Tyhjäkäynnin suhteen voi tutkia onko kaasuttimissa likaa tai onko ilmavuotoja. Jos sytytys on päässyt (kärjet, keskipakosäädin) lievästi vikaantumaan näkyy se vähintäänkin huonona tai puuttuvana tyhjäkäyntinä.
Vaihteiston takaosassa on kolme vuotokohtaa joista kaksi on korjattavissa ulkoapäin: kytkimen painelaakerin painimen O-rengas ja mainitsemasi kardaanin nivelkumin likellä oleva vaihteiston ulostuloakselin huulitiiviste. Kolmas, jota ei voi korjata ulkokautta, on vaihteensiirtovivun akselin O-rengas.
Vaikuttaa kuitenkin siltä että vaihteisto on otettava kokonaan pois sillä kytkintilan vuodot eivät ole korjattavissa ulkokautta.
Paitsi yksi: työntötangon kartiokumit voi vaihtaa vaihteiston takakautta.
Muut ovat kytkinkeskiön O-renkaan vuoto (harvinainen), kytkinakselin huulitiivisteen vuoto (yleinen) ja moottorin takapään laipan kahden alimman pultin vuoto sekä yleisin kampiakselin takapään huulitiivisteen vuoto.
(Ennen isompaa purkua pitää varmistua etteivät huohotusletkun ja huohotusöljyn paluuputken letkuliitokset tai murtumat päästä öljyä kytkintilaan.)
Mainittakoon että pelkät huulitiivisteiden vaihdot eivät riitä vaan tiivistehuulten vastinpintojen puhdistus ja kevyt hionta on tarpeellinen.
Tässä tyypillisimmän vuodon korjausta:
http://www.motomatti.fi/2017/07/centauro-v10-kampiakselin-takapaan.html