Kirjoittaja Aihe: 1400cc kokemuksia  (Luettu 142535 kertaa)

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #45 : Maaliskuu 31, 2016, 22:36:58 ip »
Juuri noin. Kulutuspalat astinlautojen, ja Audacessa taitaa olla tapit tappien alla, on sen verran reilut, että ilmoittaa varmasti hyvissä ajoin ennen kallistusvaran ihan oikeasti loppumista.

Kiertoliittymässä ... tässä pitää olla nyt tarkkana ettei kielipoliisi iske ... kiertoliittymässä/liikenneympyrässä saa kulutuspalan kyllä rapimaan tonttiin, mutta jos se tapahtuu normaalissa maantieajossa, niin olisikohan laitevalinta ja laitteen käyttötarkoitus hieman eriparia. Miksi ostaa cruiseri jos tarvii supermoton.

raaka

  • Viestejä: 2
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #46 : Huhtikuu 05, 2016, 20:38:48 ip »
Hieman kokemuksia gali 1400 touringista,olen ajellut sillä nyt noin 46 tuhatta ja hyvin on pelannut. Alppiteillä vauhdikkaammassa ajossa on tosiaan astinlaudat raapineet maata mutta varoittaa kyllä ajoissa ettei ole tarvinnut asfaltilla maata. Norjan puolella Halti tunturin juurella käydessä ,kaksipäällä ja Teneretä seuratessa tuli hyvät ajo ominaisuudet huonollakin polulla ilm i(ainoa haitta iso takarengas). Pleksi tosiaan uutena aiheutti hieman pyörteitä mutta 2cm yläreunasta pois auttoi kummasti ja vettä myöskin heittää kintuille mutta Kimmolla siihenkin lienee konsti.Ainoa tekninen murheeni on ollut öljyn jäähdyttäjän puhaltajan anturi joka sanoi työsuhteen irti . Näillä vioilla ja ominaisuuksilla voin kyllä suositella pyörää    ;D ;D p.s viime syksynä ajelin ameeriikan valmisteella ameeriikassa noin 8 tuhatta ja en kyllä vaihda kyseiseen laitteeseen. T Matti

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #47 : Huhtikuu 15, 2016, 21:36:24 ip »
kuski valihtoo hevosen :))))) ee  se haettoo vaekka piltuussa oes ervärisiä.

Näin mäkin ajattelen ja matkamopokuume on nyt sitten selätetty ;D  

16 vuotta ja noin 400tkm pelkkiä kutseja, kait sitä saa jo jotain muutakin välillä koittaa, edes varovasti. (olihan mulla näemmä se bmw kokeilu, ei muistella sitä :-X ) Kyllä ne kaikki ropaleet vielä talliin jäi, eihän tommosista enempi ajetuista guzzeista  liikkeet mitään hyvitä. Mitäpä niitä hävittämään ja ilmaiseksi antaa kun kunnossa ovat.

On noissa ameriikan käkkylöissä vaan jotain koukuttavaa, pakko tunnustaa vaikka ikänsä on niitä vihannut.

Kulutus verrattuna isoon caliin, 1600cc hd menee alle 5L/100km, jopa näin alle kympin lämpötiloissa ;)
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #48 : Huhtikuu 15, 2016, 21:55:21 ip »
Kerhon tallissa on pitkä rivi amerikanpyöriä mutta suurin osa on vain siellä. Kesät talvet. Vain muutama sälli ajaa useamman tuhatta kesässä. Se voi tietysti johtua henkilöiden elämäntilanteesta, varallisuudesta tai muista harrastuksista. Paljon ajavin kerholainen ajaa vanhalla 80-luvun tonnisella CBR:llä pitkin poikin Eurooppaa useamman kymppitonnin vuodessa ja kertoo että ei tarvitse olla kuin hyvä pyörä niin matkanteko sujuu. Joidenkin kahvi muuttuu siinä vaiheessa happamaksi. Ilmeistä päätellen.

Epäilen että suurin osa on ostanut pyörän vain jonkin pienen jutun jatkeeksi. Ikkalan tapauksessa ei liene kuitenkaan kysymys siitä. Sen verran on tullut matkaa, mikäli minä mitään tiedän, pyörällä kuin pyörällä. Samalla "pääsee porukoihin".

Ai niin: loistava rakentelukohde ja antaa personoinnille laajat mahdollisuudet.
Mulla on sama ollut kyllä Guzzienkin suhteen: harva on alkuperäisenä säilynyt. Parantelua on tarvinnut tehdä.

