Tänään RVS:t 850 GT:n moottoriin. Katsotaan vaikuttaako mihinkään. Saatan pistää vaihdelaatikkoonkin myöhemmin , mutta ohjeen mukaan ei saa laittaa jos on molykotea joukossa .
Tiedä häntä ?
Mr
Taitaa olla niin että RVS ei vaikuta kun on muuta ainetta.
Molykote pyrkii estämään metallisen kosketuksen jota RVS tarvitsee toimiakseen. Eivät siis kumoa toistensa vaikutusta mutta toinen menee hukkaan.
Kuten RVS:n ohjeistuksessa kerrotaan tarvitaan rautametallien kesken kosketus joka on huono eli tuottaa lämpöä. Lämpö on se asia mikä saa RVS:n reagoimaan raudan (teräksen) kanssa siten että kitkan vaikutuksesta syntyy keraaminen rajapinta joka on liukas ja luja. RVS ei siis poista vikoja mutta hidastaa tai estää kulumista. Tapauskohtaista.
Edellä oleva on RVS:n mainospuheista. Käytännössä vikapaikkaan, oman kokemukseni perusteella, oikeasti syntyy liukas pinta joka vaikuttaa kestävän varsin hyvin. Olen purkanut rakenteita joissa aine on vaikuttanut. Havainnon voi tehdä paljaalla silmällä.
Ainakin autoni dieselmoottori on oikein reipas ja käy nätimmällä äänellä kuin aiemmin. Vaikka ei siinä mitään vikaa ollutkaan. Uudehko mottoripyöränikin kulkee köykäisesti kun koneessa on kesän ollut RVS. Tulevalle suvelle laitoin myös perään ja vaihteistoon RVS:n. Vaikutuksia odotellessa...
Muitakin keinoja on: Centauron vaihteistossa on ollut vuosikymmenen hieman arvokkaampi öljy joka estää metallisen kosketuksen. Samoin perävaihteessa. RedLine "marjapuuro". Moottorissa mineraaliöljyn seassa RVS. Käy ja kulkee vähillä mekaanisilla äänillä. Valitettavasti RVS ei auta alumiiniin jota V10-koneen jakopäässä käytetään.