Kirjoittaja Aihe: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2  (Luettu 15290 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #15 : Lokakuu 02, 2019, 00:30:53 ap »
Työn alla on "kokoelmateos" joka mainitaan olevat LM2. Paljon osapuutteita ja vielä enemmän viallisia rakenteita. Varsin harva osa toimii.
Ajopeli kuitenkin pitäisi tehdä. Tänään heitin "pyyhkeen kehään" ja jatkan mikäli jos omistajansa suo. Ei olisi pitänyt ryhtyä.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #16 : Lokakuu 02, 2019, 09:05:31 ap »
Aiemmin kaikki tapaamani kakkoset oli muutettu ykkösen oloisiksi tai muuten muunneltu.
(taisin itse olla ensimmäinen joka laittoi kakkosen museokilpiin?)
Nyt niidenkin alkuperäisyyden päälle aletaan yleisemminkin ymmärtää.

Gmiehen aiemmin tänne foorumille kirjoittamaa tietoa (muistaakseni) seitsemästä ykkösestä pidän oikeansuuntaisena minimimääränä.


Onko suomessa kellään LM1 ykkössarjalaista? Muistelin jonkun guzzimiehen jo aikoinaan kannelleen ykkössarjalaisen takaloksua romppareilla..

Classicbikessa ym. lehdissäkin on ollut nuo numerot miten runko -ja konenumerointi kuuluu mennä.
Myös ykkösen ykkössarjan suhteen. Ne tuntuu olevan maailmalla muutaman tonnin kalliimpia kuin myöhemmät.

(tuskin kukaan numeroita on vielä muuntelemaan alkanut vaan ovat tehneet ns. look a like versioita. Noin perusteelliset väärennökset olisivat ymmärrettävämpiä sitten jos niiden hinnat olisivat Broughejen ym. hinnoissa).

Jukan pyörä on juuri sellaisilla kokonaisvaltaisilla kevyillä mutta oleellisilla muutoksilla miten itsekkin olen asian ajatellut..

Kokoelmateokset ovat aina hieman hankalia.. ja vievät itsetehden runsaasti aikaa tai toisena vaihtoehtona runsaasti rahaa..
Minulla sattaa olla LM2 seen joitakin osia vielä tallella.

 

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #17 : Lokakuu 09, 2019, 09:09:50 ap »
"Alkuperäisiä LM1:ä ei Suomessa ole kovinkaan monta".

Tulin eilen ostaneeksi yhden niistä. T Juise



TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #18 : Lokakuu 09, 2019, 09:34:38 ap »
KUVIA!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #19 : Lokakuu 09, 2019, 09:57:50 ap »
 ;D Sorry, Katsotaan sitten kun haen pyörän jossain vaiheessa kotiin.  (kuvankaunis puna musta väritykseltään ja museopyörä putkistoa myöten).
Koetan tosiaankin laittaa  sitten kuvia nyt kun minulla pitkästä aikaa on taasen Guzzi.
Pyörä ei ollut ns. heräteostos vaan ensimmäisen kerran se oli tapetilla viitisen vuotta sitten kun möin Le mans kakkosen.
Kosiskelin pyörää (ja silloin oli kuviakin) mutta taisi kaupat jotenkin venyä ja kerkesin ostaa Ghezzi Brianin.
Mutta parempi myöhään..

Tämäkin pyörä meinasi joutua ulkomaille mutta..
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2019, 13:48:46 ip kirjoittanut klassikko »

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #20 : Lokakuu 09, 2019, 11:22:37 ap »
No jopas!!!
"Vertaistukea" löytyy kyllä. Esimerkiksi varaosaluettelo lisälehtineen - LM1:n osien päivitykset.
T,
Jukka

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #21 : Lokakuu 09, 2019, 15:09:58 ip »
Kiitos, 
Kun tulin aiemmin puhuneeksi että muutamaa ykköstä minulle on vuosien varrella tarjottu, en puhunut lämpimikseni.
Tämä on se toinen, se toinen meni Viroon.(!)
(useinhan sitä kuulee juttuja että siellä sun täällä on sitä sun tätä ja vieläpä halvalla ym. läpinää).

