Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 127463 kertaa)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: V85
« Vastaus #15 : Kesäkuu 10, 2018, 05:59:44 ap »
Hei!
Eka kerta, kun näin V85:n laukuilla! Rakenne ihan "huutaa" laukkuja. Hienoja värivaihtoehtoja! Tästä tulee hyvä ????
T. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: V85
« Vastaus #16 : Kesäkuu 11, 2018, 22:11:29 ip »
Lainaus
Tuleeko "pikkulohko" LeMans?
Jos se sitten on LeMans Lario…  Sama perusmoottori mutta tehoa otetaan reilusti enemmän. Kyllä kai sen pitäisi Ducatin Supersport:iin jotenkin verrannollinen olla (937 cc, 110 hv, 93 Nm, 183 kg).

V11 - it defines you.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 182
Vs: V85
« Vastaus #17 : Kesäkuu 12, 2018, 08:40:16 ap »
Tuo Supersport on vesijäähdytteinen ja neliventtiilikansilla.
Ilmajäähdytteisessä 850cc kaksiventtiilimoottorissa kannattaa
ehkä haaveilla realistisesta 75 hevosvoimasta.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V85
« Vastaus #18 : Kesäkuu 12, 2018, 13:39:10 ip »
Jos nyt edes 90hp, millä tekniikalla hyvänsä niin olisi jo riittävän ripeä että sportiksi kehtaisi kutsua.
Varsinkin jos paino saataisiin alle 200kg.
Ei pitäisi olla kovin vaikeaa, hieman hiilikuituja ja alumiinia esim vanteisiin jne.
Eikös nyky V7:skatkin paina jotain 190kg.
Nevada 750cc n 180kg.
Aikanaan oma V65C, hieman modattu ja tavallaan riisuttu, painoi 163kg, tankki ilmeisesti aika tyhjänä, ilman laukkuja, pleksiä, takaistuista ja kuskia.
Lyijyakulla kummiskin.
Johan -70 vuoden aidosta V7:stakin otettiin 70hp 750cc koneesta ilman sen ihmeempiä poppakonsteja kestävyyden kustannuksella, vai miten sen kanssa kävi, nykyisin taitaa kaikki olla enimmäkseen museoissa.
1000cc Centauron Sportistakin 95hp ja 98Nm (mihinkähän onnettomuuteen nekin muuten katosi tuotannosta?)
850 Grisostakin 75hp..

Ps kun tulee tuotantoon vaikka magnesium piikarbidi nano huippulujaa ja ultrakevyttä, joilla voitaisiin vaikka moottoripyörän painoja pudottaa huimasti, mutta sitten kun hinta materiaaleille alkaa olemaan "järkevissä " hinnoissa, niin istutaan jo itseohjaavissa jossain omituisissa peleissä, ne jotka moiseen joutuu.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: V85
« Vastaus #19 : Kesäkuu 12, 2018, 13:58:12 ip »
Näissä asiossa on eri asioita vastakkain nykyään:

teho - päästöt
materiaali - hinta
materaali - paino
materiaali - teho
paino - päästöt
päästöt - hinta
pakolliset varusteet - paino
pakolliset varusteet - hinta
jne

Siinä on insinööreillä pähkäilemistä ja lopuksi valmistuu nätti kompromissi.

Ei siis voi verrata nykypyörää edes yhdeksänkymmenluvun pyörään saati vanhempaan mallistoon.
Välissä on ollut koko ajan tiukkenevia päästönormeja ja pakollisia varusteita jotka ovat lisänneet painoa ja vähentäneet tehoa. Polttoaineen kulutus sen sijaan ei ole vähentynyt siinä suhteessa kuin päästöt.

Cali 1400:n ABS-yksikkö painaa enemmän kuin saman pyörän lyijyakku. Noin esimerkiksi.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V85
« Vastaus #20 : Kesäkuu 12, 2018, 15:44:26 ip »
Totta, kompromissaamista nähdään.
Tehokkaita normit täyttäviä pyöriä on kuitenkin paljon myynnissä.
Muttei Guzzilla..
Onko nyky pakollinen normeihin (?) Absintti tosiaan noin painava?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #21 : Kesäkuu 12, 2018, 19:48:59 ip »
Guzzilla pelataan kahdestakin suuntaa varman päälle. Ei niin paljoa tehoa, että oltaisiin riskiryhmässä keston suhteen ja sen verran vähän tehoa, että pysytään marginaalimerkkinä haluttavuuden suhteen..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: V85
« Vastaus #22 : Kesäkuu 17, 2018, 17:29:25 ip »
Kohta puolitoistaviikkoa markkinointitutkimusta takana, 75% saksalaisia vastaiskumoottoreita malli GS, 24 %Muita,Kaukoitä,kaukolänsi pyöriä,3 Guzzia 1 kpl14 ja 2 Breva . Tutkimuskilometrejä alla n 2600 täällä turskansyöjien mailla, oikeaan markkinarakoon Guzzi iskee jos hinta ja varusteet on kohdillaaan

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: V85
« Vastaus #23 : Kesäkuu 18, 2018, 15:30:20 ip »
Olisiko tuosta vanhuuden turvaksi ? GS ja Stelvio on aikoinaan poltellut, mutta ei kai tarpeeksi kun ei ole tullut hankituksi ja ehkä hyvä niin ...

