Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 126420 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #300 : Toukokuu 01, 2019, 12:31:48 ip »
Luokassa, missä tuo TT kilpailee suosiosta, ei oikein voi kaunottarista puhua.
Moottori varmasti tulee olemaan se suurin kompastuskivi. Guzzin konservatiivisuus estää tekemästä kilpailukykyistä tehopakkausta. Mahdollisesti myös omia, tehokkaampia ei uskalleta haastaa. Rahakkaammat mallit eivät toisi pääomaa taloon, jos keskihintaluokan peli on suositumpi. Ja tuossa kategoriassa hintaa ei voi määräämättömästi nostaa, pyörät jäävät kauppiaille. Guzzi ei omaa samanlaista statusta BMW:n kanssa, jolla kaikki ylihintaiset ominaisuuksiin nähden olevat mallit kelpaavat kyllä "hammaslääkäreille" ja muille.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: V85
« Vastaus #301 : Toukokuu 01, 2019, 12:59:23 ip »
Merkittävin asia lähes sivulauseena:  " Mukavuutta lisää myös luokan ainoa kardaaniveto. "
Tuo yhdessä ilmajäähdytyksen kanssa on pyörää itse huoltavalle merkittävä myyntivaltti.

Ulkonäössä nuori toimittaja ei selvästi ole ymmärtänyt koko Guzzin ideaa Classic Enduro.
Genreä, joka alkoi R80GS Paris Dakar:sta ja jota V85TT:n muotokieli kunnioittaa modernilla tavalla.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2019, 14:56:12 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

Merimikko

  • Viestejä: 16
Vs: V85
« Vastaus #302 : Toukokuu 01, 2019, 13:34:44 ip »
Näin vanhempana herrasmiehenä ihmettelen miksi pyörän pitäisi kaasuun koskettaessa  räjähtää. Myös sitä ohittamista kannattaisi oikeasti  miettiä, oli liikkeellä millaisella raketilla hyvänsä.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #303 : Toukokuu 01, 2019, 13:44:30 ip »
"Guzzin rumuudelle ei kovin moni pyörä vedä vertoja" - höh, Triumphin maasturit ne vasta rumia ovat, oikein varta vasten rumistettuja. Ja 80 hv teho on aivan riittävä.
Emeritus-guzzisti

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #304 : Toukokuu 01, 2019, 14:55:21 ip »
80 hevosvoimaa on riittävä, mutta jos kilpailijoilla on enemmän ja prätkiä myydään mielikuvilla...
Tämäkin vielä! ! !

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: V85
« Vastaus #305 : Toukokuu 01, 2019, 15:41:47 ip »
Merkittävin asia lähes sivulauseena:  " Mukavuutta lisää myös luokan ainoa kardaaniveto. "
Tuo yhdessä ilmajäähdytyksen kanssa on pyörää itse huoltavalle merkittävä myyntivaltti.

Ulkonäössä nuori toimittaja ei selvästi ole ymmärtänyt koko Guzzin ideaa Classic Enduro.
Genreä, joka alkoi R80GS Paris Dakar:sta ja jota V85TT:n muotokieli kunnioittaa modernilla tavalla.

Tässä kommentissa, viimeinen lause, kiteytyy hyvin ydin mistä V85 TTssä on kyse. Tunnetusti toimittajien ongelma on oma ennakkoasenne, rajallinen tieto ja ymmärrys. Sen näkyy jutuissa ;D. Huollon helppous on myös usein marginaalissa erinäisissä testeissä.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: V85
« Vastaus #306 : Toukokuu 01, 2019, 18:59:03 ip »
Ulkonäöllistä samankaltaisuutta on aikoinaan omistamani 100GS:n kanssa.
Tuolloin tuo genren 60hv:nen esiteltiin MP-lehdessä otsikolla Macho Enduro.
Tässä nostalgisuudessa Guzzin uusi "vanha suola" V85TT kyllä janottaa.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #307 : Toukokuu 02, 2019, 09:08:43 ap »
80 hevosvoimaa on riittävä, mutta jos kilpailijoilla on enemmän ja prätkiä myydään mielikuvilla...

Näin se ikävä kyllä on.
Itse ajelin aluksi 52 hv:llä (Florida) ja sitten 48 hv:llä (Nevada) ja ihan hyvin pääsin joka paikkaan, mihin halusin. Niin, eihän Cali kolmosen teho ollut kuin 65 hv, virallisesti - eikä mulla sen tehokkaampaa pyörää ole ollutkaan.
Ja toimittajalle tiedoksi, että ohituskiihtyvyys paranee huomattavasti, jos vaihtaa pienemmälle, sitä varten vaihdelaatikko on keksitty.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2019, 12:22:37 ip kirjoittanut Vierailija »
Emeritus-guzzisti

