Tervehdys "veljet moottorimaailmassa"
Vanhemmissa (80-luku) ainakin Ducati, Bimota, Laverda ns. huippumalleissa oli jarrut joihin ei saanut enää juuri samalla keskiöllä olevia uusia levyjä. Niitä keskiöitä on aikoinaan sitten korjailtu täyttämällä ja ylikokoholkkeja ym. on soviteltu..
"Tuosta holkin rakenteesta, niillä jousilla ei ole oikeasti muuta tehtävää, kuin lähinnä vähentää ääntä"
Oma kokemus on että vähentävät ääntä mutta myös levyjen heilumista joka taasen syö pehmeämmän materiaalin!
Eli mielestäni ja kokemuksestani erittäin oleellisia!
(alkupään SFC1000 Laverdoissa niitä ei uutena ollut ja nopeasti menivät huonoiksi/väljiksi)
Huomattiin että uudemmissa Ducateissa on ja laitettiin ne jousiprikat ja johan alkoivat levyjen keskiöt paremmin kestämään.
Nykyäänhän kuulemma jo kaikkea saa (ja helposti ja halvalla?) mutta usein jopa lehtien esittelyssä olevissa 80-lukulaisissa on 90-lukulaiset levyjarrujen keskiöt!
Saa siinä jenkkientisöijät näyttelyissä niitä eroja tekeviä pisteitä jos on oikeanlaiset!
