Kirjoittaja Aihe: Selkä & Guzzilla ajo  (Luettu 38579 kertaa)

TunturiTT

Vs: Selkä & Guzzilla ajo
« Vastaus #90 : Marraskuu 14, 2017, 06:19:00 ap »
Itselläni on ollut muutaman vuoden ajan käytössä Wellpur muistivaahtotyyny. Aivan ehdoton, ainakin kun nukun vain selälläni. Kyljellään nukkumiseen tyynyn tulisi ainakin minulla olla kymmenen senttiä korkeampi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Machiavelli

« Vastaus #91 : Marraskuu 19, 2017, 01:17:56 ap »
Taisin unohtaa että me Guzzimiehet ollaan varttuneempaa väkeä... Olen aikaisemminkin mainostanut täällä luontaishoitoja ja olen edelleen sitä mieltä että jos keho ei auta itseään niin viimeisenä vaihtoehtona on koululääketiede puukkoineen ja puntareineen... :) Olin itsekin hieman skeptinen asian suhteen mutta kaiken kropanparantamisen lisäksi luontaishoidoilla parannetaan esim. lapsettomuutta, änkytystä, ihottumia... asioita joista koululääketiede repii mojovia rahoja, lupaamatta tuloksia! Mietitään näitä, kukin omilla tahoillaan...

motomatti

« Vastaus #92 : Marraskuu 19, 2017, 21:55:39 ip »
Näin sadekaudella olen polkupyöräilijä.
Joka päivä tulee jokunen kilometri asioidessa tai ilman asioita. Baarireissu kauempaankin kohteeseen sujuu edullisesti ja aika nopeaan.
Ajoneuvona on 22-tuumainen nuorisojopo. Siis alkuperäinen sellainen oranssi.
Taloyhtiön kaikkitietävä trikoopyöräilijä oli katsellut menoani ja kuulemma todennut että ei tuommoisen pitäisi kaksipyöräisen päälle nousta lainkaan. On polvikulmat ja ohjaustangon paikka ihan pielessä ja aivan väärät varusteet.
No, satula on hyvin alhaalla että ei tarvitse jalkoja oikoa kun polkee polkusimen alas ja ohjaustanko on niin korkealla kuin sen saa. Satualssa istuen yltää molemmat jalat maahan. Varusteet on ne mitkä kullakin säällä tarvitaan. Eikä varmasti yhtään ns. polkupyörävarustetta.

Päättelin saamasatani välillisestä palautteesta että polkupyöräilyynkin on olemassa jokin ohjeistus josta ei ole syytä poiketa.

Asun korkean mäen päällä. Joka paikkaan muutaman kilometrin säteellä pääsee alamäkeä enimmäkseen. Takaisin tullessa ottaa henkeen ja kun ei jaksa polkea niin voi kävellä hiljakseen.
Tämäkin asia jää kun tulee lumi maahan. Ei ainakaan pitkälle uskalla lähteä. Suksia ei ole eikä tule.

TunturiTT

« Vastaus #93 : Marraskuu 19, 2017, 22:11:39 ip »
Jos tarkoitus on kuntopyöräillä, kannattaa pyörän mitoitukseen kiinnittää huomiota. Siihen löytyy asianmukaisesta pyöräliikkeestä kyllä apua. Ergonomialla on todella suuri vaikutus harrastuksen mielekkyyteen.

motomatti

« Vastaus #94 : Marraskuu 19, 2017, 22:16:02 ip »
Jos tarkoitus on kuntopyöräillä, kannattaa pyörän mitoitukseen kiinnittää huomiota. Siihen löytyy asianmukaisesta pyöräliikkeestä kyllä apua. Ergonomialla on todella suuri vaikutus harrastuksen mielekkyyteen.
Kiitos kannanotosta. En muuta käytäntöjäni. Paras mulle juuri noin kun on.

