Eikö muut ole tehneet kulutustestiä pyörälleen ja ajotavalleen?Vastaus: En koskaan. Tähän pätee sama syy kuin rautaperseajoihin. Tekisin/ajaisin jos siitä olisi minulle jotain hyötyä.

Mutta tuosta latauksesta. Olin hakemassa viime kesänä Eldoradoa Tampereen Heinolta. Pyörä oli pakettiautoon nostoa vaille kun asentaja tuli ja sanoi, että hei. Siihen pitää tehdä vielä yksi pikku juttu mistä on tullut tehtaan ohje. Kysyin kauanko kestää? Parikymmentä minuuttia. Sanoin ettei ole aikaa odottaa kun oli vuokraamon paku ajossa ja aikataulu oli venynyt rekisteröinnin ja katsastuksen osalta ylipitkäksi. Guzzi piti käyttää fyysisesti konttorilla. Tätä ei vaadittu muilta merkeiltä. Näin siis viime kesänä.
Sovittiin, että pyörä kyytiin ja se tehtaan suosittelema pikkujuttu tehdään ensimmäisessä huollossa. Homman nimi selvisi heti ekana viikonloppuna. Pyörä ei startannut. Akku tyhjä. Onneksi homma tapahtui vain reilun parinkymmenen kilsan päässä kotoa. Huoltoauto hakemaan miestä ja akkua. Lataus ja samana iltana pyörä kotiin.
Sain sähköpostilla tehtaan ohjeen sen pienen homman tekemiseen. Ei ollut kummoinen. Laturilta katkaistiin kahdesta samanlaisesta johdosta toinen. Ei liitetty mihinkään. Tulpattiin vain ettei ota räpsyjä rungosta tms. Latausongelma katosi sille tielleen. Teetin tämän työn merkkihuollossa ettei mene takuu.
Oma valistumaton arvioni ongelman syystä on se, että kun laturi on melkoisen kuumassa paikassa pyttyjen välissä ja lyhyessä ajossa monine pysähdyksineen varmaan melkoisen kuumana, se huijasi latauksen nollille. Ehkä?
Huoltoon viedessäni lasettelin kuutostietä sellaista satasen vauhtia ja latauksen taso pysyi koko ajan mittarinäytöllä 13 - 14V tuntumassa.
Outo vika ja vielä oudompi remontti.
