Kirjoittaja Aihe: Moto-ostoksilla (taas)  (Luettu 17505 kertaa)

gringo

  • Viestejä: 143
Moto-ostoksilla (taas)
« : Maaliskuu 08, 2016, 11:31:59 ap »
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/le-mans/1970198
Olen katsellut tuota nettimotossa myytävänä olevaa Le Mans Rosso Corsaa ja saanut siitä melko hyvän tarjouksen. (Miten useissa motoliikkeiden ilmoituksissa on aivan luokattomat kuvat??). Kävin sitä katsomassa ja olihan tuo siisti. Pitää mennä vielä kuulostelemaan. Koeajomahdollisuudet ovat rajatut kun kelit ovat mitä ovat. Myynti-ilmoituksessa sanotaan vuosimallin olevan 2004, vaikka tyyppinumerosarjasta ilmenee laitteen olevan 2003-vuosimallia. En löytänyt netistä, miten monta Rosso Corsaa on tehty, mutta täällä palstalla lienee tietoa tuosta. Huoltokirja oli, lähinnä itsekirjoitettua dataa, oli laakereita (pyörien ja ohjauksen) vaihdettu ja paljon muutakin, kardaanin tukilaakeri ja olipa perällekin jotain tehty, en vaan muista mitä. Mitään merkintöjä koneelle tehdyistä jutuista, öljynvaihtoja ja venttiilinvälysten säätöä ja -tarkastusta lukuunottamatta, ei ollut. Sylinterin ripojen välit olivat siistit ja pyörä, kuten sanottu, hyvin hoidetun oloinen. Tunnistaakohan joku entiseksi pyöräkseen? Moto Italian maahantuoma. Ajokilometrejä on jo roimat 77000. Mitäköhän perusremppaa noilla kilometreillä voisi olettaa lähitulevaisuudessa tulevan? Ainakin jakoketjun vaihto, luulen ma, en muista nähneeni merkintää siitä. V11:sen kardaani näyttää varsin suojattomalta. Kytkin varmaankin rohisee tyypilliseen Guzzi-tapaan, mutta onko joitain sivuääniä, jotka antavat aavistuksen tulevasta isosta rempasta? Tämä yksilö ei enää taida olla niitä, joilla tuo fataali kytkinongelma olisi (Rosse Mandello, Scura jne.), niin muistanen aikaisemmista topiceista. Ja olisihan noilla kilsoilla siihen jo pitänyt puuttua. Tuo kilometrimäärä ei jotenkaan vielä pelota. Vaihdelaatikosta on vaihdettu vaihteensiirtimen jousi (olikohan se sen niminen?) ja tuo osa lienee kulutustavaraa ja helpohko homma laittaa itsekin. Jenkkikassillinen jousia mukaan pidemmille matkoille.
Keskiviikkona käyn uudelleen mulgaisemassa motoa, ja katsotaas miten käy. Valitettavasti taitaa olla niin että yhdestä perheenjäsenestä pitää luopua,  jos kauppa toteutuu. Saattaa olla kylläkin aivan järjetöntä hommaa, kun tämänhetkinen pyörä on lähes uusi. Mutta tämä kevät on tällaista vaikeaa aikaa, kuten monet varmasti tietävätkin. Toisaalta, riskejä pitää ottaa. Eihän tässä tiedä koska latu loppuu... jää sitten V11 kokematta.  V11 Le Mans on jotenkin edustanut minulle THE pyörää. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä haaveita toisilla on pyörien suhteen. Mikä olisi juuri se jonka ottaisi mukaan autiolle saarelle (jossa toivottavasti tiestöä riittää)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #1 : Maaliskuu 08, 2016, 11:52:20 ap »
Ei tuollaiset kilometrit ole vielä merkki kuluneisuudesta moottorin osalta. Se jakoketjukin siellä vielä menettelee.
Jos kytkin on kaksilevyinen nykyään niin sen kesto on melko hyvä eikä esitä lastentauteja.

