Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 38197 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: RVS
« Vastaus #15 : Toukokuu 22, 2016, 19:15:54 ip »
Erilaisia "todistuksia" on aineesta tullut kuulluksi. On otettava tämä uskon asia huomioon että voisi erottaa paljonko aineen "avusta" on ollut lumevaikutusta ja paljonko todellista apua. Pariin moottoriin ole aineen tuupannut ja mielestäni käyntiääni on pehmentynyt ja eräänlaista herkkyyttä tai tasaisuutta käynnissä havaittavissa. Mutta en voi olla aivan varma. Uuteen koneeseen en ole laittanut ja yleensä käyttäjän käsikirjat kategorisesti kieltävätkin tämän.

Mutta nämä tekemäni "karut" testit ovat saaneet päähäni ymmärryksen että aineella on vaikutusta.
Kohta on taas alullaan California Adamantin ajokausi. Siinä on ollut joka lävessä kyseinen aine. Moottori hieman öljysavuttaa joka johtunee venttiilinohjureista. Siihen ei ko aine kykene ehkäisemään ja kone saa olla ennallaan vielä tämä suven jos kestää mutta nyt laitan peruskunnostetun vaihteiston ja siihen tulee RVS. Siinä ensiövedon rataspari on lievästi kulunut ja viitosen rattaissa "vakio" pittingi pinnassa.

Tahallaan "turmellun" perävaihteen osia vaihdan uudemmiksi koska siellä on pyörinyt irtometallia. Se saa säädön jälkeen RVS-käsittelyn. Koska kyse on auton perävaihteesta on oletusarvoisesti peräöljyn vaihto vasta noin 100.000 km jälkeen. Vaikutus on siis koko ajan läsnä.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: RVS
« Vastaus #16 : Toukokuu 22, 2016, 19:42:17 ip »
Surffailin netissä etsimässä jotain tutkimusraportin tapaista tuosta aineesta, mutta ainoa, mitä löysin, oli jokin TÜV:n tuloksina esitelty taulukko. Aineen testaaminen laboratoriolosuhteissa ei ole kovinkaan monimutkainen prosessi, joten pelkästään kovan tason markkinointimateriaalin tuottamisen kannalta sellainen pitäisi ehdottomasti tehdä. Euroopassa on esim. tuhansia tuulimyllyjä, jotka tulevat käyttöikänsä päähän tavallaan ennenaikaisesti kun vaihdelaatikot kulahtavat loppuun. Maalaisjärjellä ajatellen silläkin sektorilla olisi hurjat säästöt tiedossa jos RVS käsittelyllä käyttöikää pystyisi jatkamaan esim 20% ja mekaanisia häviöitä pienentämään vaikkapa 10%.

Meitä kuluttajia on vuosikaudet vedetty höplästä vaikka millä livulla, joten se ei suinkaan ole kuluttajan vika, että mullistaviin uutuuksiin meikäläinenkin suhtautuu käärmeöljykauppiaan juttuina kunnes asia on oikeasti toimivaksi todistettu.  

Millen lootaan olen tuota kokeillut, mutta en ole aistinvaraisesti huomannut sillä vaikutusta. Samalla tavalla tuo ulisee kuin ennenkin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2016, 13:12:49 ip kirjoittanut egon »

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: RVS
« Vastaus #17 : Toukokuu 22, 2016, 19:58:27 ip »
Tunnetko, egon, itsesi huijatuksi? Ehkä aineella ei ole ollut siihen ääneen mitään vaikutusta koska se voi johtua muustakin kuin huonosta hammaskosketuksesta. Kuten laakeroinnin kulumisesta. Tai sitten aine onkin tehnyt tehtävänsä ja voi edelleenkin ajaa samalla laatikolla mutta äänen kera edelleen. Näitä asioita on vaikea tulkita.

Olen saanut aiheesta valistusta: pitää laittaa oikein huonot öljyt tai ajaa vanhoilla yliaikaisesti niin RVS pääsee tosihommiin. On vain vaikea tehdä niin koska aina silmäterälleen tahtoo parasta. Tässä tapauksessa öljyä. Jos näin on niin hyvä öljy hoitaa homman ja osat kestävät pitkään mutta eivät kuntoudu. Kun taas huono öljy aiheuttaa kuumenemista huonon voitelun vuoksi ja silloin RVS, lupauksiensa mukaan, kuntouttaa kyseisen osan kun se vain saadaan toimimaan riittävän kuumana.

