Kirjoittaja Aihe: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä  (Luettu 10817 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« : Elokuu 31, 2017, 12:27:30 ip »
Näin minulle ilmoitti pyörän omistaja.
Kone lämpenee hitaasti ja siihen asti pyörä sammuilee tyhjäkäynnillä esimerkiksi liikennevaloissa.
Saattaa myös nykiä liikkeelle lähtiessä. Lämmettyään toimii normaalisti.

Onko arvoisella tekniikkaraadilla kokemusta aiheesta?

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #1 : Elokuu 31, 2017, 12:40:26 ip »
Mielenkiintoista, että ilmajäähdytteinen kone lämpiää hitaasti...

Kylmänä sammuiluun ja nykimiseen tulisi ekana mieleen lämpötila-anturi ja sitä kautta tyhjäkäynin asetukset kylmänä.

Mutta eikös tuo ole takuuhommia?

Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #2 : Elokuu 31, 2017, 13:05:26 ip »
Takuuaikana on käytetty huollossa.
Tilanne ei ole muuttunut huollonkaan jälkeen.
Huollollahan ei ole muuta mahdollisuutta kuin vaihtaa koko moottorinohjaustiedosto. Tietääkseni ainakin seuraavat tiedostot ovat saatavilla:
V7 II   4533V740
V7 II   4533V795
V7 II   4533V796

Se että auttaako koko tiedoston vaihto asiassa mitään ei ole tietoa. Mutta tiedoston muokkaaminen kylmäkäynnistysrikastuksen tai varsinaisen ruiskutuskartan rikastuksen suhteen voi olla ratkaisu.
En ole toistaiseksi koskenut MIUG3:sen moottorinohjausjärjestelmän tiedostoihin.

Vai onko kyseisessä järjestelmässä vaikka ruuvia jolla tyhjäkäyntiä voisi korottaa. Veikkaan että ei ole. Taitaa olla kaasuvaijerin säätö ainoa ja siihen en haluaisi koskea koska moottorinohjaus ei sen jälkeen, todennäköisesti, toimi enää oikein. Mm. käynnistys voi vaikeutua.

Lupasin auttaa asiassa mutta mennee kuulemma ensi keväälle. Niin aina.

Kysymykseni koskikin lähinnä sitä että onko porukassa vertaisryhmää ja mahdollisesti tietoa ratkaisusta.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #3 : Elokuu 31, 2017, 13:08:06 ip »


Kylmänä sammuiluun ja nykimiseen tulisi ekana mieleen lämpötila-anturi ja sitä kautta tyhjäkäynin asetukset kylmänä.




Jos ohjaustiedosto on vaihdettu, niin eihän tuossa paljoa jää jäljelle. Komponenttivika siis.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #4 : Elokuu 31, 2017, 14:41:57 ip »
Takuuaikana on käytetty huollossa.
Tilanne ei ole muuttunut huollonkaan jälkeen.

Mie sanoisin huollon pojille, että soitelkaa, kun ratsu on kunnossa.
En hyväksisi mitään selityksiä, että ei pysty tai kykene.

Tämäkin vielä! ! !

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2017, 16:25:52 ip »
Uusimmassa hankinnassani , joka on kyllä saman konsernin tuote , Aprilia . Muistaakseni tyhjäkäynnin perusasetusta pystyy muuttamaan menemällä "älymystön huoltotilaan", ei tarvita edes johdonpätkää kummempaa työkalua. En ole puuttunut ,kun ei ole tarvinnut. Korjaamo CD:n nopeasti kahlasin läpi, ja siellä kiinnitti ko kohta huomiota. Pyörässä on myös perinteinen  käsi ruuvi, joka vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Epäilen hienosäätöä varten.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #6 : Elokuu 31, 2017, 20:39:28 ip »
Avainsana lienee "MIUG3", mainitussa Apriliassa ei liene näin tuoretta "hybridimoottorinohjausta" (yksi murikka, missä ecut, imukurkut, läpät ja mitä muuta siellä lieneekään...). Olen siinä käsityksessä että MIUG3 ei ole ride by wire, kahvasta menee vaijeri joka kääntää imukurkun läppää ja siihen integroitua kaasunasennonilmaisinta, tyhjäkäyntiä hoitelee "stepper motor". Ja että mainittu ongelma vaivasi tietyillä ecun softilla.
Lainaus
auttaako koko tiedoston vaihto asiassa mitään ei ole tietoa
7/2015,reflash V7 II, 4533V795, smoother, better response, all around more pleasant riding experience.
First map update was 4533V795 DO NOT LOAD UP THIS MAP! this is the one that turned Craig's bike into a huge turd!
looks like map 4533V796 has actually fixed the worst of the issues created by map 4533V795

I tried a procedure that Pete had passed on as something to try when we were dealing with the shitty 4533V795 map. I pulled the main fuse for a minute & replaced, then did as described. Start the engine from stone cold WITHOUT TOUCHING THE THROTTLE and allow the bike to slowly warm up to full operating temperature (15-20min), DO NOT rev it or touch the throttle at all during this time. Then turn it off and let the bike cool down completely. This apparantly performs a full 'Cold to Hot' idle trim. It appeared to me to have smoothed out the running at lower revs when cold (It did not get rid of the horrid lurch & stall problem).