Vaihteiston tyyppivika on juurikin tuo vaihdevivun keskitinjousi. Jos se on vaihdettu uutta tyyppiä edustavaksi niin sen tiimoilta ei vikoja pitäisi olla odotettavissa. Varmuudeksi voi olla hyvä hankkia yksi jousi ja teipata se satulan alle. Vaihdettavissa suhteellisen helposti isommin purkamatta.

Hieman karahti korvaa sanat "kardaanin tukilaakeri". Mikäs se on? Itsellä tosin Centauro mutta kardaani on samantyyppinen avokardaani myös V11 LM:ssä. En ole Centaurosta sellaista laakeria löytänyt. Olisiko kysymys kardaanin ristikosta?

Laukkusarja on tietysti hyvä olemassa reissussa mutta noin yleensä ottaen ei kyllä sovi pyörän luonteelle lainkaan. Kuvissa siistin näköinen. Kehtaisin kyllä ajaa.

Huonot valokuvat johtuvat siitä että nykyään käytetään kameroita joilla voi myös soittaa puheluita ja linssit on lääpitty jaskaisiksi ja eikä resoluutiotakaan parin millin linssillä juurikaan löydy vaikka valokenno olisi minkälainen tahansa. Mutta saihan noista selvän noin suurinpiirtein kohtuudella.

Amerkkalaisten ohje ajoneuvon siisteyden ja viimeistelyn tarkastukseen: jos se näyttää kolmenkymmenen jalan päästä hyvältä niin se kelpaa.

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #2 : Maaliskuu 08, 2016, 12:05:01 ip »
Näyttää olevan gruppolaisen entinen pyörä. Jos haluat, voin yrittää tavoitella häntä ja kysyä saanko välittää yhteystiedot sinulle.

Terveisin
Kaijus
jäsensihteeri

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #3 : Maaliskuu 08, 2016, 12:09:35 ip »
Camn on haka tietämään V11 asiat ja valmistusmäärät. Ne löytyvät täältä saitiltakin jostain. Mielikuvani kelluu niillä huudeilla, että Rosso Corsaa on tehty noin 300 kpl. Nero Corsaa parisataa. Vara olla raskaasti väärässäkin.

Itselläni Nero ja voi perkule, että on magee laite. En luovu ... toivottavasti ei tarvi luopua.
Nätti Rosso tuo. Mutta lakkusatsi aivan järkyttävän näköinen. Sopii Le Mansiin kuin Siiri Rantasen hiihtomono Marilyn Monroelle.
Mielenkiintoinen moottorikoko ilmoitettu. Desilitran verran puuttuu mikäli asiaa yhtään tunnen. Ehkä on "kuristettu".

Osta pyörä pois!!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #4 : Maaliskuu 08, 2016, 12:30:14 ip »
Aika hyvä hinta. Tuosta kun vielä tinkaisee suoran ostajan käteishinnan, niin saa hyvin vastinetta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #5 : Maaliskuu 08, 2016, 12:59:19 ip »
no tuo kardaanin tukilaakeri tuli stetsonista, kyseessä oli joku laakeri joka liittyi jotenkin kardaaniin. Tai sitten ei. Olispa tuo mukava jutella aikaisemman omistajan kanssa. Yhden toisen pyörän suhteen juuri juttelin eräänkin gruppolaisen kanssa ja olisin sillä perusteella ostanut pois liikkeestä, vaan kaupanteko oli jäykkää mutta kulmikasta, ja pyyntö toista luokkaa.

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #6 : Maaliskuu 08, 2016, 14:08:18 ip »
Hieno pyörä!
2002 Atlantic 500
2004 B750

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #7 : Maaliskuu 08, 2016, 15:23:43 ip »
Raskain mielin pistin myyntiin Grison. Mieluusti jäisin kahden pyörän loukkuun, mutta tuskinpa vaimo ilahtuisi. Ostopäätöstä hauduttelen vielä yön yli. Päittäin en Grisoa halunnut antaa.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #8 : Maaliskuu 08, 2016, 15:30:31 ip »
Onkohan tuo Mika Akonniemen Le Mans jolla hän kurvaili Mandelloon 2006  ??
Titaniumin kuski

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #9 : Maaliskuu 08, 2016, 17:10:54 ip »
<snip>
Laukkusarja on tietysti hyvä olemassa reissussa mutta noin yleensä ottaen ei kyllä sovi pyörän luonteelle lainkaan. Kuvissa siistin näköinen. Kehtaisin kyllä ajaa.
<snip>

Ameriikan Guzzi-saitilla oli joskus juttua, että heppu (nimi unohtunut) oli Le Mansista tehnyt matkapyörän, pleksiä suurentanut ja pakoputkia laskenut alemmaksi niin, että pyörän väriin maalatut laukut olivat normaalilla korkeudella - ei pöllömpi (inte ugglare).  :)
Emeritus-guzzisti

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #10 : Maaliskuu 08, 2016, 17:45:00 ip »
Moto Maniassa kaveri vaihtoi Californiansa Le Mans 850:een kun
halusi sporttisemman pyörän. Cliponit kuitenkin kävivät ranteiden päälle,
kuljetustilaa oli liian vähän, penkki painoi takapuolta ja tankki olisi
saanut olla suuurempi. Pikku modifikaatioiden jälkeen lopputulos oli tämä:


Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2016, 21:09:33 ip »
Kun laittaa foorumille hakuun ”V11” tulee useita juttuja nopeasti luettavaksi.

1.saanut siitä melko hyvän tarjouksen
Minusta hinta on tosi edullinen, kyseessä on sentään vähän tehty erikoismalli, Öhlinsit (kaiki säädöt löytyy) pelit sun vehkeet, kalliita ovat eikä takaiskaria enää saa. Osia saa ja huoltotarve on tiuhempi kuin perusiskareissa, mutta kyllä onkin sitten napakka. Veikkaan että omat saa pois vaikka möisi Eurooppaan. Ihan viimeisiä valmistettuja V11 malleja oli kuten Nero Corsa, jos niitä oli n.200 ei kai näitäkään enempää?  Luulin että Suomessa on vain yksi mutta on näköjään toinenkin?

2. Huoltokirja oli, lähinnä itsekirjoitettua
Jos on gruppolainen, sittenhän huollot on tehty hyvin. Pyörien laakereita menee ainakin minulla...siellä on niitä väliholkkijuttuja mutta en ole jaksanut paneutua. Koneelle ei tarvitse mitään tehdäkään, muuta kun antaa hanaa. No, venttiilinohjurit näistä löystyvät nopeasti kun on niin kireät ne venttiilinjouset (omat on vaihdettu löysemmiksi, niilläkin pääsee rajoittimelle). Mutta ajelevat niillä tosi löysillä ohjureilla pitkälle. Osaaminen ei riitä kertoa miksi se on mahdollista.

3. Ajokilometrejä on jo roimat 77000
Joku aika sitten laitoin tekstiä saksalaisesta, joka on ajellut 200.000 km ilman että moottoria on korjattu, kannet taisi olla uudet.

4. V11:sen kardaani näyttää varsin suojattomalta
Mutta aikaisempiin avokardaanisiin verrattuna parhaiten suojattu. Kun opettelee rasvauksen (se legendaarinen etummainen nippa näkyy vähän paremmin kun takajousi on muita pidempi Öhlins) ja silloin tällöin painaa rasvaa hiukan niin että sitä tulee ulos, ei lika pääse sisään. Motomatin konsti oli painaa hitusen rasvaa kun tulee pidemmältä hiekkatielenkiltä. Onhan se tosimiehen kardaani, kun siinä lahkeen kupeessa viuhuu.

6. onko joitain sivuääniä, jotka antavat aavistuksen tulevasta isosta rempasta?
Minulla on reilu 20 tkm ajettu kytkin ja niin hirmuinen remmakka on, että hävettää valoissa seistä… Käytöstä johtuva kuluminen taitaa olla suurin ”vika” kytkimessä ja joskus on kitkapintoja irtoillut. On tietääkseni kevyimpiä Guzzin vakiokytkimiä, siksi myös metelöi (ääni pääsee ulos).

7. ei enää taida olla niitä, joilla tuo fataali kytkinongelma
Ei todellakaan, niitä on vaan 3 mallissa ja yhteensäkin oliko niitä reilu 1000 pyörää ja suurin osa jo duunattu 2 levyiseksi.

8. on vaihdettu vaihteensiirtimen jousi
Itse vaihdan sen aina proaktiivisena toimena joskus keväthuollossa ja pidän yhtä satulan perällä mukana…  Tyyppivika jonka voi korjata mielestäni vain askartelemalla vetojousen hoitamaan samaa tointa.  Ei oo paha homma kun tekee öljynvaihdon yhteydessä.

9. tämänhetkinen pyörä on lähes uusi.
Aina silloin tällöin on tullut vastaan Wildguzzi- ja Grisoghetto -palstoilla pyyntöjä vertailla Grisoa ja V11 mallia.  Kaikki ovat painottaneet suurta erilaisuutta. Kun ei ole kokemusta, uskallan lukemani ja V11 harrastukseni perusteella sanoa että kovasti ovat eri pyöriä.  V11 jyristää kahdesta putkesta ja soundi on ihan erilainen.  Kahvat tärisee, katteita on (LeMans) reilusti (eikä katteilla varustetut woblaa) ja toki ajoasento on ihan eri mutta loiva, ei sillai "kyykky", herrasmiehen peli (sivujalka ottaa maahan jos radalla kallistaa vasimeen asiaa ajattelematta).

9. V11 Le Mans on jotenkin edustanut minulle THE pyörää.
Siinähän se, P.Roperin sanoin tätä sukua: ”A real Don't fuck with me! motorbike from a different age...we will not see the like again."
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 00:10:36 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #12 : Maaliskuu 08, 2016, 21:18:51 ip »
Lainaus
Pikku modifikaatioiden jälkeen lopputulos oli tämä
Koira sanoo: ”mitä minä sanoin, äijällä ei oo kaikki muumit laaksossa”.

Lainaus
Desilitran verran puuttuu mikäli asiaa yhtään tunnen
Ei ole kyllä koskaan tullut mitään noin yllättävää eteen. Isomukinen se on.
V11 - it defines you.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #13 : Maaliskuu 09, 2016, 08:30:24 ap »
Camnia peesaten.

Omassani rallaattaa kytkin koneen lämmettyä melkoisesti. Mutta paskaako tuosta. Toimii. Ja ducatimiehet satsaa rahaa siihen, että saavat rämisemään oikein kunnolla.

Ajoasento on aivan nappi ainakin minulle. Reilut 180 senttiselle hepulle. Jalatkin taipui hyvin tapeille ainakin viime kesänä. Mutta silloin olin vasta 59 v. nuori.

Tuollainen täyskatettu malli on loistopeli pitkäänkin matkantekoon. Puhun nyt siis pelkistä kuskin fiiliksistä.
Ja kuten Camn tuossa aiemmin sanoi, niin ei woblaa missään nopeudessa.
Siihen lienee syynä sekä Öhlinsin alusta, että todella onnistunut kiinteä kate. + tietenkin monta muutakin juttua joita en edes tajua enkä tiedä.

Erinomainen tourig-sportti. Sitähän se on. Kaverin 996 Ducatin rinnalla Nero Corsa näyttää melkein Gold Wingiltä. Mutta jos pitäsi lähteä käymään esim. Brennerin solalla, niin ...

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Moto-ostoksilla (taas)
« Vastaus #14 : Maaliskuu 09, 2016, 08:38:22 ap »
Hops! Eipä tule montaakaan kertaa vuodessa surffailtua nettimotossa.
Äsken kävin. Siellähän on laari aivan tyhjänä Lemppareista. Ainoastaan tämä nyt puheena oleva Rosso Corsa.
Varmaan myyntiä tehdään paljon muuallakin, mutta eikö tuo nyt ole kuitenkin se tunnetuin niistä.