Olenkos nyt ymmärtänyt oikein?
- ECUn tyyppi 15RC
- katalysaattori poistettu
- lambda-anturi poistettu
- PC asennettu ja säädetty
- lambdaa ei ole kytketty ohjelmallisesti pois ECUn tiedostosta tai lambda-anturia korvattu lisälaitteella
- nykyinen pakoputkisto erilainen kuin alkuperäinen
Voisi sanoa ikävästi että ei ole tiedetty mitä olisi pitänyt tehdä kun pyörässä on lambda-takaisinkytkentä. Ilman sitä homma olisikin onnistunut ihan ok.
kerro MM mitä ecu silloin "luulee", kun lambdan johto on nyppäisty irti.  Yrittääkö laihentaa vai rikastaa seosta ?
Valitettavasti minulla ei ole kokeellista tietoa johdon irti olemisesta. Tukkeutuneesta lambdasta on. Mutta koitan päätellä teoriassa mitä tapahtuu kun lambdan johto on nypätty irti.
Ainakin tulee vikailmoitus pysyvään vikamuistiin. Se saa ECUn toimimaan vikasietotilassa joka ei edistä juurikaan moottorin toimintaa. Olisipa mielenkiintoista koittaa kytkemällä PC pois toiminnasta mitä toimintaa jää jäljelle. Näkemykseni mukaan ei siis laihenna eikä rikasta. Hommaa on hoitanut PC jota alkuperäinen ECU on tukenut huonosti.
Seuraava homma olisi kytkeä lambda off-asentoon, poistaa vikailmoitukset, penkittää pyörä ja säätää PC kohdilleen. Toinen vaihtoehto on ottaa PC pois kokonaan ja säätää suoraan ECUn arvot kohdalleen. Vähenee vikamahdollisuudet samalla.
Ahvenanmaa on täältä katsellen syrjässä mutta kai sinnekin tehdään turistimatkoja. Joskus tullut käytyäkin. Sitä en tiedä kuinka paljon sieltä kuljetaan mantereelle.