Kirjoittaja Aihe: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2  (Luettu 15290 kertaa)

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #30 : Tammikuu 03, 2020, 05:53:01 ap »
Tuttu tarina, joka myös minulle kerrottiin, kun olin aikoinaan ostamassa punaista LM 1:stä - liekkö kyseessä ollut sama yksilö?

Vakiona LM 1:ssä oli/on vinohampainen laatikko.
Saatavilla oli myös kaksi suorahampaista vaihtoehtoa, joko pitkät tai lyhyet ykkönen ja kakkonen... https://guzzimike2.wordpress.com/gearboxes/.

Huomasin ko. sivulla joitan virheitä:
Helical teeth gear ratio 1st 11.63 - pitäisi olla 11.643 ja 3rd 6.05 - pitäisi olla 6.095...
Kuvat kuitenkin tehtaan korjaamokäsikirjasta.


T,
Jukka










klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #31 : Tammikuu 05, 2020, 12:19:34 ip »
Kiitos Jukka tiedoista ja nettisivusta.
Tulostin nuo sivut omaan paperiseen Le mans 1 kansiooni johon kerään aineistoa..   
(hankkimastani vanhasta jugend arkistokaapista moninekymmenine hyllyineen on muodostumassa mp-paperimateriaalien selkeyttämislaitos.. Eri rakkineille on pian omat kohdat ja taidampa tehdä tekstitkin hyllyjen reunaan  :))

Kunhan pääsee keväällä tutustumaan tuohon Lemppariini niin jos tuo closeratio laatikko osoittautuu todeksi niin se saa määritellä sen että jos pyörään tehdään mitään muutoksia niin ne tulee olemaan tuohon suuntaan..  ;D

Olen sanonut että jos ei meidän seudulla olisi yhtä tiettyä 25 km makeeta mutkatietä tai jos sitä ei pidettäisi enää kunnossa (kuten jo uhkaavasti näytti! Onneksi syksystä kunnostivat pahimmat kohdat !Jee..) niin möisin klassikkosporttipyörät pois!
Eli sinne Lemansin keula kääntyy heti kun vaan kelit sallii..


FOT

  • Viestejä: 662
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #32 : Tammikuu 06, 2020, 22:58:00 ip »
Lainaus
Kunhan pääsee keväällä tutustumaan tuohon Lemppariini niin jos tuo closeratio laatikko osoittautuu todeksi niin se saa määritellä sen että jos pyörään tehdään mitään muutoksia niin ne tulee olemaan tuohon suuntaan
Eipä sitä kannata heittää pyyhettä kehään, vaikka sieltä lootasta vinoja hampaita löytyisikin - hyvin silläkin pärjää.
Maisema vaihtuu kyllä, koneen kiertäessä +8t r/min ;)

Toisaalta laatikko voi olla peräisin mistä tahansa isolohkosta esim. Cali 2:n samoilla speksellä - toimittaa varalootan virkaa vallan mainiosti.

T,
Jukka

 

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #33 : Heinäkuu 08, 2022, 11:24:49 ap »
Tervehdys clubilaisille, hiljaiseloa on vietetty tämän harrastuksen osalta elämän muiden kiireiden takia,
Mutta jos sitä nyt taas aktivoituisi tälläkin saralla.

Kysymyksiä olisi aiheeseen liittyen, kova kiinnostus olisi hommata tuollainen otsikonmukainen pyörä, niitä jo kauan tähystelleenä kotimaasta, on katseet siirretty jo rajojen ulkopuolelle. Saisiko täältä foorumin asiantuntijoilta jotain vinkkiä että onko tälläistä pyörää edes mahdollista suomesta löytää ja jos ei niin mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota jos pyörää lähtee ulkoa etsimään?


FOT

  • Viestejä: 662
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #34 : Heinäkuu 11, 2022, 15:21:53 ip »
Tuolta ensihätään: https://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_index.htm
Tarvittaessa laita yv:llä yhteystiedot, niin otan yhteyttä.

T,
Jukka

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #35 : Heinäkuu 12, 2022, 10:59:22 ap »
Kiitos vastauksesta, nopealla vilkaisulla tuossa onkin varsin pätevät sivut!

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: 1977 Moto Guzzi 850 Le Mans Mk1 Series 2
« Vastaus #36 : Heinäkuu 12, 2022, 14:41:10 ip »
Kannattaa olla tarkkana:

"When you are shopping for a used Moto Guzzi its advisable to check that the frame number fits the model. That can give you a hint on if the bike once had a crash and has been equipped with another frame, or if something else is fishy.

Le Mans 1 is the most wanted (and most expensive) of the Tonti framed Guzzi's, and because only a few parts has to be changed to make a Le Mans look-alike, there's many copy's out there on the streets.

Its no fun to invest your bankroll in a nice Le Mans to discover later that's its really a T3 with the small valves in the cylinder head. Some people say that there are more LM1's today than the factory ever built !

Use the chart below to see what model Moto Guzzi you are actually looking at."

Yllä mainituilta sivuilta löytyvät myös runkonumerot.

T,
Jukka