Camn

« Vastaus #95 : Elokuu 06, 2018, 00:14:26 ap »
 >:(
Alkaa olla 2,5 vuotta takana salitreeniä. Ihmeen hidasta tällä iällä kehitys. Olisi pitänyt aikaisemmin ostaa ammattiapua (PT), on sitten myös ruokavalio tapetilla. On ollut onneksi jo pitkiä hyviä vähäkipuisia jaksoja, että sopii olla siinä mielessä tyytyväinen. Tuossa kun nuoremman lapsen kaveri kovimmilla helteillä hilpaisi heti aamusta ulos juoksemaan, ymmärsin, kuten se runon tyttö nähdessään tanssivan karhun että "mikä on raskasta ja mikä on keveää"; pitäisi jaksaa paljon, paljon enemmän...

Tuonne hellejuttuihin liittyen, yllättäen moottoripyörillä ajavien ja kyydissä istuvien (sukupuoleen katsomatta) keskimääräinen paino vaikuttaa olevan laajemminkin keskimäärin ehkä yläkanttiin ("Finnterveys 2017: joka neljäs suomalainen aikuinen on lihava"). Oma painoindeksi kaikella tällä vaivalla: "olet ylipainoinen". Itse uskon uskovani faktoja: (https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005767313.html), mutta ei tahdo sinni riittää tarvittavaan kärsimykseen...
PS.
Sattui silmään juttu ameritikan mp -kerhosta (vain naisille). Kas, sama kaiku on askelten...

« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2018, 08:22:33 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

LeCa

« Vastaus #96 : Elokuu 06, 2018, 08:38:29 ap »
Katoppa Mika amerikanrouvan hauista. Tuollainen sullekin tulee kun siellä salilla punttien kanssa hääräät. Siihen vielä reisilihakset päälle, niin alitehoinen Guzzi ei jaksa viedä sua ja lihaksia enää mihinkään. Mutta ei hätää. Boss Hoss on jo keksitty. Ja niistäkin nimenomaan sitten se isolohko.  ;D

GuzGuz

« Vastaus #97 : Elokuu 09, 2018, 16:26:12 ip »
Kulunut oma selkä ja varsinkaan niska ei nykyisin tykkää ollenkaan jos ajoasento on muuta kuin selkä suorana.
Siihen kuosiin olen virittänyt polkupyöränikin.
Ohjaustanko mahdollisimman korkealle, satula toki polkimista etäisyydellä että koipi oikenee.
Satulakin vaihtunut leveään ja mukavaan.
Veetuilua on tullut itseään polkupyöräilyn asiantuntijoina pitäviltä, kaikki on kuulemma kyseisessä pielessä.
Mutta viis heidän mielipiteistä, se on mentävä oman fysiikan ehdoilla..
21 vaihdetta tuossa on tosin liioittelua, tulee ajattu vain viidellä pienimmällä, polkiessa ei kuntoiluhoppua ole.
Vaihdetaan kuljinta sitten jos kiirusta.

Liikkumaton kuntopyörä on tosiaan ihmeen suosittu, itse en ole koskaan ymmärtänyt mikä viehättää hiki otsalla kun ei edes maisema vaihdu.
Olisko salilla kanssapolkijoiden treenatut pakarat avain?
Ei tälläinen maalaistolla ymmärrä paljon muustakaan nykytouhussa.

TunturiTT

« Vastaus #98 : Elokuu 09, 2018, 22:30:35 ip »
Itsellä nuo polvet vaivaavat. Keväällä haittasivat pidempiä ajojakin. Oikeassa on ihan todettukin nivelrikkoa, mutta nyt alkanut tuo toinenkin oirehtia. Välillä on kuin vanhempikin ukko näiden kanssa. Onko kenelläkään kokemusta huonojen polvien kanssa glukosamiinisulfaatista? Eräs entinen lääketieteen alan töissä ollut, nykyinen kolleega vannoo sen nimeen.