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: V85
« Vastaus #24 : Heinäkuu 04, 2018, 18:16:25 ip »

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: V85
« Vastaus #25 : Heinäkuu 04, 2018, 21:19:56 ip »
https://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=20470&hl=

http://m.motociclismo.it/moto-guzzi-v85-segreti-motore-intervista-cappellini-70088


Jotain tähän tapaan:
"
Olisimme toki voineet rakentaa nestejäähdytteisen neliventtiilisen twinin – ja tulemme vielä tekemään sen – mutta halusimme pitää kalssisen Guzzi-imagon ykkösenä.
Vakuutan, että tämä twini on nopea ja terävä.

-   titaaniventtiilit (”2V”), puolikuiva kampiakselin voitelu
-   puolta kevyemmät venttiilit, radikaali avautumisgeometria
-   vain yksi imukurkku 52 mm (V9=38 mm)
-   kaksi koaksiaalipumppua, ei öljynjäähdytintä
-   täysin eri kone kuin V9 ja V7-III, vain arkkitehtuuri V9 moottorista
-   kampiakseli täysin eristetty kampikammiosta, ei tehohukkaa
-   kovemmat kiertokanget, matalat(?) männät
-   100 hv/litra ilmajäähdytteisestä koneesta
-   ride by wire, tarkempi moottorinohjaus
-   30% painonsäästö, pienemmät värinät
-   täysin uusi runko, pidempi swingi
-   vääntö yli 80 Nm heti 3400 alkaen
-   vaihteen kytkeytymistä ei enää kuule, hiljaisempi vaihdelaatikko kuin 6 vaihteinen
-   euro 4, valmius euro 5

"
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V85
« Vastaus #26 : Heinäkuu 04, 2018, 22:26:53 ip »
Puolikuiva kampiakseli? Puolikuivasumppu?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V85
« Vastaus #27 : Heinäkuu 05, 2018, 05:54:27 ap »
Puolikuiva kampiakseli? Puolikuivasumppu?

-   kampiakseli täysin eristetty kampikammiosta, ei tehohukkaa

Mikä lie googlekäännöspuolikuivasumppu... ;D
Tämäkin vielä! ! !

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: V85
« Vastaus #28 : Heinäkuu 05, 2018, 10:46:51 ap »
Just, oli googlekäännetty italiasta englanniksi jne.  Mutta tuolta alkuperäisestä italialaisesta niitä voi kaivella tarkemmin, tässä lisää googlekäännöstä samasta asiasta:

Cominciamo a dire che la lubrificazione è a carter semi secco e non a carter umido.
=>
Let's start by saying that the lubrication is a semi-dry crankcase and not a wet sump / Aloitetaan sanomalla, että voitelu on puolikuiva kampikammio eikä märkä sumppu

Siamo così sicuri del rendimento di questo sistema semi-secco che non abbiamo nemmeno il radiatore dell’olio. Con la soluzione semi-secco abbiamo anche una camera di manovella dell’albero motore completamente isolata, evitando il possibile assorbimento di potenza che deriva da una soluzione “aperta” dove il pistone deve vincere anche la contropressione all’interno dei carter”
=>
We are so sure of the performance of this semi-dry system that we do not even have an oil cooler. With the semi-dry solution we also have a crank shaft crankcase completely insulated, avoiding the possible absorption of power deriving from an "open" solution where the piston must also overcome the back pressure inside the crankcases " / Olemme niin varmoja tämän puolikuivan järjestelmän suorituskyvystä, ettemme edes ole laittaneet öljynjäähdytintä. Puolikuivalla ratkaisulla on myös kampiakseli ja kampikammio täysin eristetty, millä vältetään "avoimen" ratkaisun aiheuttama tehohukka, männän on myös voitettava vastapaineet kampikammiossa. "
V11 - it defines you.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V85
« Vastaus #29 : Heinäkuu 05, 2018, 12:51:49 ip »
<snip>
Puolikuivalla ratkaisulla on myös kampiakseli ja kampikammio täysin eristetty, millä vältetään "avoimen" ratkaisun aiheuttama tehohukka, männän on myös voitettava vastapaineet kampikammiossa. "[/size]

Tuskin kampikammioon kovin hyvää tyhjiötä saadaan, joten vastapaineiden eliminointi lienee melko suhteellista.  ;D
Emeritus-guzzisti