Juurikin näin olen itsekkin asian suhteen ajatellut. Joskus kauan sitten työmailla, kun käytettiin ulkotiloissa talvisaikaan 200 litran peltitynnyreitä polttoöljyvarastoina, niin "sopivissa" talvisissa olosuhteissa, kun öljy väheni tynnyreistä imuletkuja pitkin lämmittimiin, pystyi tynnyrin ulkopinnalle muodostuneen kuurarajan kautta seuraamaan, kuinka paljon tynnyrissä oli öljyä jäljellä. Kuurassa oleva osa tynnyristä oli öljystä tyhjä. Täysissä tynnyreissä ei ollut laisinkaan kuuraa ulkopuolella. Sama tilanne oli varmaan tynnyrin sisäpuolella ja niin kuin Mattikin sanoi, sama koskee moottoria ja vaihteistoa. Miksei myös perääkin. Tästä voisi ajatella, että kyllä tasalämpöinen talvisäilytystila on paras mahdollinen, niin ulko, kuin sisäpinnoillekkin.
Jotta asiaan palattaisiin: Kainuussa tänään  ensimmäinen "inhimillinen" ajokeli. Ensi viikko taas ihan muuta..Jospa viikon kuluttua avais..
Jouko