Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 38214 kertaa)

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: RVS
« Vastaus #60 : Maaliskuu 26, 2017, 12:33:16 ip »
Se taitaa monitoimiöljy WD-40 purkissa lukea , että "poistaa narinan, toimii myös kotona" :))

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: RVS
« Vastaus #61 : Maaliskuu 26, 2017, 16:50:32 ip »
Mahtavia stuffeja saa nykyisin.
Putkiaukaisu liemen kanssa totesin että pikku pätkä viemäriä lähti auki ja sattui tilkka menemään housuille.
Illalla farkut pois totesin että hyvin söi pellavaakin.
Akkuhappojen uusiokäyttöä pullotettuna?

Pekka

  • Viestejä: 1 904
Vs: RVS
« Vastaus #62 : Maaliskuu 26, 2017, 17:09:15 ip »
Lipeää pullotettuna?
Nykyään ei enää saa kunnon myrkkyjä kaupasta. Tuo putkimies lienee harvoja poikkeuksia
kun sitä myydään ruokakaupassa maitokaapin vierestä.
Sohc van Helmi.

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: RVS
« Vastaus #63 : Maaliskuu 26, 2017, 18:09:22 ip »
Natrium- tai kaliumhydroksidia. Jälkimmäistä käytetään mm. kaakaojauheen käsittelyssä. Kaikkea sitä ihmiset laittavat suuhunsa  ;D

Enää ei myydä kuluttajille "42" rotanmyrkkyä vaan tilalle on tullut joku hiirimyrkky "342". Ennen oli paremmin.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: RVS
« Vastaus #64 : Maaliskuu 26, 2017, 21:23:19 ip »
Mun nuoruudessa täällä maakylillä isännät myrkytti viljapeltoja kesällä rikkaruohojen ja minkä lie varalta.
Sittemmin ne myrkyt muuttui torjunta-aineiksi ja nykyisin ne ovat muuttuneet kasvinsuojeluaineiksi.

Eiköhän se kovin myrkky mitä tavis saa kaupasta ilman lupalappua ulos, ole normaali konetiskiaine. Ja se on oikeasti jytyä kamaa.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: RVS
« Vastaus #65 : Maaliskuu 26, 2017, 21:58:56 ip »
Kaikki lienevät lukeneet blogikirjoitukseni missä testasin RVS:n äärimmäisissä olosuhteissa.
Tässä tuloksia aiheesta: http://www.motomatti.fi/2016/08/california-adamant-peravaihteen.html

Jutun keskivaiheilla on lähikuvia hammaspyöristä. Ennen kuvausta niistä on pesty liuottimella kaikki öljy pois ja kuivattu. (tasauspyörästöä lukuun ottamatta) Hammaspyöriä on käsitelty pikkurälläkän katkaisulaikalla hioen sillä kiinnileikkaantumat ja metallin kasaumat pois. Perä ei silloin pyörinyt lainkaan ympäri saatavilla olevin voimin. Hionta oli siis hyvin karkea ja kaikkea epätasaista en sillä saanut pois.

Mutta käsittelyn jälkeen perä toimii vaikkakin siellä jäljelle jääneet epämuotoiset hampaat aiheuttavat resonansseja. Mutta siitä ei voi olla varma sillä kardaani tai kardaani, perä ja kardaanin kumikytkinkin voivat resonoida keskenään. Mutta uskoisin resonaation alkutekijän olevan rikkinäisessä perävaihteessa.

Palatakseni kuviin niin vetopuolen pinnalle on muodostunut kova ja "peilimäinen" voimakkaasti heijastava pinta ja epätasaisuudet ovat tasoittuneet. Perä ei pidä minkäänlaista ääntä eikä resonaatio juurikaan haittaa matkantekoa. Kiinnileikkautuman jälkien poiston jälkeen pyörällä on ajettu useita tuhansia kilometrejä joista osasta olen kirjoittanut matkajuttuja blogiini. Niiden lisäksi reissut kesämökille ja sieltä päivämatkoja Karjalaan ja muualle. Eipä olisi onnistunut pelkällä peräöljyllä. Siitä olen varma.

Jää nähtäväksi miten sitten jatkossa kun on ajettu useita kymmeniä tuhansia kilometrejä. Toistaiseksi koneet käyvät nätimmin, kuluttavat vähemmän ja käynnistyvät helposti. Tänäkin keväänä vain akku paikoilleen ja painallus napista. Vanhoilla bensoilla. Tosin vasta kaksi RVS-käsiteltyä pyörää on tälle vuodelle käynnistetty.

