Kirjoittaja Aihe: R.M Heino  (Luettu 42904 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #105 : Helmikuu 01, 2018, 20:31:58 ip »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #106 : Helmikuu 02, 2018, 21:59:53 ip »
Tulee vaan mieleen, että olisko Ducati pyytänyt siivoamaan merkkikirjoa?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #107 : Helmikuu 02, 2018, 22:52:26 ip »
Spekulointi on vänkää. Aika näyttää. Heino on kuitenkin ollut vuosikausien ajan Ducatin jälleenmyyjä.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: R.M Heino
« Vastaus #108 : Helmikuu 02, 2018, 23:15:07 ip »
Lainaus
Spekulointi on vänkää
Eipä ole vaikea päätös jos vaihtoehdot ovat joko Guzzi tai Ducati. Niin eri planeetalta Ducatin resurssit ovat (vaikka eikö niiden myynti ollut samoissa lukemissa 2017). Onnea matkaan: pullat ovat hyvin uunissa jos näin nousukaudella on edustuksessa sekä H-D että Ducati.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #109 : Helmikuu 02, 2018, 23:21:53 ip »
Nousukaudesta puheen ollen; Kawasakin tonninen kyykky tänä päivänä 31000€! Siis pyörä, joka ennen maksoi parikymppiä. Taitaa tosiaan olla nousukausi päällä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: R.M Heino
« Vastaus #110 : Helmikuu 04, 2018, 21:05:44 ip »
Moi,
MP messut ovat juuri päättyneet ja siellä oli eriomainen tilaisuus keskustella kaikkien osallisten kanssa viimeaikaisista käänteistä moottoripyörien maahantuontien osalta. Valitettavasti arkinen totuus on yksinkertaisempi kuin lennokkaimmat spekulaatiot.
Päätös Moto Guzzin siirtymisestä Brandtille, tuli yksinomaan Piaggion taholta. Halusivat keskittää konsernin kaikkien moottoroitujen kaksi-/kolmipyöräiset yhdelle maahantuojalle.

Kuinka Ducatin maahantuonti päätyi R.M. Heinolle? Hyvin suurella todennäköisyydellä Piaggion ja erityisesti BMW:n päätökset olivat ne alulle paneva voimat, joka sai Heinon etsimään uusia vaihtoehtoja ollakseen edelleen mukana moottoripyöräkaupassa. Ducatin tulo heille hyvä lisä, mutta todellinen lottovoitto oli HD:n edustuksen saaminen pääkaupungin alueella. Se tulee olemaan se kantava voima, joka antaa mahdollisuuden "harrastaa" yhden italiaisen marginaalimerkin maahantuontia.

T. Kimmo

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: R.M Heino
« Vastaus #111 : Helmikuu 04, 2018, 21:47:47 ip »
Lainaus
Halusivat keskittää - - yhdelle maahantuojalle
Kylläpä olikin näyttävä osasto Piaggio -tuotteita ja Guzzikin mielestäni näkyvästi esillä, varmaankin mallivalikoimansa edellyttämällä tavalla. Mieltä lämmitti myös, että Aprilia oli nyt laajasti esillä aikaisempaan verraten. 
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #112 : Helmikuu 04, 2018, 22:03:03 ip »
Hienoa että Gruppo on edelleen esillä ja hallituksen jäsenillä ja vapaaehtoisilla on tarmoa pitää näkyvyyttä yllä. Brandtille pisteet esillepanosta.

En jaksanut lähteä messuille vaikka Kerhon bussikyyti kulki liki oven edestä. Siellä ei vain enää ole mitään mielenkiintoista. Mielenkiintoisin pyörä on jo hankittuna.
Pelkästään Näyttelyssä kaljoittelu jo tulee hintoihinsa. Sitä kun voi tehdä lähipubissakin paljon halvemmalla. Netistä näkee pyörien ja tyttöjen kuvat perästäpäinkin.

