Se on tuon jarrujärjestelmän kanssa pitkälti niin että kun jonkin oppii hyvin niin ei opitusta kannata luopua. Ensimmäisissä pyörissäni oli erillinen jarrujärjestelmä kuten suurimmassa osassa Guzzejakin joita olen uudesta tai käytettyinä hankkinut. Guzzin mittakaavassakin on harvinaisempaa että on yhdistelmäjarrut kuin erilliset.
850GT, 750NTX, 650TT, 1000 Quota, V10 Centauro, 1100 Breva ja 1400 Cali eivät omaa yhdistelmäjarruja. Sen sijaan hankkimani T3 California ja kaksi California 3:sta omasivat yhdistelmäjarrut. Joista T3:sta ja ensin hankitusta Cali 3:sta olen järjestelmän muuttanut normaaliksi. Uskoisin tämän parantavan ajoturvallisuuttani.
Guzzeissa taisi olla yhdistelmäjarruja yleisesti vain 80-luvulla ja sen jälkeen vain osassa mallistoa kunnes nykyään ei lainkaan.
Ennakoivan ajon kursseilla käydessäni Guzzeilla on kouluttajien ensimmänen kysymys ollut että onko pyörässäni yhdistelmäjarrut. Ovat olleet helpottuneita kun kerron että ei ole. Mutta muutamilla koulutettavilla on ollut ja heille, tosin vasta myöhemmin eli silloin kun japanilaisiinkin pyöriin ilmestyivät yhdistemäjarrut, oli saatavilla koulutusta niiden käyttöön.
Kauan sitten luin jostain lehdestä kun toimittaja oli kysynyt Guzzin edustajalta että miksi Guzzeissa on yhdistelmäjarrut oli tehtaan edustajan vastaus että silloin jarruttaminen muistuttaa enemmän autolla jarruttamista. Oletuksena siis oli että ensin opetellaan autolla jarruttaminen ja sovelletaan taitoa myös moottoripyörään. Onhan se polkimen painaminen autoilevalle se ensi reaktio.