998
Vs: Uusi V100
« Vastaus #45 : Syyskuu 13, 2021, 20:08:19 ip »
Kuten linkatussa BikeExif, niin myös youtuben Italialais toimittaja otaksuu, että punainen versio olisi ns riisuttu malli ja tuo vihreä paremmin varusteltu juhlamalli. Juhlamallissa olisi Öhlinsin sähkösäätöinen alusta ja jotain muita herkkuja. Vaihteisto on mahdollisesti 6 vaihteinen ja kytkin nestetoiminen (kuvat).
Aika näyttää... toivotaan, että Piaggio tavoittelee Guzzilla ideaa olla konsernissa tyylikäs ja elegantti premium merkki.
Ensiasennusrenkaista on päätelty, ettei V100 ole SuperSport vaan ryhdikkäästi istuttava SportTouring.

Olavi

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 493
  • California1100ie, Aprilia RSVMilleR, Ducati 750 SS
Vs: Uusi V100
« Vastaus #46 : Syyskuu 13, 2021, 20:44:43 ip »
Sport Touring tällä uudella tekniikalla on mielestäni hyvä valinta ja suunta nyt Guzzille. Piaggiolla on Superbike luokkaan valmiina tuote Aprilia -perheessä (RSV4) ja taas Sport Touring pyörä nykyisellään puuttuu. Itsellä on vain näitä vanhempia (vm 1996,1998 ja 2001) pyöriä tallissa, mutta tässä voisi olla se ensimmäinen uusi Guzzin Motoehdokas talliin.

Guzzin mallistossa on aiemmin ollut urheilullisia pyöriä ja merkin perinne nojasi myös kilpapyöriin (tosin ne ovat sieltä 40-50 luvulta). Olen aika vakuuttunut, että maailmalla on paljon potentiaalisia asiakkaita laadukkalle hyvistä osista kasatulle Sport Touring moottoripyörälle. Sekä vanhemmat Guzziin viehättyneet motoristit ja uudempi nuori sukupolvi saattavat löytää tästä V100:sta yhteisen mielenkiinnon kohteen. TT V85 on hyvä esimerkki siitä, että tuotekehitys kannattaa ja kauppa käy.

Sen verran palaan tähän teho/päästöasiaan. Esimerkkinä kaveri osti Ducatin uusimman Multistardan (V4), joka on sitä uusinta europäästöluokkaan. Vähän tämä samainen kaveri ihmetteli miten uusi pyörä voi olla ekologisempi, kun satasella menee 1-1,5 litraa enemmän polttoainetta kuin aikaisemmalla Multistradalla. Noin 6,5 - 7 ltr/100 km menee bensaa ja autobaanalla vähän enemmän. Tehoja taisi olla sen 170 hp ja niillä kanttilaukuilla ja muutenkaan pyörän kanttimuotoilulla ei kyllä polttoainetaloutta edistetä. Kai se sitten paikallaan kaasutellessa mittailtuna on ökölooginen ;D.


Kuten linkatussa BikeExif, niin myös youtuben Italialais toimittaja otaksuu, että punainen versio olisi ns riisuttu malli ja tuo vihreä paremmin varusteltu juhlamalli. Juhlamallissa olisi Öhlinsin sähkösäätöinen alusta ja jotain muita herkkuja. Vaihteisto on mahdollisesti 6 vaihteinen ja kytkin nestetoiminen (kuvat).
Aika näyttää... toivotaan, että Piaggio tavoittelee Guzzilla ideaa olla konsernissa tyylikäs ja elegantti premium merkki.
Ensiasennusrenkaista on päätelty, ettei V100 ole SuperSport vaan ryhdikkäästi istuttava SportTouring.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Camn

  • Viestejä: 2 497
Vs: Uusi V100
« Vastaus #47 : Lokakuu 15, 2021, 21:46:48 ip »
https://soundrider.com/current/2110/Guzzi-V100.aspx

Vahvaa tarinaa kunnioitetulta Dave Richardsonilta. Retroperspektiivinen katsaus ”miten tähän on tultu”. Paljon mielenkiintoista tietoa Guzzin toimintapuitteista ja ratkaisuista.