LeCa

« Vastaus #99 : Elokuu 09, 2018, 23:09:27 ip »
Söin sitä ... taisi olla Artho Plus Balancea. Joku tommonen se nimi ...
Ei siitä ainakaan haittaa ollut. Mielestäni jopa hyötyä. Tulee talvisin harrastettua carving lumilautailua ja siinä on 60+ ukon polvet aika kovilla.

Motohommien suhteen olin välillä kilisemässä Vintagen kanssa kun kuluneeseen, oikeaan polveen sattui välillä ihan perkeleesti. Ajoin välillä takatapeilta ja lopussa rakentelin vielä lepuutustapit eteenkin.
Ongelma loppui kun vaihdoin 1400 laitteeseen.
No, tuohan on kallis ratkaisu, mutta tarkoitan sanoa, että homma on hyvin pienestä kiinni. 1400 vehkeissä polvikulma on pikkuisen enemmän auki ja jalka enemmän eteenpäin kuin vanhoissa Caleissa.
Edes V11 Guzzi ei ota mulla polveen juuri ollenkaan vaikka on ns. sportti.

Mutta nämä on hyvin yksilöllisiä juttua ja samoin taitaa olla se glugosamiittikin. Joillakin toimii, joillakin ei.

Merimikko

« Vastaus #100 : Elokuu 09, 2018, 23:28:16 ip »
Glugadolia söin useamman vuoden, tuntui auttavan pienempiin niveliin, sormiin ja varpaisiin.  Ehkä.  Väittävät nykyään, ettei vaikutus eroa plasebosta. Pitäis varmaan hankkia plaseboresepti...

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/nak05700&ved=2ahUKEwi1hICD5eDcAhWOZpoKHV1yCNoQFjAAegQIABAB&usg=AOvVaw2Yhm3Hw4CDjq1weVHgsuhL

Henko

« Vastaus #101 : Elokuu 10, 2018, 12:58:06 ip »
Itse olen saanut osteopaatilta hyvää kartoitusta kropan virheasennoista ja jumeista. Ei niitä itse huomaa helposti. Eikä taikaiskusta kuntoonkaan. Lonkankoukistajia suosittelisin venyttelemään säännöllisesti, ne tuppaa lyhenemään ja kiristää sitten lantion seutua, saattaa tulla yhtä hyvin selkäongelmaa tai polven kipuilua. Alunperin halusin polvikivusta eroon että pystyisin paremmin tekemään jalkakyykkyä.

TunturiTT

« Vastaus #102 : Elokuu 10, 2018, 13:09:25 ip »
Mulla tuo oikean polven kipu johtuu nimen omaan kulumasta. Leikattu kertaalleen kymmenisen vuotta sitten. Alunperin reilut 20 vuotta sitten meni ympäri ja jotain hajosi jo silloin. Sitten kymmenen vuotta sitten alkoi menemään lukkoon suorana ja kipu sitä myöten sietämätön. Tähystysleikkauksessa poistettiin palanen, joka välillä jäi nivelpintojen väliin. Liu'ut polvessa on aika morjes. Katselin leikkausta monitorilta.
Ilmeisesti toinen polvi on ottanut sitten siipeensä, kun on pitänyt auttaa tuota huonompaa.

Junkers

« Vastaus #103 : Elokuu 10, 2018, 23:30:03 ip »
Tuota Arthrobalans Plus -nimistä tavaraa olen käyttänyt nivelvaivoihin. Oma tuntuma on, että siitä voisi olla jotain apuakin. Vaikutus voi tosin olla pelkästään psykologinen. En ole jaksanut enemmälti selvitellä, onko vaikutuksesta olemassa tieteellistä näyttöä.

Machiavelli

« Vastaus #104 : Elokuu 12, 2018, 02:01:07 ap »
Arthobalans Plus... siinäpä apu kaikkiin vaivoihin... kuten armeijassa Pectoralis joka auttoi kaikkiin vaivoihin, impotenssista ikävään... Kulumat johtuvat nivelten asentovirheistä  jotka ovat hoidettavissa ilman lääkärin lähetettä. Valinta on jokaisen oma...