Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 126441 kertaa)

kvlm

  • Viestejä: 377
Vs: V85
« Vastaus #285 : Maaliskuu 07, 2019, 10:51:22 ap »

Artturi

  • Viestejä: 43
  • Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti
Vs: V85
« Vastaus #286 : Maaliskuu 10, 2019, 21:52:10 ip »
Saksalainen mp-lehti antoi hyvät arvostelut uudelle Guzzille. Miinuksia tuli pleksin säätöratkaisusta  ja kierroslukumittarin vaikealukuisuudesta.
Tärkeät osa-alueet kuten ulkonäkö, moottori, ergonomia, jarrut, sekä ajo-ominaisuudet maantiellä ja maastossa saivat kehuja
 Linkki kyseiseen juttuun ohessa:

https://www.1000ps.de/testbericht-3005365-moto-guzzi-v85-tt-2019-test

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V85
« Vastaus #287 : Maaliskuu 13, 2019, 14:46:53 ip »
Vaikuttaa tuossa youtuben ajossa rennolta ajettavalta ja äänetkin kuulostaa hyvältä se vähä mitä kypärän sisäiseen mikkiin sitä tulee italialaisittain tiukkarytmisen kommentoinnin sekaan.
Varsinaisesti off-roadit jäi kyllä kokeilematta, sorateitäkö se tarkoittaa nykyisin?
Toki painavat adventuret onkin niin että pusikoteilläkin selviää ehkä ja painopiste on piki& sorateillä.
No ensimmäisiä testejä, seuraamme varmaan mielenkiinnolla muidenkin testaajien kommentteja.
On kuitenkin kiinnostavin malli Guzzilta, muita kun ei ole..
Pekan kanssa samaa mieltä että kun takana on laukut täynnä ja mahdollisesti matkustaja, niin mitenkähän kestää tuo takaripustus.
Vai meneekö satulan alta joku tuki rekkarikiinnityskohtaan asti? (sekin aika suoraa, ts notkuvaan suuntaan jos sitä on)
Mahdollista, nyky pikku akku lienee tuossa ja sivulta ulos, että sikäli..
Kolmio iskarinkiinnikkeen-satulan alle-taaimmaiseen tavaraa kannettevan välille saattaa tulla vielä?
Sekin vain oikealle puolelle.
En ole insinööri, laskelmia lienee tehty, mutta silmään vain näyttää ongelmalta kohta jos lähdetään oikeasti röykyttämään painoa perässä..
Pakoputki on ainakin tuettu siihen niin kevyesti että tuki nitkuttaa ittensä poikki nopeasti ajossa jos perusteräksiä.
My metallia?
Kokeilleet kertonee.
Sinänsä ihan hienoa että jotain pörisevää MG:ltä.
Toivottavsti joku katuversiokin tulee V85 konseptista.
V7, V9 on anteeksi aika seksittömiä jotenkin.
Pyöreät mittarit ja muutenkin vanhanaikaisemman näköinen jotenkin toivoisin pappatunturiksi kun ev ehkä muuttuu liian painavaksi hoivakodin portaille parkkeerata.

Oliskohan aika poistua ns ediksyksen tieltä näissä asioissa?




 




Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: V85
« Vastaus #288 : Maaliskuu 14, 2019, 20:13:30 ip »
Olet valitettavasti ihan oikeilla jäljillä nykymallistosta. Silloin, kun itse innostuin Moto Guzzi merkkisistä motoista oli mallisto kovin toiselainen tähän nykyiseen verrattuna. In memoriam: 1200set Griso, Stelvio, Sport,  Norge. Mallistosta hävisi noin puolet pois tosta vain ja parhaiten juuri härmän olosuhteisiin sopivat matkustimet. Nykyisessä mallistossa oli matkapyöriä lähinnä 1400 california versioineen ennen tätä V85. V7 ja V9 on enemmän näitä "retro lifestyle" pyöriä kaupunkikurvailuun. Tässä tilanteessa oma mielenkiinto on ollut näissä vanhemmissa malleissa kuten V11, Griso ja Norge.  Ensimmäinen valopilkku on nyt sitten tämä V85, hyvä näin. Ensi lauantaina lähtee Duksu maailmalle. Viikko sitten lähti pikku Breva. Tallissa on siis tilaa ;D. Ehkä hyvä Norge olisi tervetullut täydennys. Griso kutkuttaisi myös, mutta Norge olisi passeli kahdelle. Toki iso Breva tai jopa 850 Breva voisi toimia hyvin samassa käyttötarpeessa.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #289 : Maaliskuu 14, 2019, 21:07:24 ip »
Norge kaikissa kokoluokissa ja Brevat 850cc ja isommat ovat varsin päteviä matkapyöriä vaikka kallistusvarat niissä, kokemukseni mukaan, jäivät melko vaisuiksi. Tuli ilmi muunmuassa Alpeilla jos oli heittoja kaarteissa mutta myös ihan kotimaisissa moottoritierampeissakin. Aika paljon sai tehdä töitä että sain maavaran sellaiseksi että matkanteko kävi sujuvaksi myös mutkateilla. Vakiojousikin riittää ko malleissa jos matkustaja ja kuljettaja painavat yhteensä noin 150kg. Takavaimentimessa kyllä teho riitti. Keulan jousien esijännitystä saa säädettyä. Sillä osatolla ei ollut ongelmia.
2V Breva oli käyttöpyöränä varsin viattomasti yli kymmenen vuotta. Jatkaa käyttöpyörän roolia nyt muualla.
Blogissani siitä kokemukset ovat hakusanalla Breva 1100. Seassa jotain muutakin.
Alkuperäinen moottorinohjaus on vain sinne päin tehty. Melkoisesti siitä sai irti kunhan sääti. Lähinnä hain taloudellisuutta ja helppoa käytettävyyttä. Samat jutut, suurin piirtein, on myös 1200 Norgessa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2019, 16:21:54 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #290 : Maaliskuu 14, 2019, 21:24:19 ip »
Omaan silmään V9 ja V7:n mallit (poislukien scrambler) ovat silkkaa silmäkarkkia, mutta eivät oikein ole Suomen markkinoilla vakavasti otettavia. Täällä kun kukaan ei kehtaa ajaa niin pienellä ja kevyellä pyörällä. Aloittelija kyllä, mutta ei ole valmis maksamaan keskinketaisesta niin isoa summaa.
1400 Calit taasen eivät kauaa enää kanna. Suomen markkinat alkavat olla niiden osalta kyllästetyt. Ja Guzzin uusiutumishaluttomuuden tuntien, ei mitään mullistavaa ole sieltäkään tulossa.
V85:sta pari seksikästä katumallia, niin olisi vähäksi aikaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #291 : Maaliskuu 14, 2019, 22:21:39 ip »
En aio edes seurata mp-markkinoiden kehitystä. Pyöriä, jotka ovat mielestäni kivoja, on omistuksessani riittävästi. Centaurolla en pysty enää ajamaan mutta muilla kyllä. Eli ne pyörät joista olen haaveillut ja ne jotka ovat olleet vain käytännöllisiä ovat kulkeneet kukin allani oman matkansa. Joskus aika pitkään. Aikä vähän pettymyksiä on ollut ja nekin hairahtuessani japanilaisiin ja yhteen italialaiseen.

Nyt olen erityisen innostunut California 1400:seeni. Kolme kesää takana elämäni helpoimmin kertyneitä kilometrejä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2019, 16:24:19 ip kirjoittanut motomatti »

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: V85
« Vastaus #292 : Maaliskuu 15, 2019, 14:48:03 ip »
TT tiivisti aika hyvin Guzzin nykytilanteen. Uusia avauksia odotellessa pitää ajella niillä mitä tallissa on ja käytettyjen markkinoilta löytyy. Oma kalusto (sport, matkasport, cruiser) on nykytarpeeseen aika sopiva setti eikä noiden hankintahinta yhteensä ole ollut enempää kuin keskihintainen uusi pyörä. California on käypä ja vaimon suosikki yhdessä ajeluun ja pidempiin reissuihin.  V11 on hyvä työjuhta työmatkoja varten ja pidemmille matkoille yksipäällä. Aprilia on hyvin tarkoituksen mukainen radalle ja mukava sillä on kylilläkin pyöriä tai käydä töissä.

