Kirjoittaja Aihe: Hieno kausi  (Luettu 29210 kertaa)

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #30 : Lokakuu 31, 2018, 15:20:32 ip »
 ;D kyllä itsesuojeluvaisto sanoo että jatkossa ei noihin tapahtumiin muulla kuin sivarilla tai trikella! Niin moni noilla reissuilla lippaa.

(se vähäinen itsesuojeluvaisto! senhän piti iän myötä lisääntyä? entistä reteemmin sitä vuosi vuodelta lasketellaan..)

Mutta mutta.. kun kokeilemani sivarit ei ainakaan ei ole minua vakuuttaneet että haluaisin vängätä ja körötellä pitkiä matkoja sellaisella..
Ehkä ne puolenkymmentä kokeilemaani ei olleet ne oikeat minulle?

Ihan ykkösiähän ne kuitenkin muutoin noihin tapahtumiin ovat: Mahtuu kamaa mukaan eikä ole arkoja kelille.

Ihan tavan rukkasilla pärjäsin reissun yllättävän hyvin!
(kelkkakamat ja sähköt jokapaikassahan noilla tosissaan harrastavilla kai on..)

Lähetin vähän rennolla kädellä kirjoitettua stooria reissusta Motoristin toimitukseen.. saas nähdä onko julkaisukelpoista..
 

JuhanVon

  • Viestejä: 74
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #31 : Lokakuu 31, 2018, 17:46:29 ip »
Joo, sivari-Uralilla kun muutaman päivän ajelee niin senjälkeen Stelvio tuntuu höyhenen kevyeltä. Kääntyy mutkiinkin ihan itsestään ja ei tartte vängätä mihinkään suuntaan.
Talviajokki IC tuli hylättyä tallinnurkkaan keväällä kun virtalukko hajosi ja muutenkin jäät suli teitä pois. Kohta pitäisi alkaa herättelemään sitä ajokauteen, saas nähdä miten 2T-bentsiini on kesähelteillä jämähtänyt kaasariin.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #32 : Marraskuu 01, 2018, 09:31:14 ap »
Kun olin muutaman vuoden Jawan omistajana (ennenkuin vaihdoin sen Ghezzi Brian Super Twiniin!! ;D) niin oli se aikas huoletonta siinä mielessä että sen vesisateessa pitäminen oli samanalainen kunnia asia kuin keräilypyörien lämpimässä tallissa pito, puunaus ja vaaliminen!

Nyt kun tallit ovat täynnä pyöriä joista ei malta luopua niin saattaisi sitä vielä kerran hommata "räystään alle" jonkin vähäpätöisemmän ajokin jossa olisi aina valmiina auton nastat alla jolla köröttelisi pystikseen ja talviralliin.
On niissä näet niin omanlainen porukka ja tunnelma!

Joku, (liekkö sinä?) kysyi pystiksessä että onko minulla gutzeja; ja kerroin että guzzi koneinen tehdaskilpuri replica eli Ghezzi on. Samalla luettelin muutaman aiemmin olleen.
Ja ei mennyt kuin hetki niin tuli mieleen että toki muitakin on ollut: Eli nyt jos kaikki muistan niin kolme GT 850 stä on ollut , Cali kakkonen Cali kolmonen ja  Le Mans kakkonen.
Ykkös LeMans on usein ollut kiikarissa ja se olisi käynyt sopivasti nykyiseen "klassikko kokoelmaani" mutta vaikka selaisia ihan edullisesti tarjottiin (viimeksi kuukausi sitten!!) niin en ole tullut sellaista hankkineeksi kun jotenkin koen että sekin on jo koettu tuon kakkos lempparin kautta..Sen sijaan sorruin viimeisimmäksi tripla ysiin kun minulla ei noita nyky klassikoita ole aiemmin kuin Ghezzi.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #33 : Marraskuu 01, 2018, 15:27:34 ip »
Tänään T5:lla viimeinen ajolenkki koneremontin jälkeen, uudet öljyt moottoriin ja talvilevolle.
Titaniumin kuski