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: RVS
« Vastaus #18 : Toukokuu 23, 2016, 08:30:11 ap »
Laitoin Millen lootaan tuota RVS:ää, kun on pitänyt ulinaa jo vuosikaudet. Parhaiten (pahiten) ulina tuntuu kuuluvan 3- ja 4- vaihteilla, kun kierroksia on 2-3000. Sama ulina sekä vedossa että moottorijarrutuksessa, eli taitaa olla kuitenkin laakerointi mikä ulisee ?  RVS ei ole ekan tuhannen kilometrin aikana ääntä muuttanut.

Pitäisköhän tuosta enemmän huolestua, on kyllä tosiaan ulissut jo kauan.
Vielä yksi GT, kiitos.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: RVS
« Vastaus #19 : Toukokuu 23, 2016, 09:03:18 ap »
Oma loota on saanut uudet viitosrattaat joskus 150 k sitten, mutta loput on alkuperäistä ja silmämääräisesti ensiövedon pyörissä on alkavaa kariesta. Myös viitospyörät alkavat taas olla vaihtokunnossa. Ehän sitä itseään huijatuksi voi tuntea jos tuollainen loota ei korjaannu RVS:llä. Esitteessäkin on selvästi sanottu, että kuluneita osia sillä ei voi korjata, vaan estää vielä terveiden osien kulumista. Kokeilin ainetta ihan mielenkiinnosta, että huomaanko äänimaailmassa muutosta.

Esitteen tekstissä tökähtää lahinnä selitys siiitä, miten aine toimii. Jonkin verran materiaalioppia ja tribologiaakin harrastaneena sitä lukiessa on usko koetuksella. Tottakai myönteinen käyttäjäkokemus riittää syyksi aineen käyttöön, olkoon teoria sitten oikein tai väärin.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #20 : Toukokuu 23, 2016, 12:12:10 ip »
Pätkääkään en usko että tuollainen käärmeöljy voisi missään tapauksessa toimia myyjän kuvamalla tavalla.

Siksipä kaadoin vajaa 78000 ajettuun Suzuki GS450:n moottoriin G4-pullollisen (ensin puolet ja parikyt km myöhemmin loput).

Ennen liejun kaatamista moottori kulutti merkittävästi öljyä ja savutti näkyvästi.

Jostain syystä, mitä tiedä en, ei öljyä kulu enää (ainakaan lähimainkaan yhtä paljon) ja öljysavua ei silmä eikä nenä erota.

Itse veikkaan että venttiilivarren kumi olisi luiskahtanut paremmin paikalleen tai paikalleen jumittunut öljyrengas olisi vapautunut tai jotain muuta sellaista. Sattumalta vaan tämä itsekorjautuminen sattui välittömästi sen jälkeen kun kaadoin liemet koneeseen, joten kyllä tässä vähän uskoa koetellaan.

Pekka

  • Viestejä: 1 904
Vs: RVS
« Vastaus #21 : Toukokuu 23, 2016, 12:36:53 ip »
Olisiko siinä kerosiinia liuottimena? Se on aika hyvä aine putsaamaan ja irrottelemaan juuttuneita
paikkoja.
Sohc van Helmi.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: RVS
« Vastaus #22 : Toukokuu 23, 2016, 14:24:33 ip »
Tekninen tutkimusraportti aiheesta olisi kyllä paikallaan.
Mielellään ei valmistajan tilaama..
Oma kuulotuntuma pyörästä puoltaa käsitystä on että aine jotain tekee.

Aikanaan jostain Teflon perustaisesta lisäaineesta oli TM koe jossa ajettiin Citikkaa ilman öljyä ja ajoivat jotain 400km ennen kiinnileikkaamista.
Mutta myöhemmin vastaavista aineista tuli paljonkin ilmoituksia kun oli tukkinut kanavia ja siis remontteja.

Nanokeraaminen pinnoite kuulostaa teknisesti seksikkäältä.
Osoittuuko oikeasti toimivaksi on avoin kysymys, ainakin kaupallisesti ovat onnistuneet.


