Keskustelua on käyty jo moneen kertaan.
http://foorum.guzziclub.fi/index.php?action=search2California 1100 kelpaa suurin osa myynnissä olevista moottoriöljyistä.
Jotkut käyttävät synteettistä, toiset mineraaliöljyä. Kun noudattaa omistajan käsikirjan suosituksia niin ei voi mennä pieleen.
Motul ja Valvoline ovat olleet omalla listallani.
Helixistä ei ole käsitystä ja 5W40 vaikuttaa varsin ohuelta viskositeetilta. 10W60, 20W60 ja suora 50:nkin käy.
Itse olen tuon ikäisissä käyttänyt Valvolinen 20W50 mineraalia.
Perään ja vaihteistoon tavallista vaihteistoöljyä 80W90 plus perään tilkka Molykote A-dispersiota tai vastaavaa lisäainetta.
Keulaan SAE10 iskunvaimenniöljyä. Voi kokeilla SAE15 jos keula tuntuu heikosti vaimentavan.
Motulia saa muunmuassa Motonetistä ja Valvolinea saa monista autotarvikeliikkeistä. Merkillä ei ole niin tarkkaa kunhan öljy on suosituksen mukaista,
Öljylaadut löytyvät korjaamokirjan ja omistaja käsikirjan sivuilta. Samoin toimintatavat. Jotkut hifistit käyttävät myös lisäaineita kaikkien öljyjen joukossa.
Suosittelen ottamaan perävaihteen irti kardaaniakselista siksi että takanavan vetourat ja sysäyksenvaimennin tulee huollettua. Lisäksi kadaanin takapään uraholkki kannattaa tuon ikäisessä tarkistaa, puhdistaa ja voidella ettei matka jää kesken. Samalla tulee katsottua takajarrun palojen kunto. Jos pyörässäsi on takajarrun lukkiutumisenestoventtiili niin senkin kunto on hyvä katsoa samalla. Niistä on usein jousi poikki.
Ohjekirjan ja muuta kirjallisuutta voi imuroida tietokoneelleen tästä kunhan laittaa pienen lahjoituksen:
http://www.guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm