KYSYMYS! Onko tuo kuvan sportti vielä jouten / missä se on nykyisin?
Todennäköisesti / Imatralla - laitoin omistajalle viestin.
Onkohan pyöriä maailmalta tullut aiempien keskusteluiden jälkeen lisää?
"Some people say that there are more LM1's today than the factory ever built !"
Alkuperäisiä LM1:ä ei Suomessa ole kovinkaan monta. Useita LM2:a muutettu 1:n näköisiksi - myös muita malleja.
Useat mobile.de ja carandclassic.co.uk sivuilla myytävät LM1:set ovat hyvin kaukana alkuperäisestä yli 10t€:n hintapyynnistä huolimatta!
http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_technical_moto-guzzi-frame-numbers.htmV7 Sporteista yllä olevan kuvan pyörän omistaja tietää enemmän.
Missä iskussa Jukan pyörä on tällähetkellä? Kerroppa samantien muutkin muutokset
Erinomaisessa.Pyörää on luultu jopa uudeksi, vaikka se on suurimmaksi osin täysin alkuperäinen, myös maaleiltaan.
Moottorissa 70-l tehdyt muutokset:
Nokka, keinuvivusto, tasapainoitus, imupuolen viimeistely ja Lafranconi Competizione putket.
Minun aikana: Vauhtipyörän ja starttikehän kevennys ja tasapainoitus, huohotus.
Huom. Kärjet edelleen käytössä.
Käytössä "uudet" Dellorto PHF-36 kaasuttimet - ehjät alkuperäiset hyllyssä. Imukartioiden tilalla on olosuhteiden vuoksi yleensä käytössä, joko KN- tai Unifilter ilmansuodattimet.
Keulaan lisätty jo 70-l "mummorauta" ja minun toimesta uudet FAC-vaimennin patruunat ja taakse alkuperäisen näköiset Bilsteinit - alkuperäiset tallessa.
Agostinin jalkatappisarjalla, jota on ollut saatavilla 70/80-l vaihteesta, vaihteiston on saanut toimimaan täsmällisemmin ja ajoasennon sopivaksi.
Ehjä alkuperäinen satula huilaa hyllyllä ja käytössä on identtinen mutta kova uustuotanto kampe.
Pekan tekemä ja KG.n asentama kevennetty vauhtipyörä/starttikehä/kytkin paketti viimeisteli moottorin ominaisuudet. Kierrosherkkyyden ja nokan luonteen vuoksi nykyisin pitää varoa, ettei kierrokset karkaa yli kahdeksan tuhannen.
Keventynyt pyörivä massa paransi myös oleellisesti vaihteiston toimintaa.
Penkitystä ei ole tehty. Perstuntumalla olen säädöissä edennyt, kuten aiemmin kilpapyörienkin kanssa.
Hyvin tällä pysyy uusienkin pyörien matkassa, mikäli mutkia riittää.
Pyörä on kuitenkin hyvin lähellä alkuperäistä, varsinkin ulkoisesti, täyttäen museoajoneuvo statuksen, myös tehtaan CERTIFICATO D´ORIGINE sisältyy asiapaperikansioon.
Kaikki alkuperäiset osat ovat tallessa - viimeisen puuttuvan sain menneen kesän Bella Italiassa.
Hiljalleen olen myös pyörän mukana tullutta laajaa alkuperäistä varaosa lajitelmaa kartuttanut. Aprilia-umpio, Magneti Marelli mekaaniset releet, Bosch-lataussäädin alkuperäisessä pakkauksessaan ovat esimerkkejä osista, joita ei enää valmisteta ja joita on vuosi vuodelta vaikeampi löytää, varsinkin järkevään hintaan.
Siinä oleellisimmat.
T,
Jukka