Kunhan haen pyörän ja oheismateriaalin (materiaalia pitäisi olla aika hyvin) niin olen yhteyksissä jos jotain tarvitsen.

Minulta löytyy useita lehtijuttuja (Classic-bike, -racer) ykkös lemppareista. Esim. production racerista, sen vaiheista ja ajanmittaan tehdyistä muutoksista.
T Juise




 




ei talvikunnossapitoa

  • Viestejä: 98
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #22 : Lokakuu 09, 2019, 16:58:17 ip »
Hyvä Juice!

Vävymies oli Tallinnassa keväällä ja laitto kuvan tuosta Salosta kaveriltani sinne menneestä Guzzista tietämättä että se oli täältä kotoisin.
On esillä sikäläisessä kahvilaravintola/moottoripyöräverstas kombinaatissa. Ravintoloissa on joskus näkymä keittiöön, täällä tuonne verstaaseen.

Ainakin Suomessa on lisäksi vielä yks aito LM eli tollanen siniharmaa jonka joskus luokkaa v. 2005 hölmöyttäni myin muistaakseni LPR suunnalle, kaverin nimee en enää muista.

Terv Jari
V50 Rosso club racer,  Nevada Cappuccino Racer kilvissä, Galletto 192 museo, SWM Silver Vase ja Cali III + Eml Sport

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #23 : Lokakuu 10, 2019, 07:16:46 ap »
Hienoja punaisia mpyöriä  1977

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #24 : Lokakuu 10, 2019, 09:15:30 ap »
(Lipeää hieman FOTn aloittamasta tekniikkapuolelle sopivasta aiheesta mutta se toivottavasti sallittakoon?)

Guzzr Upea kuva! Set perfetto minulle on Le mans, SS 900 ja Jota.. Jostain syystä juuri tätä kolmikkoa ovat noissa klassikkolehdissäkin vertailleet..  
Lehtien vertailuista puuttunut 90S BMW on kummitellut kuvitelmissa myös usein muttei ole saanut syttymään.... (japanilaiset tuon ikäiset jätän sovinnolla muille harrastettaviksi).

Jari; Kiitos tsemppauksesta. Muistelinkin että vanhoilla kunnon Reumatismon Gruppolaisilla on joka ukolla ollut Guzzin legendaarisia malleja!
Saatko selville missä tai minkä niminen tuo kahvila on jos vaikka sielläpäin liikkuessa poikkeaisi?

Vmpk:n kalustoluettelo kertoo että Lpr on Timo B llä ja Matti K lla 76 nen. Eli jos tuo Matin on se sinun vanha niin se on sininen, Timon pyörän väriä en harmi kyllä muista.. muistelisin sinistä.. (toivottavasti pyörä on tullut kuntoon kaatumisen jäljiltä).
76 sia muita Jussi J lla Marttilassa sininen ja minulla Savonlinnassa punainen. FOT Jukalla sininen -77,

Edit. Pertti R llä on kokokatettu ykkönen, tai taitaa itseasiassa olla useampikin? Mitkä on niiden vuosimallit ja värit? Toki muitakin on vai onko?  T: Juise
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2019, 12:23:23 ip kirjoittanut klassikko »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #25 : Lokakuu 10, 2019, 09:44:56 ap »

Guzzr Upea kuva! Set perfetto minulle on Le mans, SS 900 ja Jota.. Jostain syystä juuri tätä kolmikkoa ovat noissa klassikkolehdissäkin vertailleet.. 
Lehtien vertailuista puuttunut 90S BMW on kummitellut kuvitelmissa myös usein muttei ole saanut syttymään.... (japanilaiset tuon ikäiset jätän sovinnolla muille harrastettaviksi).



