Kokemukseni mukaan RVS:n vaikutus alkaa ilmetä noin 2000 km ajon jälkeen. Riippuu tapauksesta. California Adamantissa on vanha moottori jonka ajokilometreistä ei ole tietoa mutta paljon niitä on. Siihen laitoin viime kesänä RVS:n moottoriin, vaihteistoon ja perään. Moottorin käynti on erittäin siistiä vaikka kone on selvästikin jo kulunut. Erityisesti venttiilikoneisto käy oikein nätisti. Vaihteisto ei ulise eikä kahise.
Perävaihde trikessä on autosta (Toyota Corolla 6"). Se oli rikkinäinen jo käyttöön ottaessa. Poistin kiinnileikkautumat kulmahiomakoneella ja säädin hammaspyörät nollavälykselle ja lisäsin RVS:n. Perän ei pitäisi toimia siinä kunnossa pitkään. Ehkä muutama kilometri korkeintaan. Perällä on nyt ajettu noin 7000 km ja kiinnostuksesta avasin perän ja pesin rattaat. Kunto on varsin hyvä eikä kiinnileikkautumia ilmennyt. Aion ajaa kyseisellä perällä edelleenkin ja samoilla öljyillä jotka viime vuonna siihen laitoin. Metallipurua ei perän magneettipropusta juuri löytynyt.
Perä on aiheuttanut tietyillä nopeuksilla resonointia. Se ei ole vakavaa mutta sen huomaa. Tänään ajelen sillä taas.
Tässä juttua perävaihteesta:
http://www.motomatti.fi/2016/08/california-adamant-peravaihteen.htmlKäyttökohteita RVS:lle:
- nokka-akselit ja nostimet
- öljypumput
- vaihteistot ja perävaihteet
- vierintälaakerit
- jakoketjut ja -rattaat
- kohteet joissa teräs on terästä vasten ja tuottaa lämpöä ja ovat öljyn sisällä/voitelussa
Mihin RVS ei vaikuta:
- liukulaakeroinnin kevytmetalliin
- tiivisteisiin
- kiinteisiin rakenteisiin
- öljyn ominaisuuksiin
- kohteisiin joissa ei synny käytettäessä lämpöä
Kohteet johon en ole vielä ainetta laittanut:
- dieselauton moottori (harkinnassa)
- edellisen vaihteisto (harkinnassa)
- 1400 Calin, perä, vaihteisto, moottori (harkinnassa kunhan takuuaika loppuu)
Kohteet joissa RVS on:
- kaikki muut moottoripyörät (Honda CL350, C. Adamant, V10 Centauro ja T3 California)
- monet kavereiden vanhoista moottoripyöristä
- kaverin ruohonleikkuri, dieselauto ja vanha traktori