Minusta rupeaa tuntumaan että moottoripyöräily on pitkälti nähty omalta osaltani. Toki vielä olen ajanut sen perinteisen kymppitonnin kesässä. Ehkäpä sekin lamauttaa kun ei ole enää omaa verstasta harrastamiseen kauden ulkopuolella.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #113 : Helmikuu 04, 2018, 22:30:24 ip »
Oli kuulemma ollut ainakin pikkulohkoista hyviä tarjouksia. Jännä nähdä miten hyvin lähtee liikkeelle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #114 : Helmikuu 04, 2018, 23:03:17 ip »
Kävikö kukaan Heinon osastolla? Siellä piti olla Guzzeista mahtialennuksia. Ainakin Tampereella luvattiin jokin aika sitten niin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #115 : Helmikuu 05, 2018, 06:39:26 ap »
Itseasiassa olikin juuri ollut Heinon tarjous V7 -17 8900€. Aika sopivasti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: R.M Heino
« Vastaus #116 : Helmikuu 05, 2018, 07:21:12 ap »
Jep,
R.M. Heinon osastolla oli kattavasti esillä kaikki Guzzi-mallit V7, V9 ja V14. Yhteensä ainakin viisi pyörää, erittäin hyvillä hinnoilla. Niinpä messujen aikana kolmen päälle asetettiin MYYTY-kyltti. Vielä jäi ostamisen arvoisia pyöriä jäljelle, mutta kuinka kauaksi aikaa? Herättivät sellaista kiinnostusta...
T. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #117 : Helmikuu 05, 2018, 13:51:35 ip »
Harvalla lienee hetikään tehdä maksusitoumuksia vaan kun kiinnostus on herätetty niin rahat haalitaan kasaan, vanha vaihtoon ja loput lainalla.
Kokemusta siitäkin aiheesta on tullut kun ei ollut juuri lainkaan tuloja mutta uusi pyörä piti saada. Kaverit rahoittivat nollakorolla muutaman tonnin, tavaraa myyntiin ja pieni pankkilaina jonka vakuutena uusi pyörä ja täyskasko. Pankki ei ainakaan voi hävitä tässä diilissä. Parin vuoden päästä pyörä oli jo oma ja kaveritkin saaneet omia sijoituksiaan takaisinpäin. Rahoituksen järkkäämisessä meni jokunen viikko. Rahamiehet saavat Myyty-kyltin samalla sekunnilla satulalle.

Harvoin on ollut omalla kohdalla ettei olisi ollut säätöä pyörän hankinnassa. Quotan ja Centauron ostin käteisellä. Sekin edellytti että joistakin pyöristä piti luopua. Mutta säätöä oli vähän ja käteisellä sai silloin alennusta.

Nyt käteismaksu on kauppiaalle hankala: luottosopimuksella kauppias saa enemmän ja asiakas maksaa näennäisesti vähemmän. Kauppiaalle vaikuttaa olevan nykyään paras kauppa se kun ei ole lainkaan käteistä. Muutamissa kaupoissa olen viime aikoina ollut "kummina" ja seurannut miten asiat ovat.Herää tietysti kysymys siitä mitä ole tehnyt työkseni.

Käteisellä maksat enemmän ja lainalla vielä enemmän. Kauppias saa luottoyhtiöltä "bonusta" kun hankkii maksavan asiakkaan. Mitä pidempi laina sitä isompi bonus kauppiaalle ja sitä edullisempi on pyyntihinta. Mutta ei käteisellä. Myytävä tuote on bisneksen väline ja lainajärjestely on se joka tuottaa tulosta.

Laina ei ole ollenkaan huono tapa rahoittaa pyörän hankintaa. Hintoihinsa se kyllä tulee mutta kuukausierä on pieni niin ettei se rasita taloutta liiaksi. Esimerkiksi vain 200 - 400€ kuussa. Aluksi maksetaan pelkkää korkoa pois, kokonaisvelka ei pienene lainkaan mutta kun korko on maksettu alkaa lyhennyskin lyhentämään lainapääomaa vauhdilla. Toki lainaa maksetaan tietty aika niin ei kannata juuri sen aikana miettiä mitä osuutta kulloinkin lyhennetään ja missä suhteessa. Voi mennä hermot.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: R.M Heino
« Vastaus #119 : Helmikuu 05, 2018, 15:15:34 ip »
Varttunut väki liikkeellä. Nyt muutenkin on monella aika ostaa moottoripyörä. Talous on nousussa ja usko tulevaisuuteen vahva. Jos olisin vakavamielinen Hondafani niin suurella todennäköisyydellä kiinnostaisi tuo uusi GW.
Itsellä oli aikanaan, silloin melkein aluksi, enimmäkseen Hondia mutta en kuitenkaan tullut niitä himoavaksi. Miksiköhän....

Tällä vanhalla setämiehellä on jo kulkupeli jolla matkanteko käy ja sitä voi huoltaa itse eli ylläpito on helppoa eikä tarvitse olla huoltoliikkeen aikataulujen kanssa purjeessa. Taitaa kuitenkin uuden GW:n omistaja saada pyöränsä jonon ohi. Tuohon hankintahintaan mahtuu jo useampi kansanmalli ja huoltohinnallakin taitaa saada hyvän käytetyn.

Tuttavapiirissä ovat Wingit vähenneet. Tilalle on monelle tullut saman pajan kattamaton kuutosmalli, Valkyrie. Tai sitten kuutosbemari.

Nimikin on täkäläisestä mystiikasta peräisin: Odinin juoksutyttöjähän ne valkyyriat. Joskus jossain baaritiskin tuntumassa nähnyt. Paremmassa ravintolassa.