Kun laittaa foorumille hakuun ”V11” tulee useita juttuja nopeasti luettavaksi.
1.saanut siitä melko hyvän tarjouksen
Minusta hinta on tosi edullinen, kyseessä on sentään vähän tehty erikoismalli, Öhlinsit (kaiki säädöt löytyy) pelit sun vehkeet, kalliita ovat eikä takaiskaria enää saa. Osia saa ja huoltotarve on tiuhempi kuin perusiskareissa, mutta kyllä onkin sitten napakka. Veikkaan että omat saa pois vaikka möisi Eurooppaan. Ihan viimeisiä valmistettuja V11 malleja oli kuten Nero Corsa, jos niitä oli n.200 ei kai näitäkään enempää? Luulin että Suomessa on vain yksi mutta on näköjään toinenkin?
2. Huoltokirja oli, lähinnä itsekirjoitettua
Jos on gruppolainen, sittenhän huollot on tehty hyvin. Pyörien laakereita menee ainakin minulla...siellä on niitä väliholkkijuttuja mutta en ole jaksanut paneutua. Koneelle ei tarvitse mitään tehdäkään, muuta kun antaa hanaa. No, venttiilinohjurit näistä löystyvät nopeasti kun on niin kireät ne venttiilinjouset (omat on vaihdettu löysemmiksi, niilläkin pääsee rajoittimelle). Mutta ajelevat niillä tosi löysillä ohjureilla pitkälle. Osaaminen ei riitä kertoa miksi se on mahdollista.
3. Ajokilometrejä on jo roimat 77000
Joku aika sitten laitoin tekstiä saksalaisesta, joka on ajellut 200.000 km ilman että moottoria on korjattu, kannet taisi olla uudet.
4. V11:sen kardaani näyttää varsin suojattomalta
Mutta aikaisempiin avokardaanisiin verrattuna parhaiten suojattu. Kun opettelee rasvauksen (se legendaarinen etummainen nippa näkyy vähän paremmin kun takajousi on muita pidempi Öhlins) ja silloin tällöin painaa rasvaa hiukan niin että sitä tulee ulos, ei lika pääse sisään. Motomatin konsti oli painaa hitusen rasvaa kun tulee pidemmältä hiekkatielenkiltä. Onhan se tosimiehen kardaani, kun siinä lahkeen kupeessa viuhuu.
6. onko joitain sivuääniä, jotka antavat aavistuksen tulevasta isosta rempasta?
Minulla on reilu 20 tkm ajettu kytkin ja niin hirmuinen remmakka on, että hävettää valoissa seistä… Käytöstä johtuva kuluminen taitaa olla suurin ”vika” kytkimessä ja joskus on kitkapintoja irtoillut. On tietääkseni kevyimpiä Guzzin vakiokytkimiä, siksi myös metelöi (ääni pääsee ulos).
7. ei enää taida olla niitä, joilla tuo fataali kytkinongelma
Ei todellakaan, niitä on vaan 3 mallissa ja yhteensäkin oliko niitä reilu 1000 pyörää ja suurin osa jo duunattu 2 levyiseksi.
8. on vaihdettu vaihteensiirtimen jousi
Itse vaihdan sen aina proaktiivisena toimena joskus keväthuollossa ja pidän yhtä satulan perällä mukana… Tyyppivika jonka voi korjata mielestäni vain askartelemalla vetojousen hoitamaan samaa tointa. Ei oo paha homma kun tekee öljynvaihdon yhteydessä.
9. tämänhetkinen pyörä on lähes uusi.
Aina silloin tällöin on tullut vastaan Wildguzzi- ja Grisoghetto -palstoilla pyyntöjä vertailla Grisoa ja V11 mallia. Kaikki ovat painottaneet suurta erilaisuutta. Kun ei ole kokemusta, uskallan lukemani ja V11 harrastukseni perusteella sanoa että kovasti ovat eri pyöriä. V11 jyristää kahdesta putkesta ja soundi on ihan erilainen. Kahvat tärisee, katteita on (LeMans) reilusti (eikä katteilla varustetut woblaa) ja toki ajoasento on ihan eri mutta loiva, ei sillai "kyykky", herrasmiehen peli (sivujalka ottaa maahan jos radalla kallistaa vasimeen asiaa ajattelematta).
9. V11 Le Mans on jotenkin edustanut minulle THE pyörää.
Siinähän se, P.Roperin sanoin tätä sukua: ”A real Don't fuck with me! motorbike from a different age...we will not see the like again."