Kirjoittaja Aihe: Polttoainepumppu ulisee tai vinkuu  (Luettu 19427 kertaa)

Jouko S

Vs: Polttoainepumppu ulisee tai vinkuu
« Vastaus #45 : Heinäkuu 30, 2018, 15:38:35 ip »
Jos puhdistat tankkia kemiallisesti, kannattaa varoa puhdistusaineiden roiskumista tankin maalatulle ulkopinnalle ettei maalaus vaurioidu.
Laimennettu(1-4%) fosforihappo ei ole kuitenkaan pahimmasta päästä maalia syövyttävä aine(jos ollenkaan) ja jos tulee joku roiske, happo lähtee maalipinnalta vedellä pesaisemalla. Tankin puhdistus ruosteesta hapottamalla onnistuu erinomaisesti ensikertalaisellakin. Itse pinnotin tankin sisältä ruosteenpoistokäsittelyn jälkeen ja pinnoittaminenkin onnistui erinomaisesti, sekin ensikertalaiselta.
Jouko

Ripa

« Vastaus #46 : Heinäkuu 30, 2018, 16:00:19 ip »
Fosforihappo ei laimeana liuoksena tosiaan ole maalipinnalle erityisen vaarallista. Ilmaisin asian epätarkasti, koska lähinnä mahdollisen sisäpuolisen maalin poistoon käytettävä väkevä emäsliuos voi olla ongelmallinen. Todennäköisesti tämäkään ei pieninä roiskeina, jotka huuhdellaan nopeasti pois, ole mikään katastrofi maalipinnalle.

MotoJussi

« Vastaus #47 : Heinäkuu 30, 2018, 18:02:18 ip »
Vanhemman Californian manuaalinen hana käynee suoraan tankkiin. MotoJussi on  ainakin konversion tehnyt. Käy vaan harvakseltaan foorumilla.

Joskus taajaan, joskus harvemmin. Vähän riippuu mitä askarran. Viime syksystä olen askarrellut enemmän Cagivan kanssa ja guzzia en ole juuri miettinyt. Erityisesti kun tuli kullakkeen kanssa käytyä euroopassa BMW:llä ja sitä piti hoivata ennen reissua. Ja reissun aikana. Ja reissun jälkeen. Mutta se ei oikeastaan kuulu tähän.

Pitää paikkansa, mulla alkoi bensapumppu ulvomaan. Syynä oli sähköisen bensahanan johdon katkeama niin tyvestä etten saanut korjattua. Hana oli siis kiinni koko  ajan, mutta pumppu veti siitä silti läpi. Aikaimoinen imu! Pyörä nimittäin kulki ihan hienosti :)

Vaihdoin mekaanisen hanan enkä ole katunut.

Kävi mulla niinkin hassusti että paineregulaattori lakkasi toimimasta. En muista kilometrejä enkä sitä, mitä se varsinaisesti teki: tuliko paineita liikaa vai liian vähän. Korjata tietty piti motskari ja tipuin perseelleni kun kyselin alkuperäisen regulaattorin hintaa. Jätin hyllyyn, jotain rajaa röyhkeydelläkin.

Ostin sen sijaan autokäyttöön tarkoitetun samanpaineisen, mutta kun sen jengat eivät sopineet, poistin alkuperäisestä regulaattorista sisukset ja käytän sitä liittimenä. Autokäyttöön tarkoitettu geneerinen regulaattori maksoi jotain 10-20% siitä mitä guzzikaupan tiskillä.