Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 127492 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #255 : Helmikuu 05, 2019, 19:01:27 ip »
Numeroina lähellä toisiaan Stelvio ja Quota, mutta taitaa tuo Quota olla vähemmän sivistynyt peli. Tekniikka on liki suoraan vanhasta Calista.

Pientä eroakin on. Laihaseosmoottori, oma runkonsa ja alkupään malleissa erinomainen jousitus.

Hienoa oli ajella pitkin Eurooppaa noin neljän litran kulutuksella moottoriteitä sekä muualla. Aluksi kauhistutti kun pakokäyrät olivat valkohehkuiset pimeällä. Hyvin kuitenkin kesti. Lähes kolme vuotta käytössäni eikä isompia vikoja. Pakoputkisto oli ainoa jota piti hitsauttaa tämä tästä. Taitaa olla vieläkin ajossa. Hyviä muistoja.

Kaveri ajoi Quota tonnilla Tulimaasta Alaskaan. Noin malliksi. Ennen mallin julkistamista. Yksin. Oli syy ostaa samanlainen. Claudio sai myös aikaiseksi että alarunkoa takajousituksen etupuolelta vahvistettiin tuotantomalliin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #256 : Helmikuu 05, 2019, 23:01:29 ip »
Joo, oma erikoinen ruiskunsa ja kanttiputkirunko, mutta tekniikan perusteet Calista, ei mitään uudempaa polvea.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #257 : Helmikuu 06, 2019, 11:18:27 ap »
Joo, oma erikoinen ruiskunsa ja kanttiputkirunko, mutta tekniikan perusteet Calista, ei mitään uudempaa polvea.
Aivan. Ei siis suuresti poikkea edeltävästä tekniikasta ja huolto on helppoa. Kolmen vuoden aikana ei tarvinnut puuttua oikein mihinkään pakoputkistoa lukuun ottamatta. Kaksi kardaanin ristikkoa vaihdoin sinä aikana sekä järeämmät kytkinlevyt. Helpompi homma kuin Californiassa koska osat ovat paremmin esillä kuin Tonti-rungossa.

Siihen aikaan kunto oli kova ja kävin opastetuilla endurosafareilla ajelemassa pitkin metsiä. Niissä hommissa kardaani joutui koville. Ei niinkään moottoritieajossa.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: V85
« Vastaus #258 : Helmikuu 06, 2019, 12:51:21 ip »
Quota -kommentit eivät pelottaneet Cali II:n omistajaa. Päinvastoin. Kiinnostus Quotaan lisääntyi kun Stelviotkin näyttävät maksavan vielä oikeata rahaa. Eri asia mistä niitä (Q) löytää ...
Nyt herännyt kiinnostus matka- tai oikeisiin enduroihin saattaa johtua siitä että aikoinaan tuli moottoripyöräily opeteltua sorateillä eikä sora pelota vieläkään.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #259 : Helmikuu 06, 2019, 13:22:56 ip »
Piti mainita jo aiemmin että jos olisin nuorempi ja notkeampi ostaisin heti V85:sen. Selän murtuman ja oikean jalan hermovikaisuuden vuoksi tyydyn pappamopoilemaan California 1400:lla.
Quotaa myös kaipailen vaikka en voisi sillä enää ajaakaan.

Se että siinä oli voimansiirtovikoja johtui raa'asta käytöstä. Ilmeisesti pitkien hyppyjen alastulojen iskurasitus oli liikaa nivelelle ja kytkinlevyille. Järeämpien levyjen vaihto auttoi kytkimeen. Alkuperäislevyt repeytyivät. Tämä levytyyppi kesti: https://www.stein-dinse.biz/product_info.php?products_id=888#prettyPhoto
Sen jälkeen en muita levyjä ole pyöriini asennellutkaan. Ei vaurioita ole ollut sittemmin kytkimissä.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: V85
« Vastaus #260 : Helmikuu 22, 2019, 09:57:35 ap »
"Puolivälillä jo kasataan pyöriä tehtaalla."
www.youtube.com/watch?v=BtHEMLLZ2MM&app=desktop

T,
Jukka

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: V85
« Vastaus #261 : Helmikuu 22, 2019, 14:45:02 ip »
Pätkä poistettu - taisi sisältää salaisuuksia?

T,
Jukka

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: V85
« Vastaus #262 : Helmikuu 26, 2019, 20:20:36 ip »
Espanjan hinta,V85 10990€

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #263 : Helmikuu 26, 2019, 20:46:12 ip »
Espanjan hinta,V85 10990€
Autovero on 24,4%, joten hinta autoverollinen hinta 13671,56€
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #264 : Helmikuu 26, 2019, 20:48:17 ip »
Vähän jänskättää, mitä muuta rakentavat tuon moottorin ympärille. Nyt olisi menestykselle avaimet, kunhan eivät pudota..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: V85
« Vastaus #265 : Helmikuu 26, 2019, 21:21:31 ip »
Espanjassa ei ole 24,4% autoveroa!

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #266 : Helmikuu 26, 2019, 21:29:38 ip »
Espanjassa ei ole 24,4% autoveroa!

Ei niin, mutta suomessa on ja tuo 24,4% on juuri se prosenttimäärä, jonka valtio ottaa jokaisesta uudesta V85:sta.
Tämäkin vielä! ! !

Piippu

  • Viestejä: 82
Vs: V85
« Vastaus #267 : Helmikuu 26, 2019, 21:36:15 ip »
Olikin kysymys EPANJAN HINNASTA,älä lykää siiheh HÄRMÄN VEROJA.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #268 : Helmikuu 26, 2019, 22:38:26 ip »
JOS tuosta haluaisi Suomi-hinnan, niin kannattaisi varmaan ajella Euroopassa kesän verran rinkiä, että saisi (oliko se nyt) kuusi tonnia täyteen. Silloin pyörää ei verotettaisi uutena Suomeen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #269 : Helmikuu 26, 2019, 23:07:22 ip »
JOS tuosta haluaisi Suomi-hinnan, niin kannattaisi varmaan ajella Euroopassa kesän verran rinkiä, että saisi (oliko se nyt) kuusi tonnia täyteen. Silloin pyörää ei verotettaisi uutena Suomeen.
Juu, kuusi tonnia mittarissa ja ensirekisteröinnistä puoli vuotta jos en kovin väärin muista. Kyllä siinä ajassa nuo kilometrit ajaa mannermaalla. Muuten on Suomen pykälien kannalta katsoen uusi pyörä ja vero sen mukaan. Tosin ei tuossa ajassa kovin montaa prosenttia verohelpotusta saa.