Mulla tuli tenkkapoo, vaikka olen sitkeästi yrittänyt ratkaista ongelman. Tulin kotiin ja sammutin pyörän aivan normaalisti kuin ennenkin. Seuraavana päivänä piti lähteä kauppaan, ja kas kummaa, ei käynnisty. Otin tulpan pois ja totesin; ei kipinää. Aloin tutkia asiaa ja puolille ei tullut suoraa 12V jännitettä, mutta bensapumppu surisi ja suuttimille tuli 12 V. Jonkin aikaa ihmeteltyäni ajattlein, että johdinnipun sisällä oleva johtohaaroitus on jotenkin hajonnut ja otin ryöstäjäliittimellä suoraan releeltä 50 (syöttää sähköt pumpulle, suuttimille ja puolille) uudella johdolla sähköt puolille ja laite takaisin kasaan. Vaan ei toimi vieläkään, eli nyt ECU ei pätki maata vaikka 12V tulee puolan liittimen nastaan 1.
Nyt tarvis hyviä neuvoja, miten edetä. Mitä kaikkea ECU tarkastaa kun virta käännetään päälle ennen kuin lähtee toimimaan? Voisiko ECU olla hajonnut? Itseäni kummastuttaa tuo hävinnyt 12V puolilta, vaikka suuttimille ja bensapumpulle 12V tulee, ja pitäisi olla sähkökaavion mukaan samaa johtolenkitystä.
ECU:lle ei kuulemma löydy Suomesta testeriä. Ainoa tapa testata se olisi että jollakulla on Cali 1100i vm1997 ja mun boxi siinä kokeiltaisiin.
Apuva pyytää Pekka