Tästä Stelvion latausongelmasta sumuvalojen takia on maailmalla kirjoitettu paljon ks. esim.
http://www.guzzitech.com/forums/threads/bad-problem-with-guzzi-stelvio-ntx-aux-lamps.9924/Minulla ongelma ilmeni viime kesänä n. 800 km ajetussa pyörässä, ilmeisesti yhtenä pienimmillä kilometereillä. Minulla lisävalojen polttimoiden johtojen suojasukat olivat palaneet puhki tiukkojen taitteiden kohdalta ja johdoista oli tapahtunut läpilyöntiä valaisimien runkoon. Lisävalojen syöttökaapelien eriste oli myös usesta kohdista poikki, eli se vaikuttaa olevan kovin jäykkää muovia tai ei aikakaan kestä valaisimen sisällä olevia lämpötiloja.
Tämä korjattiin takuuseen ilmeisesti jonkinlaisilla lisäeristeillä ja silikonimassaa tms. käyttäen. En ole vielä avannut lisävaloja uudelleen enkä myöskään käyttänyt niitä, koska sumuvaloista ei juurikaan ole ajossa hyötyä. Pyörän havaittavuutta ne voivat tietenkin hiukan parantaa.
Stelvio NTX:n lisävalojen kaapelien eristeet ovat ilmeisesti huonolaatuisia eivätkä tule kestämään Stelvion suojaraudoissa esiintyvää tärinää ja korkeita lämpötiloja. Sumuvalot ovat itse asiassa Hellan autokäyttöön tekemiä sumuvaloja (Hella Micro DE), ja niiden rakenne on hyvin ahdas. Kaapelien asennus valaisimien takaosan kumitutin sisään ei onnistu ilman ettei eristettä joutusi taittamaan jyrkille mutkille ja johdot joutuu sullomaan valaisimien sisään näkemättä millaiselle sykkyrälle ne asettuvat. Johdot tulevat väistämättä jyrkille mutkille ja lähelle jännitteellisiä osia ja valaisimen runkoa. Tämä tarkoittaa, että ajovalojen pimentymistä sekä lataushäriöitä tapahtuu ennemmin tai myöhemmin (lähes) kaikissa Stelvio NTX malleissa.
Em. amerikkalaisen nettisivuston mukaan tehdas tai Guzzin USA:n maahantuoja ei ole tehnyt mitään tämän ongelman poistamiseksi takuun aikana tapahtuvaa sulakkeiden vaihtoa lukuunottamatta. Suomessa Stelvio NTX on myyty sen verran vähän, ettei kiinnostusta taida olla senkään vertaa. Tällaiseen vikaan pitäisi saada tehtaalta korjaus, jolla poistetaan vian aiheuttaja eikä pelkästään välitön oire, koska vika uusiutuu hyvin helposti käytettäessä alkuperäisiä materiaaleja ja asennustapaa. Korjausta tehtaan taholta ei taida olla odotettavissa, koska Stelvio on poistunut) malli.
Sumuvalojen paikka Stelviossa on lisävaloille aika hankala, kun pakokäyrät menevät hyvin läheltä valaisimia ja lämpötilat nousevat tämänkin takia korkeiksi.