Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?  (Luettu 98525 kertaa)

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #90 : Kesäkuu 21, 2018, 16:15:50 ip »
Hienoa että on asioihin paneutuneita antamassa hyviä ohjeita :)
Aamupäivän tuossa ajelin, pyörä toimii mielestäni hyvin. Tyhjäkäynti länpöisenä on 1050-1100
Enkä huomaa mitään nypytystä ajossa vasta kuin alle 2000rpm, mutta tuo taitaa johtua ihan pyörän luonteesta, Vai kuuluuko mennä sileästi vielä alle tuon? Toki on vaikea erottaa että mikä on koneen aiheuttamaa nypytystä ja mikä pakopaineen aiheuttamaa, niin pientä se on tuossa.


alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #91 : Kesäkuu 21, 2018, 17:23:52 ip »
Miksi muuten tuossa guzzitekin korjaamokäsikirjassa ei ole ollenkaan käsitelty venttiilien säätöä.?

Hajakenttä

  • Viestejä: 955
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #92 : Kesäkuu 21, 2018, 17:39:02 ip »
Hienoa että on asioihin paneutuneita antamassa hyviä ohjeita :)
Aamupäivän tuossa ajelin, pyörä toimii mielestäni hyvin. Tyhjäkäynti länpöisenä on 1050-1100
Enkä huomaa mitään nypytystä ajossa vasta kuin alle 2000rpm, mutta tuo taitaa johtua ihan pyörän luonteesta, Vai kuuluuko mennä sileästi vielä alle tuon? Toki on vaikea erottaa että mikä on koneen aiheuttamaa nypytystä ja mikä pakopaineen aiheuttamaa, niin pientä se on tuossa.




Hienoa kun onnistui.  ;)

Jos normaali maantieajossa tuntuu mäntien iskut olkanivelissä, ajat liian pienellä nopeudella ja liian isolla vaihteella. Ainakin kytkimessä ja perässä on sykäyksenvaimentimia, jotka kuluvat loppuun jos vedättää liian pienillä kierroksilla paljon. Tilapäinen hidasajo on asia erikseen. Näiden moottorien on annettava laulaa lauluansa ilosesti. 3000 – 6000 on sopiva käyttöalue. Silti 3000 on aika vähän. Jos on tasaista kuin maamme laulu voi ajaa 5 vaihteella 80 km/t, mutta olen kauhukseni huomannut vaihdelaatikon alkaneen ulista sen tavan seurauksena, ja öljynvaihdossa sain aika paljon rautamuhjua magneettipropusta. Nykyisin annan laulaa 4000 myös 80 nopeudessa 4 vaihteella. Palakoon vaan bensaa, sitä saa lisää, eikä Nevadan Anni ole kunnon kierroksista moksiskaan ja vastaa kaasuunkin kuin isompikin tyttö. Siinä 100 km/t vaihdan 5:lle. Moottoritiellä ei ulinaa tule/kuulu.
Sentire la forza!
Terv: Timo

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #93 : Kesäkuu 21, 2018, 18:16:51 ip »
Tuo on totta. 1100 Breva kyllä vetää aivan hyvin jo 3000 tietämillä kuutosvaihteella, mutta käynti on jotenkin hiukan karkea. Itte en käytä kuutosta kuin moottoritienopeuksissa, 110 plus. Suomen kasikympoin tiet menee viitosella ja paikoitellen nelosella, mutta hellekelissä bensaa ei pala kuin se 5,3 litraa. Kyllä sen jaksaa ostaa.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #94 : Kesäkuu 21, 2018, 19:08:05 ip »
Siis tämä ilmoittamani käyttäytyminen, pyörän nykytila on siis se kun tein sen TPS nollauksen ilman sen kummemmin tietämättä asiasta.
Mutta luin kyllä ohjeesi ajatuksella, samalla pyörän ympärillä kontaten ja kaikki olet kyllä hyvin selkeästi kirjoittanut. Proseduuria en ruvennut vielä tekemään kun ei ole juuri nyt aikaa.
Kun rupean tuohon niin tarvii tuo TunturiTT:n esittämä imutasapaino mittarikin kyhäillä.. :)

Mutta ilmeisesti pyöräni ei niin huonoissa säädöissä olekkaan vaikka se nollaus on tehty hieman kyseenalaisesti?

