9 kesää takana 1100 Brevalla, mittarissa nyt vajaat 100k, pääasiassa vieraitten murteiden alueella täysillä pakaaseilla kaksi päällä.
Varaosia on mennyt yksi takapyörän laakeri ja joitakin polttimoita. Sekä yksi polttoainesuodatin ja muutamia öljynsuodattimia. Viime kesän jäljiltä on vielä korjaamatta öljynjäähdyttmelle menevä letku, joka hankautui puhki moottorin etupuolella olevan tuulenohjaimen reunaa vasten aikansa hierottuaan.
Vähän yli 180 senttiselle ajoasento on hitusen ahdas, mutta satula on hyvä, eikä takamusta tarvi puutumisen takia matkan aikana juurikaan liikutella. Voihan sitä näin keväällä sulatella kaljamahaa ohuemmaksi. Kotiinpäin tullessa on joskus hissuteltu toista tuhatta samalle päivälle. Tuulisuojan otin pois kokonaan, mutta ehkä siinä saisi ihan pikkanen lippa olla mittaritaulun päällä.
Löyly ei tavallisessa retkeilyajossa lopu kesken, mutta täällä päin kuutosvaihde tuntuu aavistuksen verran lokkarilta. Viitonen on makeimmillaan täkäläisten rajoitusten puitteissa. Alusta on tosi hyvä, samoin jarrut. Pyörää on helppo ja kevyt käsitellä, omatoiminen huolto ei vaadi erikoisosaamista. Mutta vanhaan isolohko Mille GT:een verrattuna se on tietenkin hiukan tylsä.
Kaksi siinä mahtuu olemaan aika mukavasti, mutta kun on tilaisuus ajella soolona, ilman matkakamoja, niin kyllä siinä rauhaset adrenaliinia saa verenkiertoon mukaan ihan tarpeeksi.
Ennen ensi ajokautta ajttelin balansoida läpät, koskapa sitä ei liene tuolle aikaisemmin tehty.