Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Huhtikuu 09, 2020, 21:29:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: https://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mille GT:n keulan alaputkien työstö  (Luettu 1296 kertaa)
@

Viestejä: 180


« Vastaus #15 : Helmikuu 15, 2020, 10:16:39 »

Uudet levyt sopivat juuri ja juuri paikalleen.  Hymyilee Tilaa on levyn ja alaputkien välissä n. 2-2,5 mm ja niittien ja alaputkien välissä 1-1,5 mm. Saattaa olla että joutuu shimmaamaan noita jarrusatuloita hieman ulospäin että levy osuu keskelle. Ongelmiakin tietenkin on. Ei löydy sopivia pultteja jarrulevyihin, niissä on halkaisijaltaan 13 mm ja 5 mm syvä upotus pulttien kannoille. Tilasin jo Kiinasta yhdet titaanipultit, jotka eivät tietenkään käyneet, vaan hankaavat alaputkiin.


* levy.jpg (189.22 kilotavua, 581x1032 - tarkasteltu 106 kertaa.)
tallennettu
Pekka

Viestejä: 1 928



« Vastaus #16 : Helmikuu 15, 2020, 17:23:32 »

En välttämättä ole kokonaan ymmärtänyt käsillä olevaa ongelmaa?  Hankkimillasi jarrulevyillä ilmeisesti vältit jarrusatuloiden kiinnikkeiden
koneistuksen, mutta jarrulevyjen kiinnityspultit osuvat alaputkiin?
LeMans nelosen suunnittelijalla on ollut samanlaisia ongelmia. Sen alaputkiin on jo valuvaiheessa jätetty kolot jarrulevyn kiinnityspultille kuten myös
renkaalle.
En jättäisi simmejä jarrusatulan kiinnitykseen, satunnainen renkaanvaihtaja hukkaa ne kuitenkin. Parempi ratkaisu on koneistaa lopuksi navan ja levyn väliin tuleva välipala sopivaan mittaan


* P2150316.JPG (151.64 kilotavua, 850x637 - tarkasteltu 106 kertaa.)

* P2150006.JPG (113.56 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 100 kertaa.)
tallennettu

Edelläkävijä kohtaa aina kaikki vaikeudet, vain jäljittelijät voivat menestyä!
@

Viestejä: 180


« Vastaus #17 : Helmikuu 16, 2020, 19:09:58 »

Kyllä olet oikein ymmärtänyt. Jarrulevyihin käypäsiä pultteja on vaikea löytää. Tavallinen kuusiokolo sopii reikään juuri ja juuri pyörimään. Tilaa on alle puoli milliä. Pitäisi löytää paremmat pultit. Nyt mulle jäi ylimääräiseksi uudet titaanipultit, jotka voisin myydä samalla hinnalla, mitä maksoin.

Titaanipulttien kannan halkaisija on 13,5 mm ja kannan korkeus 5 mm. M8 x 25, 1,25 kierre.


* pultti.jpg (169.51 kilotavua, 581x1032 - tarkasteltu 98 kertaa.)

* titaanipultti.jpg (56.15 kilotavua, 418x350 - tarkasteltu 78 kertaa.)
tallennettu
@

Viestejä: 180


« Vastaus #18 : Helmikuu 16, 2020, 21:46:03 »

Matala kuusiokolot kävisivät. Mistähän pienasiakas voisi lähteä noita metsästämään?

https://www.etra.fi/fi/matalat-kuusiokoloruuvit-din-7984-8-8-zn-e20041111
tallennettu
Aapo

Viestejä: 556


« Vastaus #19 : Helmikuu 16, 2020, 21:55:54 »

Koneistamalla.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 766



« Vastaus #20 : Helmikuu 16, 2020, 22:25:57 »

Kyllä noita yksityinen saa ostaa Etran tiskin yli. Ihan tavallinen matalakanta.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 10 940


« Vastaus #21 : Helmikuu 16, 2020, 22:41:32 »

Matalakantaisista ruostumattomista kuusiopulteista on helppo joko sorvata tai hioakin matalakantaisia. Jos tekee kovin ohuen kannan niin pitää sitävarten hioa hylsystä tai lenkkiavaimesta viiste pois niin saa maksimipidon kannan ja avaimenen välille.
Kaikki rosteripultit eivät ole lujuusominaisuuksiltaan sitä parasta terästä joten niitä pitää olla joko monta samassa kiinnityksessä tai varmasti hyvälaatuisia.

Kuusiokolopultista ei kannasta voi paljoa hioa sillä kolosta voi tulla liian matala kestämään kyseisen pultin tarvitsemaa kiristysmomenttia.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!