Piaggion suunnitelmia: “seuraavat 100 vuotta“

https://youtu.be/MSZyKPZtaqE
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2021, 18:04:28 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 497
Vs: Uusi V100
« Vastaus #48 : Marraskuu 23, 2021, 22:28:42 ip »
Nyt niitä alkaa varmaan tippumaan, kaikenlaisia pätkiä. Ymmärsin että vihreää tehdään 600 kpl ja kesällä 2022 alkavat toimitukset.

https://youtu.be/fDQ8Kpbqdvs

https://youtu.be/xp2SrnljMtA

https://youtu.be/CIWzVBB0iws

https://youtu.be/o9t7Z0VVCt8

"1042cc, kaksi yläpuolista ketjuvetoista nokka-akselia, joissa sormimalliset seuraajat ja neljä venttiiliä per sylinteri.  Märkäsumppuvoitelu, moottorin nestejäähdytys, kytkimen (märkä) hydraulikäyttö. Teho yli 115 hv, vääntömomentti yli 105 Nm, josta 90 % saatavilla jo 3500 rpm, kierrosluvun rajoitin 9500 rpm. 90° pitkittäinen V-moottori, ainutlaatuinen vääntömomentti ja jäljittelemätön Moto Guzzi -ääni. Kompakti kevyt moottori, 103 mm lyhyempi kuin V85 TT moottori. 90° käännetyt sylinterikannet lisäävät ajomukavuutta ja helpottavat komponenttien sijoittelua imupuolella ja ruiskutusjärjestelmän osalta. 1486 mm:n akseliväli, vetoakselin ulostulo paljon alempana verrattuna aikaisempiin Moto Guzzi -moottoreihin; poistaa vääntömomentin siirtymisestä johtuvat jousitusreaktiot ilman että takaswingiin tarvitsee kytkeä vipua."

”1042cc, double overhead chain driven camshafts with finger followers and four valves per cylinder. Wet sump lubrication, liquid cooling system, hydraulically controlled clutch. Power more than 115 HP, torque of more than 105 Nm, with 90% already available at 3500 rpm, limiter set at 9500 rpm. 90° transverse V architecture, unique torque delivery and inimitable Moto Guzzi sound. Compact lightweight engine, 103 mm shorter than the V85 TT small block. Cylinder heads rotated by 90°, increases on-board comfort and rationalizes the positioning of components in the intake and electronic injection systems. 1486 mm wheelbase, drive shaft exit position much lower with respect to previous Moto Guzzi engines, does away with any suspension reaction owing to the transfer of torque, with no need for linkage on the swingarm.”
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2021, 15:52:08 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Uusi V100
« Vastaus #49 : Marraskuu 24, 2021, 12:41:10 ip »
 :) ei tuo tuotantomallin ulkonäkö suunnitelluilla värityksillä hassumman näköinen ole! Go Guzzi Go!

Jouko S

  • Viestejä: 733
Vs: Uusi V100
« Vastaus #50 : Marraskuu 25, 2021, 12:45:00 ip »

egon

  • Viestejä: 903
Vs: Uusi V100
« Vastaus #51 : Marraskuu 26, 2021, 07:09:09 ap »
Houkuttelevan näköinen aparaatti. Tuo varmaan pitää koeistua kaksi päällä ennen kuin alkaa edes suunnittelemaan ostoa. Nykyisen Brevan takapenkki ei ole kovin tilava, mutta kyllä siellä on aikamoisia reissuja matkustettu kun satula on hyvän mallinen. Tuon uutukaisen takapenkistä ei kuvien perusteella saa käsitystä, mutta jalkatapit näyttäisivät olevan aika ylhäällä ainakin pitkäjalkaiselle matkustajalle.

Ikkala

  • Viestejä: 1 755
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Uusi V100
« Vastaus #52 : Marraskuu 27, 2021, 00:11:43 ap »
Kyllä tuosta moottoripaketista voi tulla vielä vaikka mitä tarjolle. Ehkä minäkin vielä joskus ajan vesijäähyguzzilla ;D
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06