No nyt tuli vastaus nimimerkki "Meinolf":ilta, hän on se "reverse engineering" harrastaja, joka on tutkinut 15M, 15RC ja nyt 5AM (vaatii mittaristot ja kaikki testiympäristöön) ecujen toimintaa ja ohjelmakoodia.
"
Lämpimällä moottorilla tapahtuvilla käynnistysongelmilla on pääsääntöisesti muita syitä, kuin jänniteraja-arvo (jännitteestä riippuvat arvot ja siitä johtuvat toiminnot säädellään ecu:ssa). Hakutoiminnot eri palstoilla tuottavat lukuisia tuloksia. Ohjelmakoodissa 2230 on 4 raja-arvoa.
BatteryMinADC_Starter_notActive_4C63E tai
BatteryMinADC_StarterActive_4C640, ovat molemmat Raw -arvot.
Batt_Def_Low_starterActive_4C644 ja
Batt_Def_Low_starter_notActive_4C646
ovat arvot (milli)volteissa, riippuen siitä, onko starttirele aktiivinen vai ei.
Näitä arvoja voi muuttaa, mutta jos akku on heikko tai jossain muualla tapahtuu jännitehäviö, on starttaamattomuus ilmiö, joka tapahtuu näistä muista syistä.
Edit 2.7.2019: Mittariston ja ecu:n välisessä kommunikaatiossa (CANBus väylä) mittaristo lähettää vain yhden paketin, jonka sisältö on pääosin tiedossa. Ainut starttivapautus -tieto, joka mittaristolta tulee, on yksi bitti, joka on riippuvainen transponderin tai sen koodin tunnistamisesta. Tämä tieto tutkitaan vain kerran startatessa. Kun moottori käy, voi avaimen periaattessa poistaa tai transpondrei voi lakata toimimasta.
"
Siis tuo vanha ohje: starttireleelle (ja siitä solenoidille) hyvää jännitettä akun plussalta tai sitten jos joku osaa näillä ohjeilla muuttaa noita asetuksia (en ole kuullut että kukaan olisi kokeillut).