Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 126430 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: V85
« Vastaus #315 : Toukokuu 10, 2019, 00:06:43 ap »
Jos italialainen ajotietokone näyttää 4,4 niin totuus on yleensä lähempänä kuutta. Toimittaja on ammatilaisena tietenkin ottanut sen huomioon mutta tuosta lyhennelmästä se vielä puuttui.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: V85
« Vastaus #316 : Toukokuu 10, 2019, 13:59:17 ip »
Huippunopeus "kaksi markkaa" tietysti suljetulla radalla tai saksassa, vaikka "kuvituskuva" olikin Suomesta.
Tieverkko on meillä siinä kunnossa, että off-road ajo-ominaisuudet saavat kyllä uuden arvokkaan merkityksen  :D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

kvlm

  • Viestejä: 377
Vs: V85
« Vastaus #317 : Toukokuu 10, 2019, 15:03:13 ip »
..kulutus kohta 1700km ajolla ollut 4.2-4.7 l/100km. Ei varmaan kulje 200 edes teoriassa -tarviiko?
-KG-

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: V85
« Vastaus #318 : Toukokuu 10, 2019, 15:57:25 ip »
Tuskin koskaan missään normaalissa ajonautiskelussa. Vauhti-yllätyksiä hakeville sopii ratapyöräily paremmin   ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: V85
« Vastaus #319 : Toukokuu 10, 2019, 16:50:48 ip »
Toimintamatkaa siis piisaa oikeastikin ihan kohtuudella!

..kulutus kohta 1700km ajolla ollut 4.2-4.7 l/100km. Ei varmaan kulje 200 edes teoriassa -tarviiko?
-KG-
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #320 : Toukokuu 10, 2019, 20:04:09 ip »
Onko moottorin tehopuoli keskikierros- vai yläkierrospainotteinen? Tukehtuuko korkeilla kierroksilla?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #321 : Toukokuu 10, 2019, 20:20:34 ip »
Onko moottorin tehopuoli keskikierros- vai yläkierrospainotteinen? Tukehtuuko korkeilla kierroksilla?

Tarkka hevosvoima- ja vääntömäärä ei ole tärkeä, vaan se, kuinka kone ratsua kuljettaa.
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #322 : Toukokuu 10, 2019, 20:32:22 ip »
Tuota koeajoa lukiessa kiinnitti huomiota se että koeajaja totesi että tehoa on hyvin käytettävissä 3000 kierroksesta 8000 kierrokseen ilman minkäänlaista tehopiikkiä. Jos nyt oikein luin ja muistan. Onhan se juttu tuolla ylempänä luettavissa.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: V85
« Vastaus #323 : Toukokuu 10, 2019, 22:18:59 ip »
Onko moottorin tehopuoli keskikierros- vai yläkierrospainotteinen? Tukehtuuko korkeilla kierroksilla?

Tarkka hevosvoima- ja vääntömäärä ei ole tärkeä, vaan se, kuinka kone ratsua kuljettaa.
Tämä Breezen vastaus on motorismin hienoimpia oivalluksia 8)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #324 : Toukokuu 10, 2019, 22:37:12 ip »
Onko moottorin tehopuoli keskikierros- vai yläkierrospainotteinen? Tukehtuuko korkeilla kierroksilla?

Tarkka hevosvoima- ja vääntömäärä ei ole tärkeä, vaan se, kuinka kone ratsua kuljettaa.

Teholukemaa en kysynyt, vaan miten se käytettävissä oleva tulee ulos. Mulla ei ole omissa pyörissä kierroslukumittariakaan. Sieltä tulee mitä tulee ulos.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

heimoli

  • Viestejä: 68
Vs: V85 Tuupakassa
« Vastaus #325 : Toukokuu 11, 2019, 14:33:26 ip »
Tänään oli koeajopäivä BikeWorld:llä Tuupakassa.
V85 päällä istuin ja kuolasin, kun ei ollut ajovehkeitä mukana.
Viitaten täällä olleisiin aiheisiin.
Koeajopyörän mittarin tilastoissa näkyi mm
suurin nopeus 198kmh,
kulutus: 5,3ltr

Ja kuulemma lisää pyöriä on tilattu.

Heimo


kvlm

  • Viestejä: 377
Vs: V85
« Vastaus #326 : Toukokuu 11, 2019, 14:57:53 ip »
100kmh vauhdissa tt:n mittari näyttää 106

https://www.youtube.com/watch?v=ldK-nxb5_78
Pyörä on juuri niinkuin tässä videossa todetaan..
-tapit ei raavi normiajossa -SUV ei ole paras radalle
-lähempänä 4000 moottori herää oikeasti , ei tukehdu muttei mitään iloa vedättää yli 6000 -parempi vaihtaa isommalle
-ei mitään nykimisiä millään alueella , hiukan ponneton alhaalta esim ympyrästä kakkosella lähtiessä (verrattuna BMW 800GS)
-tiellä menee  vakaasti suoraan ja kurvissa , asvaltilla ja hiekalla

-KG-



Hot Rod

  • Viestejä: 3
Vs: V85
« Vastaus #327 : Toukokuu 11, 2019, 18:19:13 ip »
Saapas nähdä, kuinka pian nuo uudet tilatut saadaan kyhättyä valmiiksi ja toimitettua maahan.
Kolmisen viikkoa olen nyt odotellut valkokeltaista.
Bike Worldin Sami arveli, että toukokuun puolella tulisi.
Odottavan aika on pitkä :o

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #328 : Toukokuu 11, 2019, 23:23:52 ip »
Vain ammatillisesti eläkeläistä kiinnostaa: mikä on TT:n moottorinohjauksen tyyppi ja valmistaja?

Hot Rod

  • Viestejä: 3
Vs: V85
« Vastaus #329 : Toukokuu 12, 2019, 07:52:56 ap »
Magneti Marelli ECU, muuta en osaa sanoa tuosta ohjain-aiheesta. Luonne on sen tyylinen, että 3750 kierroksella n.90% väännöstä on käytössä ja yli 7000 ei mitään ole enää saavutettavissa, vaan on parempi vaihtaa isommalle vaihteelle.

https://www.cyclenews.com/2019/05/article/2019-moto-guzzi-v85tt-first-review/

Hieman enemmän teknis- kuin feelispainotteista juttua tuolla