Kirjoittaja Aihe: California Vintage 2011 ei käynnisty  (Luettu 44632 kertaa)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #75 : Kesäkuu 03, 2016, 22:27:34 ip »
... ja anturi on aavistuksen turvonnut keskeltä....

tästäpä tuli flashback.

Oma jackal oli muutaman vuoden pimeänä kun ei vikaa löytynyt ja ei oikein käynyt.

Päätin sitten vaihtaa muun muassa kaiken.

Olisiko, perhana, ollut just tuo anturi joka oli mullakin turvonnut keskeltä tynnyrimäiseksi?

Joka tapauksessa eräs vaihe tarinaa oli sekin kun hankin uuden anturin ja oli osanumerosta huolimatta vääränlainen. Kävi ilmi että Suomeen olisi tullut erä antureita väärillä osanumeromerkinnöillä.

No, lopulta sain vehkeet taas toimimaan. Pitkä tarina.

Opa

  • Viestejä: 66
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #76 : Kesäkuu 03, 2016, 22:54:55 ip »
Tarkista kuitenkin ennen muita toimenpiteitä akun jännite. Ei nämä anturit sun muut vehkeet niin vain hajoa (paitsi, jos niitä turhaan räplää).
Itselläni EV aikoinaan oli käynnistymättä, vaikka muut hommat toimivat, pelkästään akun huonon varauksen takia. Akku latauksen ja Guzzi käyntiin, seuraavana päivänä ei inahdustakaan. Uusi akku korjasi tilanten.

MattiS

  • Viestejä: 110
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #77 : Kesäkuu 03, 2016, 23:31:52 ip »
Olen kyllä laittanut tämän episodin aikana joka yöksi lataukseen. On tullut sen verran paljon tehtyä viimeisen muutaman päivän aikana testistarttauksia.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #78 : Kesäkuu 04, 2016, 00:25:38 ap »
Ei nämä anturit sun muut vehkeet niin vain hajoa (paitsi, jos niitä turhaan räplää).

Joo, samaa mieltä pitkälti. Mulla ole koskaan hajonnut Guzzista ainutkaan anturi tai muu sähkö-ötökkä paitsi jännitteen säädin ja sekin pitää kyllä laittaa omaan piikkiin. Toki ne anturit voi hajota mutta onko se sitten itse vika vai seuraus jostain muusta.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #79 : Kesäkuu 04, 2016, 07:08:34 ap »
Toivottavasti tuo anturi on ratkaisu, uusi kun tulolla ja pääsee koettamaan.
Akku tuskin on pulmana jos pyörittää kuitenkin normaalisti.
Akun sippaamisen ensioireet ainakin omassani oli että startin solenoidi jäi naputtamaan käyntiin lähdön sijaan.
Toisella tai kolmannella yrittämällä lähti vielä kuukauden päivät mutta sitten ei auttanut kun uusia sähkövaraaja.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #80 : Kesäkuu 04, 2016, 09:34:09 ap »
Ei nämä anturit sun muut vehkeet niin vain hajoa (paitsi, jos niitä turhaan räplää).

Joo, samaa mieltä pitkälti. Mulla ole koskaan hajonnut Guzzista ainutkaan anturi tai muu sähkö-ötökkä paitsi jännitteen säädin ja sekin pitää kyllä laittaa omaan piikkiin. Toki ne anturit voi hajota mutta onko se sitten itse vika vai seuraus jostain muusta.

Vai olisko kyseessä poikkeus joka vahvistaa säännön?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #81 : Kesäkuu 04, 2016, 11:36:33 ap »
Mielenkiintoista on pyörän käynnistyttyä ja sen toimivuuden varmistuttua että siitä olisi vielä kohtuullisen yksityiskohtainen selvitys tarjolla.
Usein kun täällä foorumilla tehdään vianaetsintää ja vika sitten syystä tai toisesta poistuu niin siitä ei ole tuloksena juurikaan muuta kuin kiitokset ja aina ei sitäkään.
Pakko ei tietenkään ole mutta korjauksen tulos ja lyhytkin analyysi sisältäisi siten tietoa miten vika korjautui ja mitä se vaati.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #82 : Kesäkuu 04, 2016, 12:01:41 ip »
motomattia peesaan kommentista ratkaisun löytymiseen.
Hyvä olisi kuulla jotta viisastutaan niistä.

