Kissa nostaa nyt omaa häntäänsä.
Luotettava (no pyöränlaakerit meni, ikä ja edelliset omistajat niinkuin aina) japanialainen on nyt hillottu talveksi lainatalliin. Vaan pyöräkuume on tullut takaisin.
Syitähän tuohon on. Etutappinen ei sovi takapuolelle - niillä etutapeilla kun ei voi seisoa takapuolen puutumisen helpottamiseksi. Takarengas ja ketju alkaa olla ehtoopuolella joten samahan se olisi laittaa sekin raha itselle uuteen pyörään. Ja niin kiva pyörä kuin tuokin on niin "sielua" sillä ei ole...
Kaikenlaista on kiikaroitu enemmän tai vähemmän vakavasti. Vaikka Kawan W650 tai W800 tai uusio-Bonneville. Royal Enfield Classic 350:n kävin kokeilemassakin, jos olisi 500kuutioinen versio niin ostaisin heti. Nettimotoa on selattu ja syystä tai toisesta katseet kohdistuu kovin usein Guzziin.
Jos nyt kuvitellaan että rahaa on vaihtopyörä huomioiden 3-4 tonttua niin tuollahan saa jo vaikka mitä. Nettimotossa on (ollut?) hyvin halpa kaasarijumppaa vaativa Nevada, uudenveroinen Nevada, jokunen California 1100 Stone - eikös tuo ole keskitappinen ? ja jokunen Bellagio. Grisossakin on jotain hienoa mutta taitaa olla liian etunoja ja moderni mun makuun.
Alan kyllä olla sitä mieltä että kevyempi on parempi mitä pyöriin tulee mutta kaipa tuollainen California 1100 on vielä kevyehkö, samaa luokkaa kuin nykyinen.
Noniin, kysymyksiä seuraa:
Onko kukaan poistanut niitä "Ram air" putkia vanhemmasta Nevadasta ? Uudemmissahan niitä ei ole. Oletan että ne on lähinnä koristeena ja oma filosofia jotenkin vastustaa koristeosia.
Bellagio oli lyhytikäinen mallina, liekö tähän joku syy ? Pääosin osat on varmasti samoja kuin muissakin mutta onko jotain tunnettua eioo-eituu juttua ? Saattaisi olla mulle sopiva ajoasennon puolesta kertoo Cycle-Ergo. Ihan pieni etunoja vastustaisi tuulenviriä, pystyssä ajaen joutuu "roikkumaan" tangossa... Tuossa on neliventtiilikannet mutta mistään en löytänyt tietoa onko tuossa jo rullanokat vai ei ?
Kuinkas nuo ruiskuvehkeiden suodatin tai letku porsii tankissa -ongelmat on hallussa ? Onko ne jo vaihdettu kaikkiin missä on ongelmaa ja/tai onko jotain käännekohtaa vuosimallissa tjsp jonka jälkeen ongelmaa ei ole ? Vikahan ei ole suuri jos se tapahtuu kotipihalla tai hoidetaan etukäteen alta pois. Utsjoella asia muuttuu jonkin verran.
Kaasarimalleissahan ei bensapumppua ollut ?
Olikos noissa joissain sähköinen bensahana ? Siitä mitään tiedettävää / mekaanista korviketta ?
Pikkulohkoisen kytkinremppa:
No, kestävän maineessahan nuo on mutta joskus sattuu kumminkin se päivä.
Periaatteessa helppoa joskin työlästä: voimalinja ja kone pukille, irrota johdot, vaijerit ja runko. Rullaa pois kuin kottikärry ikään. Katkaise traktori. Vaan:
- kannattaako nostaa moottori syliin ja mennä työpöydän ääreen vaiko vetää vaihteisto ja perä pois tieltä ?
- mitä nuo murikat painaa ? Onko kone miehen (toimistotyöläisen, ei Bull Mentulan) kannettavissa ?
- tuppaako vaikka kone kaatumaan kyljelleen tai eteen katkaisuvaiheessa ?
- kauanko menee aikaa ekaa kertaa laittaessa ?
- tarvitseeko toiset kädet jossain työvaiheessa ?
Itse kytkimen vaihtohan on sama kuin missä hyvänsä autossa.
Tässä on kyllä nyt riskinä että musta kumminkin tulee Guzzisti vaikka kaverit rummuttaa luotettavien japanialaisten puolesta