Eikös tuossa kuvassakin sellainen Bemari piilottele tuossa Guzzin takana? Ainakin takajarru ja takaiskari vähän puhuu siihen suuntaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ei talvikunnossapitoa

  • Viestejä: 98
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #26 : Lokakuu 10, 2019, 13:46:05 ip »
Se Tallinnan ravintola/moottoripyöräverstaskombinaatti on Renard Speed Shop, Telliskivi 62. Ilmeisesti jotain tekemistä ton Renardmotorcyclesin kanssa tai sitte Viros on tosi vapaamieliset tuotenimien käyttöjutut ;D . Saamistani kuvista päätellen käymisen arvoinen paikka ehdottomasti.

Terv Jari
V50 Rosso club racer,  Nevada Cappuccino Racer kilvissä, Galletto 192 museo, SWM Silver Vase ja Cali III + Eml Sport

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #27 : Lokakuu 11, 2019, 10:04:12 ap »
 ;D Renard, hippster tyylistä meininkiä.  
Speed shop. Ihan maukkaita ideoita.
Pitääpä seuraavalla kerralla poiketa.

Huomionarvoista että suurin osa pyöristä on skenen mukaisiksi muunneltuja..

MUTTA:
-Le mans ykkönen on vakiona heidänkin mielestä niin hieno ettei tarvitse muutoksia!
 
-Varmasti SFC 750 ym. kelpaa myös vakiona  (muistelen nähneeni kuvia jo vuosia sitten virolaisesta 750 Laverda cafesta.. samat kaverit asialla?)

-Puhumattakaan kuningasakseli desmoista..  

Tulee asuttua pikkukaupungissa jossa ei juurikaan ole tuonsuuntaista (tahi muutakaan tyylitajuista) toimintaa motukoiden ympärillä.  
(autopuolella onneksi hieman on..)

 Täältä on matkaa helsinkiin mutta jos kuitenkin.. Lauantaina on rockers-bileet: Oilerseilla on 30-v juhlat.. Hyvää musaa ja mukavaa seuraa..

T Juise, Savonlinnasta,
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2019, 11:06:10 ap kirjoittanut klassikko »

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #28 : Lokakuu 15, 2019, 21:23:59 ip »
Toinen kuva Anderstorp,ilta 1977: Lisää punaisia moottoripyöriä samasta ajosta, BMW R100S-mallisia.
? Marttilan 850 punainen ?

www.motorcyclespecs.co.za     sivuilla on hienoja 850 LM kuvia ja paljon tekstiä mallista, eri vuosimalleista!


klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #29 : Tammikuu 02, 2020, 11:25:52 ap »
Tervehdys, kävin kaverin kanssa hakemassa ostamiani pyöriä hänen talliinsa "välivarastoon" Vierumäelle ennenkuin saan omaan talliini tilaa..

Eli Le manskin ykkönenkin tuli haettua. Oli ihan uuden pyörän näköinen eli näkemättä ostetuksi kerrankin ei ollut pettymys.
Asiaa: kaveri oli sen huollattanut (vajaan 2 tonnin edestä! vauhtipyörä.kytkin jne..) lempäälässä Juha Pekka Eevalla joka oli sitä käynyt kokeilemassa
(omistaja ei sillä itse juurikaan ajanut)
Juha Pekka oli kuulemma sanonut että pyörä kulkee ihan tolkuttoman hyvin..
 Ja että siinä on kisalaatikko pitkällä ykkösellä. Käsittääkseni JP Eeva on hyvin perillä asioista..
(myyntipuheiksihan noita muutoin kutsuttaisiin mutta kun pyörä oli maksettu jo aikoja sitten ja kun kaveri kuitenkin itse on kilpureita harrastava..)

Tietääkö kukaan oliko noissa sellaisia vai onko kaikissa lemppari ykkösissä muihin verrattuna erityisen pitkä ykkönen?
(itselläni on Natikka Nortonissa kisalaatikko ja ainakin siinä ero vakilaatikkoon on todella todella iso, Muistelen että Lemans kakkoseni ekavaihde tuntui alkuun pitkältä johtuen jo muihin pyöriin verrattuna niin erituntuisesta kytkmestäkin..)