Niin, käyttötarkoituksia on monia. Parikymppisenä oli ajelut juurikin tuota luokkaa kuin nimimerkki sy mainitsee. Silloisilla pyörillä ei juuri pidemmälle tahtonut uskaltaa ja kaikki reissut olivat päiväreissuja. Ei viikonloppureissujakaan, jos kaverin vanhempien kesämökille la - su välisen yön viettämiseksi ei lasketa, 30 kilometrin päähän. Ei myöskään kokoontumisajoja "mitä ne on?" asenteella ihmetellen.
On todennäköistä että ikääntyessä tulee tuo nuoruuden ajotapa taas käyttöön. Torille kahville, iltatapaamisiin, ajeluihin lähiseudun mutkateillä ilman sen kummempaa syytä ja vain näyttämään kalustoa Shellin baarin terassin nurkalle.
Toki tätä teen jo nyt mutta sitä varten on kalusto erikseen: tällä hetkellä trike, California Adamant, jolla nuo kylillä pyörimiset sujuvat ilman kaatumisen pelkoa. Itse asiassa harva edes tietää Tampereella ja ympäristössä että tallissa on myös vakavamielistä matkakalustoa. Trikeä pidetään enemmän huumoripyöränä jolla ei kukaan kuvittele että sillä ajettaisiin pidempiä matkoja. Vaan on sitäkin tehty. Ajaminen sillä on halpaa koska vakuutukseen ei juuri kulu rahaa ja kaskoa ei suostuta antamaan. Autoilijat näkevät sen paremmin mutta, olisiko uteliaisuudesta, ajavat kovin lähellä ja ohittavat hitaasti naamat sivuikkunoissa.
California 1400 on suunniteltu juurikin moottoriteille: kuutosvaihdettahan ei tarvitse millään muulla tiellä. Hyvä ajovakaus, tuulensuoja ja tärinätön moottori.
Jos haluaa elvistellä toisella tavalla tallista löytyy myös amerikkalaisvalmisteinen pyörä. Eipä juuri ole sillä tullut ajettua. Sen verran että pysyy ajokunnossa. Siinä on myös halpa vakuutus.
Jatkuvasti pääsee myös jutulle tuntemattomien kanssa. Yleisimmin kysytään triken laillisuudesta ja yli kolmen metrin pituudesta sekä kahden metrin leveydestä. Sitten kun esittelee että taka-akseli on ohjaava komponentti ja etuosa kallistelee taka-akselista riippumatta soolopyörämäisesti niin kyselijä jo ymmärtää lähteä muille maille päätään puistellen.
Poliisit välttävät viimeiseen saakka triken ratsaamista. Suurin osa kavereiden trikeistä kulkee edelleenkin vuosikausien ajon jälkeen L3 -papereilla vaikka pitäisi olla L5. Itsellä on L5-katsastus tehty, joka kaikkenaan maksoi toimenpiteineen vajaan 1000€, sillä laite on omituinen rakenteeltaan ja poikkeava, hyvään suuntaan, ajettavuudeltaan. Piti siis, uskottavuuden vuoksi, käyttää Virallisessa Tutkimuslaitoksessa testeissä. Kiittävin arvosanoin läpäisi. Katsastuksesta se ei olisikaan mennyt läpi ilman Virallisia Todistuksia koska inssi oli erittäin vastentahtoinen ja löysi ongelmia joka asiasta. Ei kuitenkaan edes satulaan noussut tuomitessaan ajettavuuden surkeaksi. Mutta paperi oli insinööriä väkevämpi. Varsinaisia "kusetuksiani" ei edes huomannut.
Alkoholipyörästä piilotettuine ahtimineen ei juuri kukaan kysele mitään mutta kerran polttoainemittarilla tuli autoa tankkaamaan tullut henkilö informoimaan minua että se mitä tankkaan ei ole bensiiniä vaan etanolia. Kiitin tiedosta ja jatkoin tankkaamista.
Kaikenlaisia kommelluksia on tullut, vähiten poliisin kanssa, vaikka niitäkin on. Aktiivisimpia ovat ns kerrostalokyttääjät ja "korttelipoliisit". Jälkimmäiset omalla valtuutuksellaan jakavat parkkiruudut ja kadunvarsipaikat ja niihinhän eivät moottoripyörät kuulu. Mielihommiani onkin ollut masentaa heitä.