Henko

  • Viestejä: 340
Vs: V85
« Vastaus #308 : Toukokuu 02, 2019, 13:47:09 ip »
Minkähän pituinen tuo nettimoton arvostelun kirjoittaja itse on jos ei varauksetta voi suositella alle kaksimetriselle kuljettajalle? Kyseessä on kuitenkin seikkailupyörä ja niissä yleinen trendi vaikuttaisi harmillisesti olevan alati madaltuva istuinkorkeus.
Tulee vain mieleen että mihin ne matalat seikkailupyörät sitten on tarkoitettu, huonokuntoisilla asfalttiteillä seikkailuun? Muutenkin pyörät on tehty ajettaviksi eikä liikennevaloissa seisomiseen.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: V85
« Vastaus #309 : Toukokuu 02, 2019, 18:45:40 ip »
Omien mieltymysten mukaanhan nuo testiarvostelut tuppaa useinkin menemään ja sallittaneen toimittajien kirjoitella, miten asiat itse kokevat. Kuitenkin ulkomaisia arvosteluja luettuani on kyllä jäänyt erittäin positiivinen kuva uutukaisesta. Myös moottorin ominaisuuksia ja erityisesti sen antamaa tasaista voiman tuottoa mutkateitä ajettaessa on kehuttu. Jossain testissä epäiltiin kyllä moottoritehojen riittämättömyyttä 190km/h matkavauhtiin ja ko. toimittaja on todennäkoisesti täysin oikeassa ;D. Vaihteisto toimii joidenkin mielestä parhaiten, mitä Guzzilla koskaan.. Ajo-ominaisuudet on testeissä todettu erinomaiseksi asfaltilla ja hyväksi soralla. Eli juuri kuten suunniteltukin, erään Piaggion myyntipäällikön sanoin lehdistöhaastattelussa joskus Eicma 2018 aikoihin.
Mutta parhaiten kaikki selviää omalla koeajolla ja siihen on erinomainen tilaisuus mm. reilun kolmen viikon kuluttua Gruppon kevätajelun etapissa Turussa, Bike Worldissa. Siellä kun käy koeajon päräyttämässä, niin säästyy ainakin alan irtonumeroiden lehtimaksut ja grillikin on firman tiedotteen mukaan kuumana koko tilaisuuden ajan. Saattaapi olla hyviä tarjouksia ajovarusteistakkii. Toivotaan hyviä kelejä.

Jouko 

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V85
« Vastaus #310 : Toukokuu 02, 2019, 19:25:25 ip »
Jollen ihan väärin muista, tällä kirjoittajalla on ollut turbopyörää ja uutta Vmaxia. Kirjoitti ennen mopolehteenkin. Entinen radiojuontaja.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: V85
« Vastaus #311 : Toukokuu 02, 2019, 20:43:55 ip »
Omien mieltymysten mukaanhan nuo testiarvostelut tuppaa useinkin menemään ja sallittaneen toimittajien kirjoitella, miten asiat itse kokevat. Kuitenkin ulkomaisia arvosteluja luettuani on kyllä jäänyt erittäin positiivinen kuva uutukaisesta. Myös moottorin ominaisuuksia ja erityisesti sen antamaa tasaista voiman tuottoa mutkateitä ajettaessa on kehuttu. Jossain testissä epäiltiin kyllä moottoritehojen riittämättömyyttä 190km/h matkavauhtiin ja ko. toimittaja on todennäkoisesti täysin oikeassa ;D. Vaihteisto toimii joidenkin mielestä parhaiten, mitä Guzzilla koskaan.. Ajo-ominaisuudet on testeissä todettu erinomaiseksi asfaltilla ja hyväksi soralla. Eli juuri kuten suunniteltukin, erään Piaggion myyntipäällikön sanoin lehdistöhaastattelussa joskus Eicma 2018 aikoihin.

Jouko 

Omien havaintojen perusteella erilaisissa kansainvälisissä koeajovideoissa mitä nyt eri mp-alan mediatahot netissä ovat julkaisseet antavat varsin myönteisiä arvioita V85 TTstä. Lisäksi niissä on pääsääntöisesti ymmärretty mistä tässä pyörässä on kyse. Jos en nyt väärin muista istuinkorkeus on 83 cm, mikä on käsittääkseni varsin kohtuullinen korkeus tässä mp genressä.

Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: V85
« Vastaus #312 : Toukokuu 02, 2019, 21:35:37 ip »
"Rumilus vailla vertaa, suohirviö" voi, voi, yhden toimittajan argumentointia   :o
Titaniumin kuski

Tryphon

  • Viestejä: 3
Vs: V85
« Vastaus #313 : Toukokuu 09, 2019, 16:34:58 ip »
Eihän tuo V85 TT mikään kaunotar ole, mutta jos joku tuota adventureluokassa erityisen rumaksi nimittää, niin täytyy kyllä ihmetelle kyseisen ihmisen tyylitajua.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: V85
« Vastaus #314 : Toukokuu 09, 2019, 18:27:19 ip »
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää