Kirjoittaja Aihe: Moto-ostoksilla (taas)  (Luettu 17507 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #15 : Maaliskuu 09, 2016, 08:51:32 ap »
Saman huomasin. Pari V11 löytyy ja toinen Rosso nakutettuna.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #16 : Maaliskuu 09, 2016, 09:32:39 ap »
Lainaus
Kaverin 996 Ducatin rinnalla Nero Corsa näyttää melkein Gold Wingiltä
Siinä ne oli kaikki kolme sulassa sovussa, V11 LeMans Nero Corsa, V11 Scura ja Ducati 996...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 23:35:09 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #17 : Maaliskuu 09, 2016, 13:32:52 ip »
No niin, tuli ostettua tuo Rosso Corsa. Pientä krapulaa pukkaa. Tuskin maltan odottaa kelien paranemista. Saas nähdä miten sovellun moisen puikkoihin. Nyt on taloudessa kaksi kaunotarta (ellei vaimoa lasketa), vähän eri luonteisia ja aika näyttää, kumpi on lopulta mieluisampi. Parasta tietysti olisi jos voisi pitää molemmat.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #18 : Maaliskuu 09, 2016, 13:58:26 ip »
Onnea vaan, pidä molemmat jos on hiukankin mahdollista   ;D
Titaniumin kuski

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #19 : Maaliskuu 09, 2016, 14:25:52 ip »
Lainaus
tuli ostettua tuo Rosso Corsa
Onneksi olkoon. Uskallan varovasti olettaa että teit hyvät kaupat, hinta suhteessa pelin harvinaisuuteen ja laadukkuuteen on varmasti hyvä. Loppupään malleista voi olettaa, että lastentauteja ei ole. Vaimolle voi ehkä esittää nöyrästi, että naistenpäivän kunniaksi, kaunis punainen harvinaisuus.
Lainaus
miten sovellun moisen puikkoihin
Rosso Corsassa lienee kuitenkin enemmän vikuroiva luonne kuin Grisossa: "se on oikein koirille että luut on kovia". Mutta vaihteisto on jo ihan toista maata kun vaikka edeltävässä Sportissa. V11 mallia on 56 kpl rekisterissä, niistä LeMans malleja vain 20 kpl, ei tule ihan jatkuvasti vastaan ja samanlaisia on tietääkseni tuon lisäksi vain yksi Suomessa?

Sitten saattaa alkaa mietityttää että josko radalle kun on näpsä peli ja säädettävä alusta... entäs jos, pannahinen sentään, kippaa kyljelleen...siinä sitä sitten ollaan, mistä osia... juuri tuskailen sen tiedon kanssa että omassa on "ei alkuperäinen" pakoputkisto 55x1,5 mm rst putkea, ei saakaan helposti kaupasta vaimentimia...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2016, 09:23:18 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #20 : Maaliskuu 09, 2016, 15:05:34 ip »
Lainaus
juuri tuskailen sen tiedon kanssa että omassa on "ei alkuperäinen" pakoputkisto 55x1,5 mm rst putkea, ei saakaan helposti kaupasta vaimentimia...

Supparit väliin ja isompaa peliin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #21 : Maaliskuu 09, 2016, 18:39:16 ip »
Lainaus
Supparit väliin ja isompaa peliin..
Jatkan koska ollaan kuitenkin V11 teemassa: Tuo ("supparit") tarkoittanee, että X-putkelta tuleva 55/52 mm (ulko/sisä) putki supistetaan sen verran pienemmäksi, että se pienempi putki sopii standardivaimentimiin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2016, 21:17:37 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #22 : Maaliskuu 09, 2016, 19:21:16 ip »
Supistin. Voi laittaa pienestä isoon tai isosta pieneen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jullu

  • Viestejä: 29
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #23 : Maaliskuu 09, 2016, 19:25:34 ip »
Moro,
Olitkos se sinä, joka kävit viime vuonna katselemassa Salossa Takatalon V11 LeMansia?
Minähän sen sieltä ostin. Ja koska en ole reiluun kahteenkymmeneen vuoteen mitään pyörää tai autoa (uutta tai vanhaa, kymmeniä ostettu) koeajanut ennen ostoa, en tapojani muuttanut. Eli ostin pyörän käynnistämätta saati koeajamatta sitä.
Olihan siinä pari yllätystä.

Ensinnäkin takaiskari oli täysin kuollut. Ei mitään vaimennusta. Tämän mallin Sachs-vaimennin ei ole (ainakaan MP-Racingin mukaan, yrittivät kyllä) korjattavissa. Uuttakaan ei oiken mistään tahtonut saada.  Onneksi Storm Motor paneutui asiaan (kiitokset Turun myymälään!) ja sai toimitettu uuden Bitubo-vaimentimen.
Sulla ei tätä ongelmaa pitäisi olla koska käsitykseni mukaan kaikki Öhlinsit ovat korjattavissa. Uusina niitäkään ei tähän saa.

Toinen ongelma, vai olisiko ominaisuus, oli kytkin. Piti aivan HELVETIN moista kolinaa tyhjäkäynnillä. Käsittämätöntä miten vähän ajetun pyörä kytkin  voi olla niin loppu! Kitkalevyjen pinta ja kytkin muutenkin oli kyllä uutta vastaavassa kunnossa mutta levyn/keskiön välinen hammaskosketus todella väljä! Sieltä ääni. Mun mielestä kyseessä täytyi olla materiaalivika. Ei se muuten voi tuollaiseksi kulua/hakkautua.
Toisaalta olisi se siellä vielä kolissut seuraavat 100tkm ennen kuin olisi antanut kokonaan periksi mutta minä en semmosta ääntä kuuntele!
Eli vaihtoon meni sekin.

Kytkimestä pitää huomioida, että ainakaan tässä mallissa kytkin ei ole täysin sama kuin muissa perinteisissä "isolohko" Guzzeissa. Stein Dinse kyllä myy tätä: http://www.stein-dinse.biz/images/product_images/popup_images/200033302.jpg, mallia myös V11 pyörään mutta se sopii vain osittain. Eli levyt käy mutta keskiöpyörä ei.
Pitää olla tämä: http://hmb-guzzi.de/Clutch-hub-V11-all-models, oli vaikea löytää ja valitettavan kallis.

No, vaihdettuani kytkimen pyörän käyntiääni muuttui täysin. Nyt käy tyhjäkäyntiä Guzziksi suorastaan pelottavan hiljaisesti. Ei mitään sivuääniä.
Paitsi tietysti normaali kahina kytkin avattuna.
Ja kestää mulla hamaan tulevaisuuteen. Viime kesänä tällä pyörällä noin 100km ja ensi kesänä ei varmaan sitäkään. Muilla pyörillä kyllä tuli ajettua viime kesänä 34.000km.

Avoimesta kardaanista ei tarvitse huolestua! Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Suomen(kin) teillä liikkuu kohtuullisin paljon mm. kuorma-autoja joissa kaikissa on avoin kardaani. Siellä se pyörii satoja tuhansia kilometrejä. Kesät talvet.

Tässä mun pyörässähän oli ja on Mistralin putket mutta lisäksi vaihdoin pakoputkiston yhdysputken avoimeen malliin niin rupesi kuulostamaan oikealta moottoripyörältä!

Hienon pyörän olet ostanut ja halvalla! Ei saa Euroopasta tuohon hintaan.

Terv, Jussi

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #24 : Maaliskuu 09, 2016, 21:03:07 ip »
Joo, minä se olin. Ikävä kuulla noista vastoinkäymisistä. Oli ihan pakasta vedetyn näköinen. Olen suht luottavainen oman hankintaani. Kiitos tämän foorumin, sain tehtyä hyödyllistä taustatyötä. Pyörässä kiinni avarat tarvikeputket (Mistral) ja mukana tuli alkuperäiset pöntöt. Lisäksi irtonaisena sellainen äksän muotoinen putkihäkkyrä, jossa kiinni joku anturi josta erkani oliko nyt kolme johtoa. Liekö joku lambda. Sitten vielä alkuperäinen ilmansuodatintötterö. Mitä lienee sen paikalla nyt. Edellinen omistaja kyllä sen selitti, mutta tuo muistipuoli tökkii. Jotain parempaa varmaankin.
Toivottavasti ei heti mitään isoa remonttia tule, kas kun kaik mänt eik piisankka.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #25 : Maaliskuu 09, 2016, 21:31:04 ip »
Onnittelut gringo! Bueno valinta vaikka kirpaiseekin. Eikä se mitään krapulaa ole. Pientä nousuhumalaa vaan.  ;D

