Tavailin tuota jo aiemmin mutta nyt luin loppuun asti.
Lopussa oli pitkä kysymys - vastausketju jos selvisi erinäisiä asioita joita pidän tärkeänä.
Jutusta poimittuja esimerkkejä:
- ohjaaminen vastaohjauksella, sopii minulle koska olen melkein aina ajanut vastaohjauksella enkä niinkään painonsiirrolla eikä se puolen tonnin massakaan pelkällä painosiirrolla kääntyisi.
- uraiseksi kuluneella tiellä ajaessa pyörä pyrkii "alamäkeen" eli uran pohjaa kohden, ongelma korjataan ohjaamalla vastaan
- takapyörän jarrutusteho paranee auton rengasta käytettäessä
- eri auton renkailla eri käyttöpaine, jutussa vaihteluväli 2,3 - 3 baaria
- parempi soratiellä kuin mp-rengas
- jutun kirjoittaja ajanut kolme auton rengasta sileäksi ja yli 100.000 mailia (kokemusmaileja hänellä yli puoli miljoonaa)
- eturengas kuluu vähemmän kun on auton rengas takana (normikokoinen mp-rengas)
- pyöränsä on Honda Valkyrie (lienee hieman painavampi kuin C14, rengaskoko sama kuin C14)
Omia päätelmiä:
- auton rengas on edullinen 50 - 150€
- edullisuutta tärkeämpi on pitkä kestoikä
- pitkä kestoikä tarkoittaa harvempaa vaihtoväliä
- takarenkaan vaihto on työläs California 1400:ssa jossa on sivulaukut ja muuta estettä, varsinkin yksin tai tien laidassa, tarvitaan runsaasti työkaluja, nosturi ja muun muassa äänenvaimentimet pitää irrottaa (ainakin oikean puolinen)
- hieman matalammalla renkaalla välityssuhteen saa tiuhemmaksi, voi joskus käyttää kuutosvaihdettakin
- tehokasta ohjausta varten olen vaihtanut leveimmän saatavilla olevan ohjaustangon