Tarkoitus on tulevana ajokautena ajaa työmatkat ainakin 80%sti pyörällä. Väli Jyväskylä Uuraisten(mutka) tie Saarijärvelle on ihan napakka alku ja päätös päivälle ja reilut  120 km tulee päivässä. Jos matkan tekee esim. 100 kertaa ajokautena, tulee mittariin siitä noin 12000 km. Eipä tarvitse työpäivän päälle lämpimikseen vetelehtiä kyläteillä. Silti hieman modernimpi kaksiajeluun soveltuva käyttöpyörä on varmaan vuoden tai parin sisällä hankintalistalla, kun vaan sopiva yksilö löytyy. Sellainen luotettava työjuhta, jolla voisi tehdä Euroopan turneen vaimon kanssa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2019, 17:54:57 ip kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.


Artturi

  • Viestejä: 43
  • Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti
Vs: V85
« Vastaus #294 : Huhtikuu 17, 2019, 11:13:09 ap »
Tampereen merkkiliikkeeseen on saapunut uusi V85TT, jota saattaa pästä ensi viikolla koeajamaan.  Pyörä on vielä kuulema laatikossa eikä ole kilpiä, mutta ensi viikolla... ;D

Kaijus

  • Viestejä: 793
Vs: V85
« Vastaus #295 : Huhtikuu 21, 2019, 11:13:03 ap »
Moro,

ihan vaan tiedoksi, että tuossa pääsiäisen alla lisättiin ensimmäinen V85 TT jäsenrekisteriin.

Terv. jäsensihteeri

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V85
« Vastaus #296 : Huhtikuu 21, 2019, 11:32:45 ap »
Mielenkiintoista nähdä kuinka V85 TT:n markkinat alkavat vetää. Pyörätyyppihän sopii erinomaisesti huonoille teillemme. Varsin kilpailtu ajoneuvoluokka. Monella valmistajalla on tarjolla aivan vastaavaan tarkoitukseen. Guzzin ostamalla voi erottua porukasta. Toisille se on huono asia mutta joillekin jopa tarkoitus.
Itse olin aikoinaan tämän tyyppisten pyörien suurkuluttaja: 2kpl 750NTX, V65TT ja Quota 1000.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #297 : Huhtikuu 21, 2019, 13:40:37 ip »
Moro,

ihan vaan tiedoksi, että tuossa pääsiäisen alla lisättiin ensimmäinen V85 TT jäsenrekisteriin.

Terv. jäsensihteeri

Ja taisi olla vielä se paras väritys.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: V85
« Vastaus #298 : Toukokuu 01, 2019, 10:40:09 ap »
Tässä eräs näkökulma V85 TTstä:

https://www.nettimoto.com/artikkeli/moto_guzzi_v85tt_kaunotar_vai_hirvio

Tämän perusteella tuntuu Guzzi olevan selkeästi valtavirran ulkopuolella kehitystyössään. Onko se sitten hyvä vai huono asia, on toinen juttu. Juuri samaa mitä muut tekemällä, ei välttämättä ole Moto Guzzin kannalta oikea tie. Kysymyksenasettelukin kertoo ainakin siitä, että kauneus on katsojan silmissä. Itselle ei ole missään vaiheessa tullut mieleen, että pyörän ulkonäössä olisi jotain vikaa, päinvastoin. Ehkä tämä kysymyksenasettelu kertoo myös siitä, että valtavirta on tottunut  räväkkään muovinmakuiseen "tupperkipporware - muotoiluun".  Muuten negatiiviset huomiot keskittyvät moottorin ponnettomuuteen. Muilta osin isompaa puutetta ei tunnu toimittaja tekniikasta löytävän.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2019, 19:06:22 ip kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: V85
« Vastaus #299 : Toukokuu 01, 2019, 12:26:06 ip »
Tuo mainittu toimittajan henkilökohtainen näkemys ponnettomuudesta selviää tarkemmissa testeissä aikanaan. Jos BMW K 75 on 75 hepalla ja 68 nm -väännöllä tuntuu edelleen mielestäni  riittävältä niin en oisi henkilökohtaisesti huolissani.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99