Tuolla Pauldaytona selittää tyhjäkäyntitoiminnot manuskasta (sama josta yksi sivu alla): http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=81414.0

 :D P.Roper siellä kiukkuilee (tämä on vitsi) - että ei "Motomatti eikä tehdas" kerro hänelle mitään:"Needless to say we are told nothing by MM or The Factory!"
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2017, 21:43:05 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #7 : Elokuu 31, 2017, 20:42:42 ip »
Malleissa joissa on kaksi läppärunkoa on yleensä manuaalisäätöjä joka lähtöön.
MIUG3 on täysin sulautettu elektronikoineen ja säätömoottoreineen yhteen, molemmille sylintereille yhteiseen läppärunkoon. Jos tulee mekaaninen vika tai älyboksi kosahtaa niin koko palikka vaihdetaan. Äly on jo siellä mukana. Homman helppo ja asiakas maksaa. Mutta ei Guzzi ole ainoa. Sama laulu muillakin merkeillä. Camn tuossa edellä selvitti samaa asiaa.

California 1400 läppärunkoon päällisin puolin tutustuin. Ei säätöjä. Moottori kääntelee ainutta läppää ja anturointi on tehty kiinteäksi. Mutta siinä on älyboksi erillinen melko julman kokoinen laatikko. Kun sitä ennen on ollut noin tupakka-askin kokoisia kuten 15M.

Todennäköisesti kehitys menee noihin hermeettisiin ratkaisuihin kun komponentit sähköpuolella sen kuin pienenevät, laskentateho kasvaa ja hinta halpenee.

Tämä ei liity suoranaisesti aiheena olevaan asiaan kunhan selostin millainen kapine on nykyajan läppärunko.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #8 : Elokuu 31, 2017, 21:27:16 ip »
Onhan tuossa vielä erilliset suuttimet kuitenkin. Samoin kaikki anturit, eli jonkin komponentin vikaantuminen on mahdollista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #9 : Elokuu 31, 2017, 23:19:52 ip »
Juu, ei ole tietoa mikä tiedosto sisällä.
Tarjouduin kyllä auttamaan mutta on kuulemma ajokausi ohi kohta.

En ole muilta kiireiltä ehtinyt korjaamokirjaa V7 II:n osalta aukomaan. Siellähän tuo olisi ollut varmaankin.

Tuo lämpimäksi käyttö ottanee aikansa mutta jäähtyminen ei täällä meidän ilmastossamme ole ongelma. Mutta hyvä tietää että on tuollainenkin menetelmä olemassa. Autopuolelta kuullut jotain vastaavaa.

Roperille terveisiä että täällä ollaan valmiudessa kunhan saisin sen TPS:n mitattavaksi. Pyörä kun on ollut ajossa mitä ilmeisimmin ja osa on siinä aika tarpeellinen. Kohta kausi loppuu täällä niin ehkäpä asia etenee. Lukeekohan MotoJussi tätä? Tapaan hänet mitä ilmeisemmin huomenna. Muistutan aiheesta.

Tehdas lienee vaikeampi pala.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #10 : Syyskuu 01, 2017, 06:42:35 ap »
Onko tämä pyörä Jussilla?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2017, 09:10:17 ap »
Niin se oli se HD tps. Ja oliko vielä Ducatissakin?
Jussin kokeilun mukaan keskialue meni puuroksi tosiaan.

Joo, keskialue röpeltää. Lambdasta sain piuhat poikki, vahingossa, joten sen näytöstä en osaa sanoa. Ei kuitenkaan kaasua blipatessa pölläytä mustaa, joten laihalla käynee. Hmm.. Onkos tässä nyt järkeä? Senhän kai pitäisi tehdä juuri toisinpäin?? Tai siis itse asiassa, enpä tiedä minkä muotoinen käyrä on, onko se kupera vai kovera!

Anyway, M-I Importissa peukalonpään kokoisen säätövastuksen hinta on alle kolmesataa euroa ja Ducatikaupassa 343 euroa.

En taida tykätä Weberin hinnoittelupolitiikasta.

Tästä vittuuntuneena laitan pyörääni MegaSquirtin Boschin anturilla. Ihan protestiksi.

Lineaarisen säätövastuksen voi korvata toisella vastaavalla alueella toimivalla, ihan merkistä ja mallista riippumatta. Epälineaarista taas ei mitenkään järkevästi. Hiukka sapettaa.

-------

Internet on ihmeellinen asia.

http://www.guzzitech.com/TPSRep-Yaniv_A.html sivistää seuraavasti: Someone mentioned to me that Harley has the same TPS, and that it's MUCH cheaper than MG's. (FYI: Dealers want almost $200, just for the part). The same part from Harley was $40! The part number is: 27271-95. I bought it, and Wayne O. helped install it, and he had the software also to get it set up properly. Problem solved, it runs great.

http://www.guzzitech.com/HD-TPS-Jeff_B.html
kertoo myös tarkasti mikä on HD:n ja MG:n antureissa eroa. Ero lie niin pieni että hukkuu kohinaan...

Jospa kokeilen.


Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #12 : Syyskuu 01, 2017, 11:26:35 ap »
Tuo Jussin vikahan ei loppujen lopuksi ollut TPS, vaan löysällä oleva tulppa. Joten kokeilua kannattaisi jonkun jatkaa?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #13 : Syyskuu 01, 2017, 11:28:55 ap »
M15 käyvä TPS  viime vuonna täältä 139€:  http://ducatiparts-online.com

-KG-

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uusi V7 II vetää huonosti kylmänä
« Vastaus #14 : Syyskuu 01, 2017, 12:10:16 ip »
Lainaus
Niin se oli se HD tps
Tuo taisi olla ja jenkit tekevät sitä oikeaa "kopiota" ymmärtääkseni myös.  Mutta MIUG3 järjestelmä on kyseessä tässä, kun on V7-II laitteesta puhe, tuo 15M tuli vaan heittona sotkemaan tähän (ei ole ollut käytössä 14 vuoteen uusissa pyörissä).
V11 - it defines you.