Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 126391 kertaa)

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: V85
« Vastaus #345 : Toukokuu 15, 2019, 11:00:39 ap »
Siitähän ryhdyin lausumaan, kun katsoin tuota esitekuvaa, missä oli erilaisia näyttöjä ja kikotuksia...

Joskus vuosia sitten varoiteltiin kartan pistämistä tankkilaukun ao. taskuun. Sitä kun seuraileepi ajona aikana, niin saattaa tulla jossain vaiheessa ns. kiirus. Samassa jutussa ohjeistettiin pistämään paperin, jossa on tienn:o mitä pitkin ajetaan ja tienviitta mihin sitten kurvataan. Itse olen käyttänyt ao. menetelmää, jolloin nauttii maisemista eri tavalla. Ainaskin Swedu-Norge -maissa. Jos ei sada...

Mitä sitten tulee mittareihin noin yleensäkin, niin mittaustekniikan opiskelussa korostettiin kolmea tärkeää asiaa: Onko mittausmenetelmä oikea. Sitä tuskin tarvitsee mp:ssä miettiä. Toinen oli se, että pitää ymmärtää mitä saatu tulos tarkoittaa ja mitä pitää tehdä. Kolmas oli se, että onko mittaus ylipäätään tarpeellista; moni vehjes toimii ihan hyvin, vaikka olisi mitattaessa lyhyempikin... ;-)

Junkers

  • Viestejä: 463
Vs: V85
« Vastaus #346 : Toukokuu 17, 2019, 16:16:49 ip »

Tänään bongasin ensimmäisen tuollaisen Guzzin liikenteessä Raisiossa. Tunnistus mielestäni melkoisen varma. Olisikohan ollut Bike & Boat Worldin esittelypyörä ?

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: V85
« Vastaus #347 : Toukokuu 17, 2019, 20:15:23 ip »
Pari päivää sitten kolahti postilaatikkoon Bike, jossa koeajossa V85 TT. Varsin hyvät ellei erinomaiset arviot pyörästä - ei varmaan aiheetta.
Kasi vee ei vee kasi

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #348 : Toukokuu 21, 2019, 17:18:40 ip »
Tänään välillä Jyväskylä - Tampere kaksi Guzzia liikkeellä Jyväskylän suuntaan. Molemmat 850TT-mallia. Keltainen ja vaaleampivärityksinen. Jälkimmäistä kerkesin vain vilkaista kun oli hieman tilanne päällä.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: V85
« Vastaus #349 : Toukokuu 21, 2019, 19:28:51 ip »
Moi!
Lauantaina Gruppon Kevätajelulla Turun Bike Worldissä tuli koeajettua kyseinen pyörä. Senhän teki siellä aika moni muukin :)

Todella ketterä ja helppo ajettava. Vaihteet "loksahtavat" turhankin äänettömästi koloihinsa. Mittaristossa selkeä vaihdenäyttö, jotta on selvillä menikö päälle vai ei?
Hieman "venyvä" lähtö, jos ei käännä kaasua reippaasti. Sen jälkeen kyllä lähtee riittävästi, sanoisin. Mukavan pysty ajoasento.
Vakiopleksi on turhan pieni, joten tarvikkeena saatava isompi kilpi tulisi tarpeeseen.

Isolla kaasulla kone murisee mukavasti, ainakin kuljettajan korvaa, kun oli ilman korvatulppia.
Jalkatapit ovat aika ylhäällä joten polvikulma kohtalaisen jyrkkä. Satula vaikuttaa napakalta ja riittävän kookkaalta kahdelle.

Matkustamopuolen ominaisuuksista ei osaa sanoa, kun ei ollut kyytiläistä mukana.
Laukkuvarustus, jota pyörässä ei ollut, kertoisi kuinka helppo kyytiläisen on nousta kyytiin.

Jos ajelisin yksin, olisi V85TT oiva reissupyörä. Nykyisellään pitkät mp-reissut tehdään kuitenkin kahdestaan ja täydellä laukkuvarustuksella, en tiedä miten se liikkuisi vielä silloin?
Tuntuisiko silloin riittävän ketterältä ja olisiko vaadittavaa ohituskiihtyvyyttä, joka on minulle yksi moottoripyörän tärkeimmistä ominaisuuksista?

California 1400 Touring vm-13, jolla olen nyt kuutena kesänä ajanut 50tkm, on osoittautunut sopivaksi pyöräksi meille.
Alkuun raskas paino ja kankea käänneltävyys kaupunkiympäristössä, pitkä ja nykyviä ykkönen tuntuivat hankalilta!
Kaikkein ärsyttävintä siinä on kuitenkin pienehkö tankki (20,5 lit) ja suurehko polttoaineenkulutus (n. 6,5 lit /100 km).
Näistä puutteista huolimatta se on ollut minulle hyvä ja minä yritän olla hyvä sille!

