Kirjoittaja Aihe: Ajokauden avaus  (Luettu 49255 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #15 : Huhtikuu 07, 2017, 23:37:43 ip »
Lainaus
kerkesikin toisin sanoin samaan asiaan
Tarttis vaihtaa toisen otsikon alle... ("miksi puuttuisin...") => mutta kerro MM mitä ecu silloin "luulee", kun lambdan johto on nyppäisty irti.  Yrittääkö laihentaa vai rikastaa seosta ?  Jos yrittää laihentaa... MOT.
Lainaus
joku lähistöllä oleva taho
Ahvenanmaa: taitaa olla lähinnä Toksholman serkut ja siellä on nyt muuta murhetta  >:(.
V11 - it defines you.

Kustimies

  • Viestejä: 62
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #16 : Huhtikuu 08, 2017, 00:39:13 ap »
Ajokausi tuli avattua 12.3.2017. Nyt reilu 500 km takana.
Guzzi Griso 850 tosin vaihtui marraskuussa BMW F 650 GS twin malliin.
Aikansa kutakin sanoi pässi...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #17 : Huhtikuu 08, 2017, 10:13:45 ap »
Eilen rullaili jo uusi eturengas ovesta. Josko sitä alkaisi tekemään ajokaudenaloitushuoltoa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #18 : Huhtikuu 08, 2017, 10:58:56 ap »
Tosi on,  sivuun meni otsikon aiheesta.  Ja vähäsen yli hilseenkin.  Otan pari valokuvaa, käyn mökillä penkomassa alkuperäisosien laatikkoa ja palaan asiaan toisessa yhteydessä. Kiitos vaivannäöstä ja ohjeista taas kerran.  Ja back to basics; mukavaa ajokautta kaikille ikään ja sukupuoleen, ja prätkämerkkiinkin katsomatta.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #19 : Huhtikuu 08, 2017, 12:28:16 ip »
Olenkos nyt ymmärtänyt oikein?
- ECUn tyyppi 15RC
- katalysaattori poistettu
- lambda-anturi poistettu
- PC asennettu ja säädetty
- lambdaa ei ole kytketty ohjelmallisesti pois ECUn tiedostosta tai lambda-anturia korvattu lisälaitteella
- nykyinen pakoputkisto erilainen kuin alkuperäinen

Voisi sanoa ikävästi että ei ole tiedetty mitä olisi pitänyt tehdä kun pyörässä on lambda-takaisinkytkentä. Ilman sitä homma olisikin onnistunut ihan ok.

Lainaus
kerro MM mitä ecu silloin "luulee", kun lambdan johto on nyppäisty irti.  Yrittääkö laihentaa vai rikastaa seosta ?

Valitettavasti minulla ei ole kokeellista tietoa johdon irti olemisesta. Tukkeutuneesta lambdasta on. Mutta koitan päätellä teoriassa mitä tapahtuu kun lambdan johto on nypätty irti.
Ainakin tulee vikailmoitus pysyvään vikamuistiin. Se saa ECUn toimimaan vikasietotilassa joka ei edistä juurikaan moottorin toimintaa. Olisipa mielenkiintoista koittaa kytkemällä PC pois toiminnasta mitä toimintaa jää jäljelle. Näkemykseni mukaan ei siis laihenna eikä rikasta. Hommaa on hoitanut PC jota alkuperäinen ECU on tukenut huonosti.

Seuraava homma olisi kytkeä lambda off-asentoon, poistaa vikailmoitukset, penkittää pyörä ja säätää PC kohdilleen. Toinen vaihtoehto on ottaa PC pois kokonaan ja säätää suoraan ECUn arvot kohdalleen. Vähenee vikamahdollisuudet samalla.

Ahvenanmaa on täältä katsellen syrjässä mutta kai sinnekin tehdään turistimatkoja. Joskus tullut käytyäkin. Sitä en tiedä kuinka paljon sieltä kuljetaan mantereelle.


Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #20 : Huhtikuu 08, 2017, 13:37:54 ip »
mitä ecu silloin "luulee", kun lambdan johto on nyppäisty irti.  Yrittääkö laihentaa vai rikastaa seosta ?  
ECU korvaa puuttuvan/toiminta-alueen ulkopuolella olevan lamdatiedon oletusarvolla (0.5V?).
Guzzista en tiedä, mutta voi mennä myös niin, että closed loopissa nykii, pätkii ja toimii muutenkin huonosti.
Open loopissa toimii kuitenkin hyvin. Vikavalo toki palaa silloinkin.
Sohc van Helmi.

antero mäkelä

  • Viestejä: 131
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #21 : Huhtikuu 08, 2017, 14:08:54 ip »
Aivan riittävän kylmää on vielä.
Kävin kaksi pyörää koelenkillä, nyt mallasviski lämmittää.