Nyt lähtee vasta kolmas kesä RVS:llä. Joten pitkäikäisestä käytöstä ei ole kokemusta. Vain yhdessä pyörässä enää on RVS öljyn joukossa mutta seuraavan öljynvaihdon jälkeen ei enää missään. Käsittelyn sanotaan kestävän 100.000 km. Minulta menee hetkeä pidempi aika sen toteuttamiseen. Ajokilometrit kun tulevat usealla pyörällä ja kokonaissaldo pyörii 10.000 - 15.000 km per vuosi. C14 kulki viime kesänä 8000 km ja oli yhden kuukauden ajokaudella seisonnassa.

Kohta aloitan kauden, säistä riippuen, C. Adamantilla eli juuri sillä pyörällä jossa se rikkinäinen perä on. Myöhemmin vaihdan siihen peruskunnostetun moottorin ja digitalisoin sen moottorinohjausta. Aikataulua ei ole mutta kirjoittelen aiheesta blogiini.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: RVS
« Vastaus #66 : Maaliskuu 27, 2017, 20:30:18 ip »
Tuli tutkittua noita Pekan linkkejä RVSstä. Taidetaan taas vaihteeksi olla vaarallisilla vesillä, muistellen reilun kuukauden takaista keskustelua Molykote A vs. korvaavat MoS2-tuotteet. Meinasi lähteä lapasesta tuo stoori  ;D

Silloin kiinnitti huomiota Liqui Molyn muut öljyn lisäaineet, joissa toistui sana "keraaminen".  Kun nyt on tällainen kerettiläinen puolitieteellisen uskon omaava ajatusmaailma, niin heräsi ajatus, että saattaapa tuossa "Liqui Molyn keraamisessa öljyn lisäaineessa" taas vuorostaan olla jotain yhtäläisyyttä RSV:n kanssa? Kemistiä taas tarvittaisiin analyysin tekoon ::)

Tuoteseloste:
https://www.dropbox.com/s/sb465gn2gv6x091/3721-CeraTec-18.0-en.pdf?dl=0

Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

LOS

  • Viestejä: 56
Vs: RVS
« Vastaus #67 : Maaliskuu 28, 2017, 00:31:32 ap »
LiquiMoly CeraTec sisältämä boorinitridi BN kisaa enemmänkin samassa luokassa kuin MoS2 ja grafiitti.

Hexagonal BN (h-BN) is the most widely used polymorph.
It is a good lubricant at both low and high temperatures (up to 900 °C, even in an oxidizing atmosphere).

Lähde: https://en.wikipedia.org/wiki/Boron_nitride#Hexagonal_BN

RVS:n(Cerlub) patentissa sanotaan, että dispersion kiinteät aineet sintrautuvat koviin rautaseoksiin ja voivat aiheuttaa hioutumista pehmeissä seoksissa.
Perinteisesti sintrauksia on tehty korkeammissa lämpötiloissa ja tai paineessa.

Liquid phase sintering on menetelmä, jossa sintrattavat aineet sekoitetaan nesteeseen tai ainakin ennen sintrauslämpötilaa nesteytyvään ja myöhemmin höyrystyvään aineeseen.
Löysin aiheesta kirjoituksia, joissa tarkasteltiin kahden eri materiaalin tiivistymistä, mutta silloinkin korkeammissa lämpötiloissa.

RVS:n tapauksessa aineita on todella monta ja luotettavana pitämäni Motomatin todistuksen mukaan ainakin hammaspyörän pintaan muodostuu ohut sileä peilimäinen kiiltävä pinta.

Itselläni on kaapissa RVS satsit lootaan ja koneeseen ja taidan kokeilla vaikutusta.
Hankin aineet ennen kirjoittamistani tästä aiheesta.



motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: RVS
« Vastaus #68 : Maaliskuu 28, 2017, 10:27:25 ap »
Tähän vaivaan ei enää RVS:llä ollut muuta vaikutusta kuin että uliseva ääni vaimeni ja ajokausi ei katkennut vaihteistoremonttiin. Melutaso oli erittäin häiritsevä. Talvella laitettiin peruskunnostettu vaihteisto paikoilleen alkuperäisen sijaan. Pyörällä ajettu yli 100.000 km sivuvaunu- ja trikekäytössä. Liitteenä kuva hammaspyörästä.
Purettaessa vaihteiston laakeritkin olivat osittain loppuun kuluneita. Noin 600€ varaosilla saa vaihteiston liki uutta vastaavaksi. Homma odottelee toistaiseksi rahoitusta.

