Aikaisemmin toisessä ketjussa oli juttua mikrokytkimistä. Kävin itsekin sellaisen juuri korjauttamassa takaisinkutsun perusteella. Kovin kauaa uusi mikrokytkin ei kestänyt, jarruvalo palaa iloisesti koko ajan eikä vakkaria voi käyttää.
Jep. Nämä pienet kuljettajan apulaiset....
Aiheuttavat puutetta ja mahdollisesti harmiakin. Olen näitä viime aikoina vaihdellut. Korvannut alkuperäisen sitä vastaavalla mikrokytkimellä. Riippuu mallista ja ajotietokoneesta millaisia harmeja kyseisen peukalonkynnen kokoinen palikka kykenee aiheuttamaan.
Erityisesti ne komponentit jotka ovat ravalle alttiita kuten jarruvalon kytkin. Vai pitäisikä sanoa että ajonhallinnan ja jarruvalon kytkin. Tyypillisesti kolmijohtoisia nykymalleissa ovat nämä kikkareet. Kolme johtoa siksi että ECUn ja ajotietokoneenkin pitää ymmärtää miten toimia.
Suosittelen, erityisesti takajarruun, mikäli mikrokytkin vikaantuu on jutussani kytkentäkaavioin tuettuna muutostyö jolla alkuperäisen, herkästi vioittuvan asentokytkimen saa korvattua ja huomattavasti kestävämmäksi.
http://www.motomatti.fi/2017/02/california-1400-takajarrun-valokytkimen.htmlKäytin kaksijohtoista jarrupaineeseen reagoivaa paineanturia ja sen kaverina tavallista vaihtorelettä että kytkentä olisi kolmijohtoinen jota ECU osaa tulkita oikein. Kyseiseen paikkaan kannattaa valita nimenomaan ruostumattomasta teräksestä valmistettu paineanturi joka samalla, kätevästi, korvaa jarruletkun banjoliittimen kiinnitysosan. Kierre on nousultaan 1mm ja halkaisijaltaan 10mm. Pitää nimenomaan kauppiaalta kysyä jarrupaineanturia sillä sen on kestettävä hyvin suuria painevaihteluita. Jo 80-luvulla Guzzeissa oli jarrupaineantureita mutta ilmeisesti kustannusvaikutus on suosinut mekaanista hituvirtakytkintä.
Ei-digitaalisissa eli kaasutinmoottoripyörissä voi painekytkintä käyttää ilman erillistä relettä sillä jarruvalopolttimon aiheuttama sähköinen kuorma ei ole suuri.