Hajakenttä: Tuo on yleisellä tasolla virranjakajasytkissä täyttä asiaa. Kyseisessä tapauksessa on kuitenkin kaksi erillistä sytytyspiiriä eikä siten myöskään jakajankantta. Lisäksi elektroninen sytkä ei ole missään tekemisissä "jakajan" kanssa, ainoastaan puolat ja siitä eteenpäin on yhteistä. Tuntuu aika epätodennäköideltä, että kunpaankin puolaan tulisi samanlainen vika samaan aikaan. Siksi oletan vian löytyvä bensapuolesta tai muualta. Toki virransyötössä saattaa olla vikaa. Kannattaisi varmaan kokeilla syöttöä suoraan akulta puolille, niin sekin puoli tulisi testattua.
Noinhan se näyttäisi tosiaan olevan kun tarkemmin lukee. Virranjakaja maininta sai arvaamaan, että on yksi induktiivinen anturi, yksi transistorikatkoja, yksi puola ja korkeajännitevirranjakaja. Mutta oikeasti onkin kaksi puolaa ja kaksi syttypiiriä muutenkin.
Kun kaasutin "virtapiiri" on myös kahdennettu niin yhteisiä komponentteja jää aika vähän. Tankki, letkut ja hanat ja sihdit. Sekä sähköistä sulakkeet, releet, ohjauskytkimet kuten tappokytkin, seisontajalan turvakytkin, virtalukko. Ja on siellä myös koko niiden johdotus liitoksineen.
EDIT: Niin tosiaan, kuten Aapo jo edotti, sen virransyötön vikoja voisi paljon rajata pois ohittamalla sen johtimen pätkällä. Varsinkin, jos entisen syötön saa pois siksi aikaa.
Vanhoista malleista pitää muistaa sellainen tosiasia, että silloin ennen ei ehkä arvattu, että bensiiniin lisättäisiin niin paljon etanolia. Kun etanolin turvallisuuselostetta lukee niin huomaa, että viina syövyttää alumiinia ja muodostaa, paitsi vetyä, myös alumiinioksidia, joka on harmaata karstaa.
Miten olisi sellainen systemaattinen virhe? Siis kaasuttimia puhdistaessa tehty kootessa jotain väärin, ja molemmille puolille tietysti sama...