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #34 : Marraskuu 01, 2018, 16:55:02 ip »
Kunnon talvea tuskin etelä/ keski-suomeen saadaan tänä vuonna vaikka välillä pikku pakkasilla lähinnä öisin käydään.
Guzzi pysyköön telakalla kevääseen.
Mutta joku kevyt nelitahti enduro tyyppinen vaikka keveillä nastoilla voisi olla hauska rähtäsateessa kylille raapaista rapavaatteet päällä.
Noitahan näkyy saavan ihan muutamasta satasestakin ylös jopa.
Piiki/ 250 jotain ei leluja tuleeko suosituksia mieleen, merkillä ei sinänsä kunhan toivivaksi ajaa todettuja?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #35 : Marraskuu 01, 2018, 17:55:38 ip »
Japanilaiset tuon kokoiset ovat varmin valinta. Vielä sellainen yksilö, mitä ei ole räpelletty.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #36 : Marraskuu 01, 2018, 19:55:42 ip »
Miula on 90-luvun taitteen XT350 piikkipyöräpyöränä (on siinä joskus ollut nappularenkaatkin). Ihan kiva vehje vetää piikkipyörillä jäätietä ja hyväkuntoisia pikkuteitä talvella. Crossiradalle en sitä veisi, mutta kesällä sillä pientä mettätietä kiertää.
Ongelma on se, että niissä ei ole alustaa. Vaikka miun XT:ssä on huollettu TT:n lisäsäiliötakaiskari ja keulassa on jotkut "paremmat" vieterit" (ilmakeula), niin ei siihen kotariin tai vastaavaan verrattuna ole alustaa.

Pitää sanoa, että eniten siihen on tehty remppaa.
Pakoventtiilin istukka lähti kannesta irti, kun kansi oli halki.
Hommasin käytetyn kannen ja uudet venttiilit yms. mitä soppa pitää sisällään.
5000km niin nokkapukin pultit nosti vent.koppaa niin, että tuli ulkoinen voitelu. (käytän momenttiavaibta)
Kansi irti ja ja kaikki kierteet uusiksi.
*kele japanaialaiset tekee tinasta moottorin osia.
Onhan sillä ajettu jo karmaisevat vajaa 30 000km...

Joten olen vähän pettynyt japanialaiseen tekniikkaan, mutta toisaalta taidan päästä helpommalla kuin eurooppalaisen vastiineen omistava motoristi...

Joten valinta olisi Honda XL, mutta kun ne maksaa. Toisaalta susuki DR
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #37 : Marraskuu 01, 2018, 20:03:00 ip »
Vireämmissä eurooppalaisissa saa siellä konehuoneessa viettää enemmän aikaa. Alusta niissä on lähestulkoon kaikissa valmiina, kuten Breeze yllä myös huomioi. Japsit on vakiona löysiä alustaltaan ja kasattu halvoilla komponenteilla. Yleensä säädöt ja huollettavuus puuttuu. Hondan kone Kotarin rungolla olisi jo lähellä talvikäyttiksen reseptiä, jolla pärjäisi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #38 : Marraskuu 01, 2018, 20:08:54 ip »
Hondan kone Kotarin rungolla olisi jo lähellä talvikäyttiksen reseptiä, jolla pärjäisi.

Tuohan se olisi aika hieno keksintö.
Harmi, kukaan ei ole hokassut sitä vielä...
Tämäkin vielä! ! !