Tässä koko juttu: http://www.motomatti.fi/2016/12/vanha-5-vaihteinen_28.html
Jatkolinkit aiheeseen alussa ja lopussa.

Tässä tapauksessa RVS:stä ei ollut enää apua pelastamaan huonoksi kulunutta ratasparia mutta teki vielä ajamisen mahdolliseksi eikä ajokausi keskeytynyt.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: RVS
« Vastaus #69 : Heinäkuu 29, 2017, 01:59:01 ap »
Nyt viimeiset 4000km RVS:t moottorissa. Ei huomattavaa eroa missään suhteessa. Ei kyllä haittaakaan ole ollut. Piti kuitenkin kokeilla :P
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: RVS
« Vastaus #70 : Heinäkuu 29, 2017, 08:01:11 ap »
Imartanajon varikolla oli RVS:n teltta ja siellä vanha Pösö. En muista (tiedä) mallia enkä ikää.
Sen tiimoilta oli yleisölle kilpailu, että miten pitkään autolla oli ajettu ilman öljyjä siihen mennessä. Itse veikkasin jotain rapiaa 400 kilsaa.
Muistin jutun äsken ja näkyi olevan RVS:n facebookkissa vastaus, että 1132 km. En tiedä jatkuuko matka vielä. Enkä tiedä minkälaisen aulis gerlanderin valvonnassa tuo reilu tonni on ajettu. Mutta tommonen juttu aineen tiimoilta.

Junkers

  • Viestejä: 466
Vs: RVS
« Vastaus #71 : Heinäkuu 30, 2017, 01:25:54 ap »
Tämän viimeisimmän viestin luettuani tuli väistämättä mieleen ihmismielen toimintaan syvällisesti perehtyneen ja erilaisista huijauksista kirjan (Usko, toivo ja huijaus) kirjoittaneen psykiatrisen vankisairaalan ylilääkärin Hannu Lauerman toteamus, joka kuului jotenkin näin: Jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole totta.

TimoEv

  • Viestejä: 2 169
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: RVS
« Vastaus #72 : Heinäkuu 30, 2017, 09:16:17 ap »
Eimericcalaiset ihmeaineiden ja -värkkien kauppiaat tekevät aivan upeita keksintöjä. Taannoin myytiin Motor-Up -lientä, joka korjasi vanhat moottorit, vähensi kulutusta ja nosti huippunopeutta. Se eniten ihmetyttää, että jokin "Bercele University" pystyy kehittämään ihmeaineen, johon mikään öljy-yhtiö omissa rajattoman talouden labroissa ei ole pystynyt.

Kauan sitten, 1970 -luvulla, TM teki artikkelin "Genelec - moottorin musta surma". Siinä he totesivat tuo ihmeaineen olevan kelvotonta. Aineen maahantuoja uhkasi oikeudella, mutta TM "haastoi" tekemään VTT:n testin Petter W -koemoottorilla. Ehdotti, että hävinnyt maksaa kulut, ~40´000 mk. Siihen asia hautautui ja loppui.
Hirvipillejä kokeilivat myös: Auton pitäisi kulkea n. 200-220 km/h jotta saadaan ääni, joka kuluu yli 20m. Eikä sittenkään ole tietoa pelkääkö hirvi ääntä. Pillejä myydään edelleenkin erilaisten diplomien ja "yliopistojen testiraportein". Se ostaa, joka uskoo. Harmittomin taisi olla se autossa laahaava staattisen sähkö maadoitusliuska...

Niin, ja onhan joillakin jopa ketjuvetoisia kulkuneuvoja... ( oli pakko... ;D )

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: RVS
« Vastaus #73 : Heinäkuu 30, 2017, 09:21:53 ap »
Genelec tekee kylläkin erinomaisia kaiuttimia :-)
Emeritus-guzzisti

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: RVS
« Vastaus #74 : Heinäkuu 30, 2017, 09:55:45 ap »
No joo, omalla kokemuksella en huuhaaksi voi tuomita.
Omassa pyörässäni on kulutuksen vähentyminen selkeästi havaittavissa.