Tere MattiS.
Ajattelen, että tuo fiiliksesi noiden pyörien käsiteltävyydestä on hyvinkin oikeaan osuva. Itse siirryin Vintagen sarvista 1400 Eldoradoon.
Toki Elkassa on Touringiin nähden kapeampi takarengas ja 16 tuuman vanteet, mutta tuskin sillä on järin isoa vaikutusta. Keulakulmakin on asteen verran loivempi Touringiin nähden. Kompensoi varmaan sitä pienempää vannekokoa. Mutta kyllä, laite on ällistyttävän kevyt käsitellä siihen nähden mitä on painoa. Tästä motomattikin on muutamaan otteeseen kirjoitellut. Tuntuu ajossa Vintagea kevyemmältä. Viimeinen muistikuva on kyllä kesältä 2015, mutta se tunnelma jäi mieleen jo Eldoradon koeajoreissulta.
Sen verran olen kuitenkin oppinut, että en lähde kovin pienellä pihalla tai parkkiksella ajamalla kääntämään. Siinä kun tekee hitaalla vauhdilla käännöstä ja stonga liikaa linkussa ja pikkuisen tökkää, niin silloin on kyllä kaikki kilot läsnä ja saa vain toivoa ettei buutsi luista asvaltilla.
Ruutuun parkkeeraamisessa saa myös katsoa ettei jää keula liikoja alamäkeen. Voi tulla nolo tilanne kun pitää pyytää ohikulkevia joukkoja työntämään.

Kotimökillä on pieni luiska autotalliin ja yleensä valutan sen sinne perä edellä. Toissa syksynä kuitenkin keula edeltä ja niinhän siinä kävi, että viime keväänä en saanut sitä vedettyä niin päin ulos. Ei puhettakaan. Viime viikonloppuna vedin kyllä V11 Guzzin sieltä perä edellä ilman ongelmia, vaikkei sekään mikään kevari ole.
Eli kilo neljäsatanen on painava möykky siirrellä, siitä ei pääse mihinkään, mutta naamioi itsensä liikkeellä ollessaan varsin kevyeksi. Toki se mahtava alakierrosten vääntö luo osaltaan sitä tunnetta. Olikohan niin, että puolellatoista tonnilla on jo 90 % ulkona.
Eli tuskin siinä Vintagessa mitään vikaa on. On vain niin jämy laite.
1400 Guzzi on hieno laite, mutta joskus tuntuu, että onkohan jo liian sivistynyt. Ei varmaan uusille asiakkaille, mutta tällaiselle 80-luvulla merkin parissa aloittaneelle tulee välillä tunne, että ehkä palanen sielua puuttuu.
https://www.youtube.com/watch?v=WaDqxdNO3Ws