Mitä tulee tuohon avokardaaniin, niin komppaan Jullua ja muitakin.
Esimerkiksi maatalouskoneissa on hyvin avot laakeriratkaisut. Otetaan vaikka hankmo, äes tai mitä nimeä missäkin päin Suomea käytetään. Sillä pehmitetään maata ennen kylvöä. No ookoo, nykyään taitaa olla suorakylvöt mullan alle.

Mutta silloin kun touhuilin kotimökin maatöissä, niin homma tehtiin noilla. Maan pehmitys ennen kylvöä ja jyvien peitto kylvön jälkeen.
Hankmoissa oli useita laakereita ja ja siellä ne pyörivät joskus hyvinkin kuivan mullan pinnassa ja seassa. Laakerit olivat hyvin avonaisia rakenteita mutta eihän niillä ollut mitään vakinaista hätää kun tasaiseen tahtiin, siis silloin tällöin, muisti painaa uutta vaseliinia sisään. Vanha tunki ulos siitä ainoasta raosta mistä hiekka olisi päässyt sisään. Ja hyvin kestivät kun piti huolta.

Hyvin käy tämä maatalouskoneteema guzzisaitille.  ;D

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #26 : Maaliskuu 09, 2016, 21:40:39 ip »
Lainaus
Supparit väliin ja isompaa peliin..
Jatkan koska ollaan kuitenkin V11 teemassa: Tuo ("supparit") tarkoittanee, että X-putkelta tuleva 55/52 mm (ulko/sisä) putki supistetaan sen verran pienemmäksi, että se pienempi putki sopii standardivaimentimiin.

Tekniikkapuolella mainituissa Quotan vaimentimissa on noin 54mm reikä, sais varmaan melko helposti soviteltua. Leovince merkkiset, hondaan tarkotetut ja ulkomitoiltaan just sportin termignonien kokoiset, sisäputki pari milliä isompi.
Isoihin japseihin tarkoitettuja löytyy varmaan muitakin joissa on riittävä reikä.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #27 : Maaliskuu 09, 2016, 21:57:46 ip »
Anturi on varmaankin lambda, koska 2003 vuosimallista alkaen V11 muuttui sellaisella varustetuksi, lambda on ollut ”X-putkessa”. Ymmärrän niin, että sekä imu- että pakopuolta on avarrettu, ja lambda on poistettu (X-putkena varmaankin sit myös Mistral).  Yleensä silloin laitetaan lambdan tilalle ”huijauspalikka” (ecu saa tiedon ”kaikki ok, älä muuta seosta”).  Suoraan moottorinohjausjärjestelmään puuttuminen on ollut mahdollista vasta muutaman vuoden (karttoihin ns. ”lambda off” -asetus).  Ilmeisesti pakoputkissakaan ei enää katit paikalla ole (alun perin ennen vaimentimia, putkissa).  Yllättävästi ”Meinolf”:in seikkaperäisissä mittauksissa Saksassa kävi ilmi, että täysin alkuperäinen imuilmakotelo kaikkine kuristustötteröineen toimii V11 mallissa erittäin hyvin, mikäli asiaa arvioidaan pakoputken lambda-arvoista käsin. Vaimenninasioita pitää miettiä...ei haittaisi jos on italialainen ja tehty Mandellossa...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 00:03:23 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #28 : Maaliskuu 09, 2016, 22:03:17 ip »
Gringolle onnittelut kulttuuriteosta! Vieläpä edullisesti.

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #29 : Maaliskuu 09, 2016, 22:12:22 ip »
kiitos. Unohdin mainita että joku power commander pyörässä myöskin on. Edistänee liikkuvuutta.