kun ECU ohitetaan käynnistyksessä
Tästä ei ole ymmärtääkseni kyse. Ymmärrän sen näin: Starttimoottorin kyljessä on solenoidi. Kun starttimoottorin solenoidi saa starttireleeltä
riittävästi jännitettä, starttimoottori toimii. Mistä jännite tulee starttimoottorin solenoidille (= käsky startata) => starttireleeltä. Mistä jännite tulee starttireleelle (siis se, jota starttirele kytkee eteenpäin starttimoottorin solenoidille) =>
tässä on ongelmakohta, joka korjataan. Ei puututa starttireleen ohjaukseen, sen hoitaa ECU ihan niin kuin ennenkin, vaan tuodaan pelkästään "hyvää sähköä" riittävästi ilman jännitehäviöitä starttireleelle suoraan akun plus navalta, jota se voi kytkeä eteenpäin starttimoottorin solenoidille, kun eculta käsky käy.
Ja nuo wildguzzi –palstan tarinat ovat monipolvisia ja monissa paikoissa, kuten foorumeilla tuppaa käymään. Joku tekee asian hieman toisella tavalla ja raportoi siitä. Missään ei sitten ole yhtä ja selkeää ohjetta. V11 sähköt tunteva "KiwiRoy" koetti valaista siellä myös asiaa. Monissa vanhemmissa malleissa asia on jo Mandellosta lähtiessä juuri sillä tolalla, joksi sitä Carc -Guzzien kohdalla neuvotaan muuttamaan. Niissä starttireleelle tulee virta suoraan akun plus navalta sulakkeen kautta. 5AM/Carc -pyörissä virta starttireleelle ei tule enää suoraan akun plus navalta, vaan "pitkän kaavan" kautta, siellä on myös virtalukko, liittimiä ja se sulake matkan varrella. Kaikista näistä "epäjatkuvuuskohdista" johtuu että kun halutaan startata, startin solenoidille ei riitä riittävästi jännitettä niin, että se tekisi työtä käskettyä. Liitteenä suttuinen kuva, jossa KiwiRoy on käsin tuhertanut tuon "hyppylangan" akun plussalta starttireleelle sähköä tuovaan johtoon periaatteelliseksi esimerkiksi (sulaketta ei ole piirretty). Toteutus sitten mieluusti sähköt osaavan ohjeilla.