MattiS

  • Viestejä: 110
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #83 : Kesäkuu 04, 2016, 12:27:35 ip »
No niin, anturi tuli, ohmeja oikein, mutta liittimen ollessa samassa asennossa kuin Camn:in viestin kuvassa, löytyy tulos ylemän ja keskimmäisen väliltä. Kirosin kerra ja tulin tutkineeksi mykän anturin liitintä, siinä on merkinnät +-S ylhäältä alas lukien, eli sama kuin tämä uusi. Laitoin paikoilleen, varmuuden vuoksi samojen kahden välilevyn kanssa, vaikka tönärillä mitattuna sen ohuemman voisi jättää pois. Tankin piuhat ja letkut paikoilleen, bensaa tankkiin ja starttau, ei käynnisty.  :'( Irrotin puolan piuhan ja mittasin, niin nyt tuli 11V virran ollessa päällä ja sama tulos starttauksen aikana, eli jotain on joka tapauksessa muuttunut.

Olisiko kellään, joka on huomenna tulossa lahteen ja omistaa sellaisen Guzzi-diagin, aikaa, mahdollisuutta poiketa Orimattilan kautta (n. 20 km etelään Lahdesta? Minä yritän olla potkimatta kissoja, koiria, vaimoa, lapsia, lapsenlapsia ja tyydyn vain kiroilemaan sivistyneesti. Guzzia en tietenkään potki, eihän se ole tehnyt mitään pahaa.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #84 : Kesäkuu 04, 2016, 12:38:31 ip »
Enpä usko että anturin vaihto muuttaa puolan johdoissa olevan jännitteen määrää. Syy löytynee muualta. Onko akkusi varmasti kunnossa? Onko kuormituskoetta tehty? Huonokin akku pyörittää joinkin mutta moottori ei käynnisty.

GD:n voit imuroida itsellesikin: http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
Lisäksi tarvitset välijohdot: http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=126&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
ja: http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=179&category_id=34&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Toiminnankuvaus ja käyttöohjeet: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?board=23.0

MattiS

  • Viestejä: 110
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #85 : Kesäkuu 04, 2016, 13:11:22 ip »
Välys on aivan tuon ohjearvon rajoilla, sen tähden harkitsinkin sen ohuemman välilevyn pois jättämistä, mutta koska anturit täsmälleen saman pituiset, ja tuo hajonnut on toiminut, en uskaltanut jättää pois. Täytyypä kokeilla vielä tuota anturin lähentämistä.

MattiS

  • Viestejä: 110
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #86 : Kesäkuu 04, 2016, 13:15:43 ip »
Minä muistin väärin, mitä aikaisemmin tuli puolalle, eli muistin, että ei tullut startatessa mitään, mutta sehän oliki ihan samoin kuin nyt.

MattiS

  • Viestejä: 110
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #87 : Kesäkuu 04, 2016, 13:54:38 ip »
Uusintamittausten jälkeen, en kyllä uskalla lähteä lähentämään sitä, kokeilin varmuuden vuoksi hiukan kauemmas asennusta, ei tulosta. Akun jännite valot päällä näiden yritysten jälkeen 12,15, mutta laskeekin starttimoottorin pyöriessä 10 - 11 V:n välille. Liian vähän?

MattiS

  • Viestejä: 110
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #88 : Kesäkuu 04, 2016, 14:43:52 ip »
SE KÄY!!  ;D ;D
Nostin tankkia ylöspäin, kun ajattelin, että varmistan sen bensapumpun jännitteen startatessa. Kun katsoin sinne tankin alle, huomasin, että tankkia paikoilleen laittaessa oli bensaletku taittunut, oikaisin sen ja laitoin virran päälle. Bensa meni aika iloisesti loristen siellä putkessa, starttasin ja se lähti heti käyntiin.

MattiS

  • Viestejä: 110
Vs: California Vintage 2011 ei käynnisty
« Vastaus #89 : Kesäkuu 04, 2016, 14:56:20 ip »
Onhan tämä aika upea yhteisö. Ei yhtään epäasiallista viestiä, vaikka varmasti oli kaikille täysin selvää, etten tiedä moottoripyörien tekniikasta yhtään mitään. En olisi ikinä uskaltanut lähteä ilman teitä edes yrittämään korjaamista sulakkeiden tarkistusta pidemmälle, puhumattakaan, että olisin osannut jostain päätellä, missä ongelma voisi olla. Ilman teidän apuanne odottelisin ainakin pari viikkoa, että johonkin korjaamoon löytyisi vapaa aika, ja sen päälle vielä se aika, mikä vianetsintään, osan hankkimiseen ja korjaamiseen olisi mennyt. Nyt sen sijaan voin vaikka lähteä huomenna pyörällä Lahteen.  :)

KIITOS!