Siksi toistaiseksi taidan ajella sillä :)
t. Kimmo

 
 

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #350 : Toukokuu 21, 2019, 21:01:44 ip »
Lainaus
Alkuun raskas paino ja kankea käänneltävyys kaupunkiympäristössä, pitkä ja nykyviä ykkönen tuntuivat hankalilta!
Kaikkein ärsyttävintä siinä on kuitenkin pienehkö tankki (20,5 lit) ja suurehko polttoaineenkulutus (n. 6,5 lit /100 km).

Noille kaikille asioille olen saanut parannusta. Hieman joutuu moottorinohjausta ronkkimaan.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: V85
« Vastaus #351 : Toukokuu 21, 2019, 22:18:39 ip »
Tuli V85 koeajattua viime viikonloppuna Turussa. Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta matkaenduroista, mutta ei tässä vielä suurta intohimoa tähän genreen syntynyt. Se ei ole välttämättä pyörän vika. Pyörä on helppo, kevyt ja ketterä ajettava. Kone kiertään iloisesti tuottaen tasaista vääntöä.  Ensivaikutelmana tuntui, että särmää ja luonnetta on hiottu pois pyörästä, se mitä näistä omista vanhemmista Guzzeista löytyy (hyvässä ja pahassakin).

Kevyt ja ehkä vähän tehoton pyörä kahden ajettavaksi ja matkapyöränä näillä "omilla massoilla" (sekään ei ole pyörän vika) + matkatavarat.  Pitää tulla jotain parempaa kuin V11 Le Mans tarjolle, että "ostohousut" laitetetaan jalkaan. Paras ajokokemus oli tuolla reissulla 1400 Audace. Oli muuten ketterä kurveissa ja alusta "smoothy" hieman oudosta ajoasennosta huolimatta. V14 Moottori teki nöyrästi töitä kuskin komennossa. Kertakaikkiaan iloinen/tämän reissun paras koeajokokemus ja vaimokin viihtyi Audacen kyydissä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2019, 08:30:55 ap kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: V85
« Vastaus #352 : Toukokuu 24, 2019, 20:58:04 ip »

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: V85
« Vastaus #353 : Toukokuu 25, 2019, 09:51:38 ap »
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

kvlm

  • Viestejä: 377
Vs: V85
« Vastaus #354 : Kesäkuu 10, 2019, 17:46:07 ip »
..fasebookiin terveisiä -rengas se vonkuu- jotkut maailmalla ovat vaihtaneet Anekeen johonkin toiseen äänen takia..


-KG-

Löysä

  • Viestejä: 38
Vs: V85
« Vastaus #355 : Kesäkuu 10, 2019, 20:25:39 ip »
Alkaa olla 800 km makusteltu 85teeteetä. Special mallin renkaat vonkuu ja jollottaa asfaltilla. Voi hiljetä kun kuvio vähän kuluu, tai sitten ei. On sitten pysyttävä enemmän sorateillä...
Yleisin kysymys tainnut olla että miten tuolla pärjää, riittääkö teho jne? Paljonko oli kuutioita ja tehoa aikansa
superpyörässä, tuutti Hondassa tai muissa aikalaisissa. Nyt kuulostaa että 850 kuutiota ja 80 hepoa on mopo?
Itselle tuntuu riittävän, myös kaksi päällä. Jospa se jaksaa viedä pohjoisen Guzzi ralliin, eikö se ole pohjoiseen päin ylämäki?

Löysä
V 85 TT ja California 1400 touring

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #356 : Kesäkuu 10, 2019, 21:05:27 ip »
Lainaus
Jospa se jaksaa viedä pohjoisen Guzzi ralliin, eikö se ole pohjoiseen päin ylämäki?

Tarkistin asian. Meillä on karttapallo. Pohjoinen on siinä ylhäällä. Näyttää siltä että päiväntasaajan tienoilla mäki on jyrkimmillään mutta pohjoisessa loivenee siten että pohjoiskalotilla on jo melko tasaista.
Rajatkin on helppo havaita sillä Suomessa on vihreä maaperä kun taas Venäjällä on perinteinen punainen.

Loivaa alamaata sitten takaisin. Säästyy bensaa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #357 : Kesäkuu 10, 2019, 21:56:56 ip »
Riittääkö jarrut kiihtyvään alamäkeen?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #358 : Kesäkuu 10, 2019, 22:15:53 ip »
Lainaus
Riittääkö jarrut kiihtyvään alamäkeen?
Luotan isoon peksiin ja ilmanvastukseen palatessa.
California ei pysty yliääninopeuteen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #359 : Kesäkuu 10, 2019, 23:05:04 ip »
Ja onneksi on reilu moottorijarru.
Hyvä pyörä, parempi mieli.