Hajakenttä

  • Viestejä: 955
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #95 : Kesäkuu 21, 2018, 19:41:44 ip »
Aika kyseenalaisilla säädöillä on itsekin tullut ajeltua.  ::)

Tuon vakuumipuntarin tein puisesta harjanvarresta ja Bilteman kirkkaasta muoviletkusta. Letku kaksin kerroin ja nippusiteillä kiinni tarpeeksi tiheästi. Letkunpäiden ei tarvitse olla samanpituiset. Kun toinen pää menee toiselle puolelle ja keppi on ohjaustankoa vasten pystyssä, on hyväksi, että ei jää turhia löysiä kieppejä, jotka ottaisivat kiinni kuumiin pakokäyriin. Biltemasta löysin myös kuplapakkauksen viidellä mig suuttimella vajaan millin reijällä, eikä ollut kallis. En muista kierteen kokoa, mutta ainakin se on syytä kiertää kunnolla kiinni, ettei ilmaa vuoda sitä kautta. Myös pieni pätkä kalliinpaa moottorisahan keltaista lämpöä kestävää bensaletkua tarvitaan kumpaankin päähän nippoihin koska ne vähän kuumenee ja tavallinen muovi sulaa. Nesteenä käytin punaisella karamellivärillä värjättyä vettä. Vaivana on veteen jäävät ilmakuplat, joita saa aina hetken puhalella ja kallistella. Ehkä öljystä tulisi ilma pois helpommin, en ole kokeillut.

Aika monta kertaa sain säädön uusia, ennen kuin opin olemaan riittävän tarkka ja huolellinen. Lopulta temppu on pieni rutiinihuoltotoimi. Kaikkeen tottuu. Semmonen pitää aina muistaa, että ei huudata konetta hiljaisuuden tai kirkonmenojen aikaan.  ;D
Sentire la forza!
Terv: Timo

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #96 : Kesäkuu 21, 2018, 19:58:42 ip »
Tosiaan tuo liitosputki nippaan on mullakin jotain notkeaa, mustaa kumiletkua.
Se öljy rauhoittuu helposti sinne letkuun, eikä vaahtoile myöhemminkään. Nuo migin suuttimet toimivat siis letkun kiinnityksen lisäksi virtauksen kuristajina. Isolla reiällä nestepatsaan vatkaaminen on vaikeampi selkoista..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #97 : Kesäkuu 21, 2018, 20:25:16 ip »
Selkee homma, täytyy kasailla tykötarpeita ja sitten koittaa että miten tuo luonnistuu. :)

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #98 : Kesäkuu 22, 2018, 09:13:08 ap »

Vanhat letkupatsaat ajattelin korvata näillä. Siitä saa kaksi settiä.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/3830787/MTX-Special-Kaasuttimien-synkronointisarja-4-mittaria

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #99 : Kesäkuu 22, 2018, 12:07:11 ip »
Tuollaisen jäljiltä saa vielä säätää 15-30mm nestepatsasta..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #100 : Kesäkuu 22, 2018, 18:25:16 ip »
Lainaus
Kun on pyörä säädöissään niin tuntuu kuin sitä pitäisi ajaa silkkihansikkain
Vaikka olen Guzzi -harrastaja: ne kaksi (Cali -03, V11 -02) millä olen ajanut - ovat täristäneet omaan makuuni nähden.
Lainaus
Tuollaisen jäljiltä saa vielä säätää
Oisko nuokin kehittyneet? Esim. Boehm on valmistaja joka kertoo että heillä on tarkka kapselijousi (mittarit kalibroidaan samaan näyttämään aina aluksi).
http://www.boehm-synchrontester.de/technische%20daten.html
Toki, tuollainen "yksi näyttämä", joka kertoo suoraan imutasapainon eron - on fiksun tuntuinen tapa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2018, 22:52:12 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

alekk

  • Viestejä: 283
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #101 : Kesäkuu 22, 2018, 18:26:17 ip »
Tuollaisen jäljiltä saa vielä säätää 15-30mm nestepatsasta..

Tarkoitatko etteivät nuo mittarit ole niin tarkat kuin nesteellä tehty mittaus?

jyrki

  • Viestejä: 58
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #102 : Kesäkuu 22, 2018, 19:37:25 ip »
Aika herkilltä tuntuvat. Kalibrointivirhettä on nolla arvolla mutta mutta muutos näyttää olevan yhtä suuri koko alueella. Se pitää huomioida säädössä. Vertaan nestepatsaaseen kun aikaa.

Hajakenttä

  • Viestejä: 955
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #103 : Kesäkuu 22, 2018, 19:42:10 ip »
https://www.ebay.co.uk/itm/MPX2010DP-Differential-Air-Pressure-Sensor-Freescale-Arduino-MPX2010-UK-Stock/122373039856?hash=item1c7e0066f0:g:T54AAOSw-RFYs08a

Sähkömies tietysti katseli jo näitä. Tarvitsee vähän elektroniikkaa ympärilleen, mutta helppoa. On se silti talvihommia.
Sentire la forza!
Terv: Timo

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 pintaa syvemmältä?
« Vastaus #104 : Kesäkuu 22, 2018, 20:04:23 ip »
Tuota nesteputkea ei tarvitse kalibroida, se kalibroituu jatkuvasti automaattisesti.  ::)
Itsellä on kahdesta mittarisarjasta kokemusta ja molemmat jättivät jälkeensä vielä parisenkymmentä milliä virhettä. Toki molemmista on kymmenisen vuotta aikaa, joten ovat kyllä voineet kehittyäkin sillä välin. Eihän tuo Motonetin malli kallis ole. jos
Hyvä pyörä, parempi mieli.