TimoEv

  • Viestejä: 2 169
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: RVS
« Vastaus #23 : Toukokuu 23, 2016, 15:28:14 ip »
TM teki ~1976 jutun: Genelec - moottorin musta surma.
Tuote oli myyjän mukaan kuin Nilsiän öljy; Korjaa kaikki koneet uudenveroiseksi, eikä tarvitse sen koommin vaintaa öljyjä yms. ylevää. no, TM teki ns. PetterW-kokeen, jossa tulokset olivat masentavan alapuolella. Myyjä uhkasi oikeudella, jos TM ei maksa korvausta. TM ilmoitti julkisesti, että "haastaa myyjän" VTT:n labraan tekemään PetterW-kokeen. Ja ilmoitti maksavansa kokeen ja korvausta, jos kokeessa osoitettaisiin sen ihmeliemen toimivan myyjän puheiden mukaan.

Arvatkaas miten kävi!
No joo...siihen loppui myyjän uho, eikä koetta koskaan tehty. Nykyään ei tuota testimoottoria enää ole olemassa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #24 : Toukokuu 23, 2016, 15:38:07 ip »


Aikanaan jostain Teflon perustaisesta lisäaineesta oli TM koe jossa ajettiin Citikkaa ilman öljyä ja ajoivat jotain 400km ennen kiinnileikkaamista.
Mutta myöhemmin vastaavista aineista tuli paljonkin ilmoituksia kun oli tukkinut kanavia ja siis remontteja.




RVS:ää on testattu myös puolueettomasti: https://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0 Nokka-akselin stefa palaa, kun ei saa öljyvoitelua. Ei muita ongelmia..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: RVS
« Vastaus #25 : Toukokuu 23, 2016, 17:09:22 ip »
Tavallaan nyky-yhteisössä on hyvää että kaikki tulee nopeasti julki.
On nopeasti netissä jos huijausta ja jos kyseessä on yritys, niin yhteystiedotkin.

Päivän hauskin on kipsiä veistos, n,40 cm kokoinen koirapatsas.
Korva oli lohjennut jonkun nimekkään taiteilijan tekemästä teoksesta ja pelastusta hakusessa.
Liike tarjosi korjauksen ja pronssauksen, 1500e.
Hallelujaa.
Soiteltiin sitten mullekin asiasta kun taidetta aikanaan valanut ja jotain käsitystä alasta.
Pronssaus. Ei ole olemassa mitään pronssilla päälystämistä, kyse on maalaamisesta väriseksi.
Exäni joka välitti tiedon sattuu olemaan entisöijä ja tehdään yhdessä hieman toisenlainen tarjous, jotain 60e alustavasti.
Otan yhteyttä kyseiseen firmaan kysellen ihan tietämättömänä, kiinostavaa kuulla miten pronssataan.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #26 : Toukokuu 23, 2016, 20:53:27 ip »
Kyllä sellaista tehdään. Tyhjiöpinnoituksella. Sillä saadaan Oraksen muoviin metallipinta..

http://www.vacmeteu.com/vproducts.html
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: RVS
« Vastaus #27 : Toukokuu 23, 2016, 21:45:37 ip »
Ai se on mahdollista nykytekniikalla, että pronssipinta mihin vain?
Pronssi on seos metalli ja siitä pinta johonkin.. Älkääs nyt sentään.
En usko ennenkuin näen, puustakin tosin tehdään nykyisin muovia ja yllättynyt aiemminkin.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #28 : Toukokuu 23, 2016, 21:50:23 ip »

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #29 : Toukokuu 24, 2016, 21:52:25 ip »
Frendi esitti tänään hauskan teorian.

Jospa moottorin parantunut tiiviys johtuisikin siitä että rvs hioisi "särmät pois" jolloin vaikkapa männänrenkaat pääsevät laajenemaan paremmin vasten sylinterin seiniä.

Missään ei ole oikein näkynyt selvitystä (kuvia, mittauksia, ...) siitä keraamisesta kerroksesta.. Nääs kun tarkka mikroskooppikuvakin kertoo vain pinnan sileydestä, ei siitä, että pintaan on kasvanut lisää materiaalia.

Kovuusmittauskin kertoisi varmaankin jotain.