Miula on V65Lario ja (kohta) Breva 750 ja haluan tehdä niistä yhden itselleni ja vain itselleni.
Olisihan se aika makeeta vetää Larion näköisellä prätkällä, jossa on 2003 ruiskutekniikka.
Breva Larion vaatteilla vai Lario Brevan tekniikalla?
Lähtökohtahan tässä ajatuksessa on, että Brevan moottori olisi se käyttöön otettava.
Ei taida 2003 mallissa vielä olla ns. vääntökuoppaa, ellei sinne ecuun ole uudempaa 2005-2007 karttaa päivitetty.
Tehtaalta lähtiessä on ollut Euro 2 kartalla, jossa ei ollut Euro 3 "säästö" laihennuksia.
Erot sytytyksessä ja polttoaineensyötössä näkyvät liitekuvista. (säätökartat on ladattavissa omasta topicissaan ->
LINKKI)
Euro 2 kartalla, kun venttiilit ja imubalanssit on huolella säädetty, niin kone vetää 5. vaihteellakin tasaisesti jopa 1400rpm alkaen.
Voi siis putkutella hymyssä suin jopa loivaan ylämäkeenkin, vaikkei se kyllä vaihteistolle ole hyväksi.
Laatikon luontaista suorahampaisten rattaiden ujellusta puolestaan saa RVS:llä vaimennettua todella mukavasti.
Käyntihäiriöiden Nro1 on kulunut (+30tkm) TPS, jonka saa alkuperäisenä Marellina jo muutamalla kympillä (
LINKKI).
ps. Ostaessani
(BMW K1200RS:n jälkeen) -04 Nevadan sen piti olla parin kesän nurkkamopo, mutta nyt on jo 10:s kesä tulossa.
Tykästyin sen keveyteen, huollon helppouteen, toimivuuteen ja moottorin luonteeseen niin, että olen jo tullut nirsoksi luopumisen kanssa.
Paremman puutteessa en siihen muuta extraa ole keksinyt, kuin karttamuutoksen etanolille. Väännön ja ympäristön puolesta tuli paremmaksi.
pps.
Vaikka ei 750 Brevan tekniikka enää ole ihan tätä päivää mutta pidän parempana kuin nykyinen "ruisku" MIUG3.
Heräsi kiinnostus, mikä MIU3:ssa on harrastajan kiusana.