jos RVS-putkilo maksaa neljäkymppiä ja sitä käyttää muutaman öljynvaihdon ja siitä on todettua hyötyä
Ei tarvitse kuin se yksi käsittely. Huomaa että pakkaus voi olla paljon isommalle öljymäärälle. Isommalla setillä hoitaa pienen kylän kaikki ajoneuvot. Olikohan niin että 3 ja 6 litran settejä tavan kuluttajille. Teollisuuteen kymmeniä litroja. Pakkaus sisältää ainetta vain muutaman millilitran. Pyöräkäytössä siitä jakaa useampaankin pyörään.
Ohjeessa seisoo että lisätään vanhan öljyn joukoon ja tuhansien ajokilometrien jälkeen lasketaan vanha pois ja laitetaan uusi ilman lisäainetta. Aineen käyttö kun on ajateltu autopohjalta. Siellä vaihteistoöljyä ei vaihdeta juurikaan.
Moottoripyörässä kun vaihteiston öljy vaihdetaan tämän tästä niin olen laittanut lisäaineen uuden öljyn sekaan. Vaikutuksen huomaa, jos huomaa, muutaman tuhannen jälkeen ja säädettyyn vaihtoaikaan laitetaan vain uusi öljy.
Valmistajan ohje, RVS:n suhteen, tarjoaa että seuraava käsittely 100.000 km perästä. Se riittänee useimmille.
Jos on kovin kulunut moottori tai vaihteisto voi tehdä kaksinkertaisen käsittelyn heti alkuun. Ohjeet pakkauksessa.
Myös uuteen moottoriin tai vaihteistoon on ohjeet "uuden käsittelystä". Itse en ole sellaista noudattanut vaan luotan "vanhan liiton menetelmään" eli ensin ajetaan uusi kone ja vaihteisto sisään valmistajan ohjeilla ja vasta useiden tuhansien kilometrien jälkeen laitetaan lisäaine öljyn kanssa.
Tuo menetelmä perustuu siihen että kaikki osat ovat enemmän tai vähemmän epäsopivia uutena ja asettuvat käytön myötä. Vasta sitten lisäaineistus. Uusissa osissa on sarjatuotannon sallivia pinnankarheuksia ja mitoitusvirheitä. Ne hioutuvat ajan mittaan pois. Siksi on monissa ajoneuvoissa ns. sisäänajovaihe.
Moottorin suhteen on vain moottori mutta vaihteistoja on Guzzissa kaksi. Vaihde se on perävaihdekin.
RVS ei kunnosta väljiä laakereita eikä kuluneita hammaspyöriä. Se tekee ne vain niin liukkaaksi että kuluminen hidastuu ja melu helpottaa. Siksi käsittely on hyvä tehdä ennen kuin yletöntä kulumista on tapahtunut.
Osien toisiinsa sopeutuminen muuttuu ajan mittaan kulumiseksi. Paras paikka käsittelylle on jossain siinä välillä.
RVS tarttuu vain kuumiin kohteisiin. Tarkoittaa niitä osia jotka kuormittuvat eniten ja siksi kuumenevat. Rikkinäisessä rakenteessa on paljon kuumia kohteita. Siksi tulee virheellinen käsitys että aine korjaisi jotain jo loppuunkulunutta.