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #22 : Huhtikuu 08, 2017, 17:49:45 ip »
ei olisi hörppy pahitteeksi. Pistän nyt kuitenkin tämän topiikin alle nämä seuraavat kuvat, kun keskustelu näyttää kuumana käyvän. Otin siis kuvia, jotka tulivat erittäin epäselviksi vaikka ihan selvin päin ne otin. Powercommanderissa on nuo namiskat low-mid-high rpm-painikkeet. Mitenkähän niiden painaminen vaikuttaa?. X-putkessa ei ollut kuin yksi mahdollinen paikka lambda-anturille ja siinä oli pultti. Nähdäkseni mitään katalysaattoria ei ole. Ja sitten vielä kuva parista liittimestä. Liekö jotain sellaisia, mihin tulee kaapeli kannettavasta? Guzzidiag-ohjelman ja jonkun readerin latasin koneelle. Lueskelen tuota miksi puuttuisin-osiota edelleen.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #23 : Huhtikuu 08, 2017, 18:08:04 ip »
Kakkosavaus, mamman kanssa citykierros + Vaajakosken (kaffitauko) kautta kotiin. Sitten vielä pieni oma nautiskelukierros Puuppolan kurveissa. Viileetä oli, juuri ja juuri plussalla, mutta aurinko paistoi iloisesti. Koskaan aikaisemmin ei näin kylmässä ole tullut ajettua. Parempaa kohti mennään. Todellisuudessa vain näpit alkoi kylmetä ja kivaa oli ;D. Muitakin pärriä oli liikenteessä. Tiet yllättävän puhtaita. keskiosalla tietä oli jonkin verran hiekkaa paikoittain.

Palokassa on sitten avattu Kärkkäisen tavaratalo. Tällaista ruuhkaa ei ole aikaisemmin koettu Palokassa :o. Palokan keskuksen parkkipaikat olivat käytännössä täynnä, liikenneympyrät tukossa. Sen verran tuli kurkattua kauppaan, että noin 100 m jonot oli joka kassalla. Käsittämätön ryysis. Valikoima on netti-infon perusteella aika hyvä. Ei paljon tarvitse 2 kilometria kauemmas enää kaupoille. Hakusanalla "kitkaspray (wurth)  " löytyi Aprilian takaritsin pinnoite, jotta mamma  pysyy kyydissä. Oli sen verran liukas aikamiehen kämmenen kokoinen plätty, että selkeä korjausliike tarvitaan syksyn kokemusten perusteella.  
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #24 : Huhtikuu 08, 2017, 19:26:51 ip »
ei olisi hörppy pahitteeksi. Pistän nyt kuitenkin tämän topiikin alle nämä seuraavat kuvat, kun keskustelu näyttää kuumana käyvän. Otin siis kuvia, jotka tulivat erittäin epäselviksi vaikka ihan selvin päin ne otin. Powercommanderissa on nuo namiskat low-mid-high rpm-painikkeet. Mitenkähän niiden painaminen vaikuttaa?. X-putkessa ei ollut kuin yksi mahdollinen paikka lambda-anturille ja siinä oli pultti. Nähdäkseni mitään katalysaattoria ei ole. Ja sitten vielä kuva parista liittimestä. Liekö jotain sellaisia, mihin tulee kaapeli kannettavasta? Guzzidiag-ohjelman ja jonkun readerin latasin koneelle. Lueskelen tuota miksi puuttuisin-osiota edelleen.

olisiko tuosta apua : https://www.youtube.com/watch?v=0cf3UH0i2Gg
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #25 : Huhtikuu 08, 2017, 20:14:52 ip »
Tuohan tottelee usb-piuhaa. Dynojetin sivuilta saa minun mielestäni ladattua reader/writer-ohjelman jolla karttaa voi sorkkia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #26 : Huhtikuu 08, 2017, 20:19:05 ip »
..joo -ja niillä nappuloilla säätö menee 2% per klikkaus. "Nolla" kohta siinä missä palaa kaksi lediä näytöllä.

-KG-

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #27 : Huhtikuu 08, 2017, 21:43:23 ip »
Joo, pitäisiköhän gruppon nimittää otsikkopoliisi tänne saitille.
"Ajokauden avaus" =  kaksi sivua tekstiä ja siitä jo puolitoista guzzidiaggia, usbia ja muuta "välttämätöntä" ohjelmaa. Mahtaakohan tässä uskaltaa yrittää tien päälle kuukauden päästä? On sen verran totinen laji tämä.  ;D

Vai perustaisikohan "Miksi puuttuisin Moto Guzziin" säikeen?

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #28 : Huhtikuu 08, 2017, 21:46:26 ip »
Ehdotus on ihan hyvä aikojalle.
Alaryhmäksi "Miksi hitossa puutuin Moto Guzziin".

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ajokauden avaus
« Vastaus #29 : Huhtikuu 08, 2017, 21:48:04 ip »
"Miksi lähdin tähän junaan?" -tukiryhmä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.