Olisin jo sulle korvikkeen sorvannut sorvilla vaan se kun on varastossa odottamassa parempia päiviä ja oikeaa verstasta. Ehkä sitten talven aikana.....
Mihinkähän se Velipojalle sorvaamani hanakorvike on joutunut. Haloo Velipoika: menikö pyörän mukana?
100km ajon jälkeen tilanne on selkeästi parempi kuin lähtiessä.
Älä nyt kuiteskaan polta venttiiliä ajamalla liian lujaa.
Kulutuslukema on ookoo. Ehkä hieman alemmaksikin pääsee kun on kaikki happi- ja bensa-atomit pelissä mukana.
Tuli vain mieleen että jos ruostetta on riittävästi ollut niin kyllähän sitä vielä on varmaan pumpun ja suodattimen välillä ainakin, ehkä suuttimillekin menevissä letkuissa. Ja mitä näihin ruiskuvehkeisiin tulee niin mun näkökulmasta tää vaikuttaa melko selkeältä laitteelta, mutta mulla ei oikeen oo vertailukohtia kaksipyöräisissä.
Kyllä se kaikki shaisse on jo suodattimessa. Kierto on tosi nopeaa välillä tankki-hana-pumppu- suodatin-paineensäädin-tankki. Bensa kiertää siellä hirmuista kyytiä. Vain pieni osa kierrosta pääsee sylintereihin saakka.
Voi likaa olla suuttimissakin mutta, käytännössä, suodatin on niin tarkka että se mikä menee sen läpi suuttimille menee myös suodattimista läpi. Suuuttimissa on suodattimet mutta ne torjuvat sitä likaa mikä syntyy polttoainesuodattimen ja suuttimien välisessä väylässä.
Tämä järjestelmä, ehkä poislukien se mikä on Quotassa, on yksinkertaisin mahdollinen. ECUssa on kaikki tarpeellinen ja helposti tutkittavissa ja semihelposti ohjelmoitavissa uudelleen. Siitä puuttuu vain itseohjautuvuus mutta tarkka kaveri ottaa silloin tietotekniikan kaveriksi.
Käytännön kannalta tätä laite (15M + tekniikka) mekaanisilta ominaisuuksiltaan on helppo rakenteeltaan. Autotarvikkeista koottu kokonaisuus joka on 99% rakennettu tankin ulkopuolelle. Ainoa sähköinen kikastin tankin sisällä on polttoaineen merkkivalon anturi.
Palaamme vielä asiaan.....