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #39 : Marraskuu 01, 2018, 20:41:23 ip »
Huoltelin tallissa varusteita ja toinen koneellinen savunhajuisia kamppeita pyöri pesukoneessa.. Käyttelin Ghezziä.. Hitto ulkona on tosi lämmin! Jos sitä ei lopettaisikaan kautta vielä! Tulisi makean pituinen reissu lauantaiksi Forssaan romppareille?..hmm. Radiota kuunnellen tutkailin miten Laverda oli reissusta selvinnyt..ihan ok. En pesekkään sitä huomenna vaan reissuun..no radiossa säätiedotus sitten lupasi umpisadetta etelästä alkaen.. No kone pesee vielä gorekamppeita ja töitäkin huomenna joten pimeällä ajoksi menisi..olkoon! Tänään selasin muuten miltei koko nettimoto tarjonnan talvi ja pystis pyöristä..vaihtoehtoja olisi kyllä.. kun olen enempi tunne kuin järki immeinen noiden pyörien suhteen niin kun ducateja on tallissa ennestään neljä niin heräsi taasen kerran mielenkiinto että saisiko Condorin viritettyä ja varusteltua sopivaksi..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #40 : Marraskuu 01, 2018, 21:03:58 ip »
Vmpk:n palstalla on se Ismo (tms?) joka on tehnyt kasan viritysnokkia Condoreihin. Ei ole kauaakaan, kun oli erää taas myynnissä.

Edit:

https://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=116769.msg589983#msg589983
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #41 : Marraskuu 01, 2018, 21:28:52 ip »
Jep, Näkyi olevan Hakamäen Ismolla tosiaankin taasen hiljan setti nokkia.. tarttee tuumata viitsisikö alkaa..täyden setinhän se Condor tarvitsisi..nokat, männän ja kaasarinkin ehkä.. eli hintoihinsa tulee.. sanovat sen olevan vakiona liian lussu.(tuskin jawaan mutta aitoon desmoon verrattuna!)) Pitää kokasta oko siitä vakiona mihinkään..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #42 : Marraskuu 01, 2018, 21:38:11 ip »
Eihän sillä kuuhun mennä, mutta talvipyörässä menee vähempikin. Eikä tuo mikään paha ole, nokka, mäntä ja kaasari. Kaasariksi ebaysta lättäluistinen kiinalainen, maksaa parikymppiä ja rokkaa hyvin. Kyllähän sillä jo puksuttelisi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #43 : Marraskuu 02, 2018, 08:33:23 ap »
Eihän sillä kuuhun mennä, mutta talvipyörässä menee vähempikin. Eikä tuo mikään paha ole, nokka, mäntä ja kaasari. Kaasariksi ebaysta lättäluistinen kiinalainen, maksaa parikymppiä ja rokkaa hyvin. Kyllähän sillä jo puksuttelisi.

Veit jalat suustani! Ja jotenkin Condor on sen oloinen että sen ulkonäköön army henkinen talvivarustelu sopisi. 
Ducatit ovat keveitä, kauniita ja nopeita.. nuo ei ole mitään niistä mutta varmaankin liukkaan kelin käyttöön riittäviä.  :D
Halisen Kari vainaallahan oli sota Zundapin lisäksi Condor pystiksiä ja talvikäyttöä varten.. joten jos se ison miehen alla toimi.. niin keskikokoisenkin..

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Hieno kausi
« Vastaus #44 : Marraskuu 02, 2018, 16:54:40 ip »
On tää taas tätä, +10 keliä ja Marraskuu..
Kylän pojat antoi mun kokeilla 150cc Samurai Crossia, virittelystään tehoja tviikkaamaansa ylpeänä omistaja kehui.
Jäi kyllä hieman epäselväksi mitä sillä tarkoitti..
En moista vastaavaa ole koskaan kokeillut, mutta äärimmäinen keveys plussaa, huterahko pikitiellä ja metsäpolkua kun hieman, niin missähän se teho on?
Ei oikein kiertämällä/ kytkimellä luistattamallakaan muuttunut, tehon yleinen puute kaikkiaan isoimpana muttana.
Ihan noviisi näin 60v+ tässäkin asiassa, mutta eikös vääntöä alhaalta jo sen verran pitäisi olla että sutien takapyörällä ohjaten, eikös se ole crossi/enduro pointti?