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #49 : Huhtikuu 15, 2016, 22:29:28 ip »
Tämähän on uutisena suorastaan järkyttävä..Ei oikeen tiedä mitä sanois..Toisaalta kun aiemmin siitä kuumeesta puhuit, niin ei kai sitä pohoooojaamaalla turhia puhuta..ja elämähän kuulemma pitäiskin olla yhtä kokeilua ainaki niin kauan kun löytää sen lopullisen..jippii, hieno homma tuo hd:n hankinta! Tuuttehan pohjosen tapaamiseen ja elokuussa Guzziralliin ja Mandellossakin varmaan nähdään!
Jouko

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #50 : Huhtikuu 16, 2016, 00:09:28 ap »
Tämähän on uutisena suorastaan järkyttävä..

Järkyttävä....   eikai sentäs. Guzzeja on sentäs vielä enempi kun näitä toisia.  ;D

Tuuttehan pohjosen tapaamiseen ja elokuussa Guzziralliin ja Mandellossakin varmaan nähdään!

Totta kai!  Mandello on vielä kovin auki, selviää varmaan vasta lähempänä syyskuuta. 

Kerhon tallissa on pitkä rivi amerikanpyöriä mutta suurin osa on vain siellä. Kesät talvet. Vain muutama sälli ajaa useamman tuhatta kesässä.

Kannattaako tuommoseen kerhoon sitten kuulua....
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #51 : Huhtikuu 16, 2016, 06:58:18 ap »
Onnea uudelle hankinnalle ! Eiköhän sitä Elokuun alussa ihailla! Yksi järkytys on vielä tulossa kunhan vakuutusyhtiö muistaa, HD:n vakuutuksen hinta on "kohdillaan", senhän jo rouvan pyörästä tiesit.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #52 : Huhtikuu 16, 2016, 08:47:43 ap »
Komea pelihän tuo.
Onkos noiden vakuutuksessa HD-lisää? Kun nuhan on Guzzin tavoin painavia ja tehottomia.
Minkä ikäinen tämä on? Vielä vissiin ilmajäähykansilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #53 : Huhtikuu 16, 2016, 09:53:00 ap »
Harrikan vakuutus on n puolet halvempi.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #54 : Huhtikuu 16, 2016, 12:50:49 ip »
Lainaus käyttäjältä: motomatti - Huhtikuu 15, 2016, 20:55:21
Kerhon tallissa on pitkä rivi amerikanpyöriä mutta suurin osa on vain siellä. Kesät talvet. Vain muutama sälli ajaa useamman tuhatta kesässä.

Lainaus
Kannattaako tuommoseen kerhoon sitten kuulua....

On siellä sellaisiakin jäseniä jotka ajelevat normaalisti sen muutaman tonnin - 15.000 km suvessa. Itse kuulun tuohon haarukkaan. Ennen ajoin enemmän.
Guzzien määrä kerholla väheni viimesyksystä yhdellä mutta jäi niitä vielä jokunen. BMW:tä löytyy kuten myös KTM ja loput japseja. Pääsosa niistäkin customtyyppisiä. Brittipyöriä on toistaiseksi näkynyt vain kaksi: Panther ja Triumph. Porukka alkaa olemaan siinä iässä että pyörävalinta on useimmiten "pappamallia" ja suuritilavuuksisia.
Erikoisuutena mainittakoon BossHoss-trike.

Kerho on varsin aktiivinen. Yhteisajeluita, kerhokokoontuminen kerran vuoteen jossain toisaalla, kerhoiltoja kerran viikossa, tapahtumissa käyntiä ryhmänä, vuotuinen kerhojen välinen minimotokisa, Pilkkikisat, mato-ongintakisat, rock-konsertteja tyhjennetyssä pyörävarastossa varojen keräämiseen, jne.
Hallintaoikeus on myös kahteen enduroreittiin josta toinen on Salpausselän harjun päällä.

Varannot tulevat em. toiminnasta, lahjoituksista, talvisäilytyksestä ja jäsenmaksuista. Talous on vakaa.

Kerholla on korjaamotila työkaluineen, pesuvälineet pyörän ja auton pesuun, sauna, lämmin pyörävarasto, iso av-tila ja tietenkin baari, ulkogrilli ja keittiö. Eli ravinteitakin saa.

Tänäänkin, heti aamusta, kävin kerholla aamukahvilla. Porukkaa tosin ei ollut kun neljä henkeä lisäkseni kun osa oli jo lähtenyt ajamaan. Käytännöksi useilla jäsenillä on tullut että pyörä ja ajovarusteet ovat kerholla ja sinne tullaan autolla ja lähdetään autolla. Usein ajoreissun jälkeen jaaritellaan vielä useampikin tunti kahvitellessa.

Kerhossa on selkeä organisaatio. Ry vuodesta 1989. Täysjäseniä, kunniajäseniä, perhejäseniä, kannatusjäseniä ja jäsenyyttä odottavia jäsenehdokkaita. Kokous kaksi kertaa vuodessa. Hallitus kokoontuu tarvittaessa.
Täysjäsenillä on avaimet kerholle jos heillä on siellä pyörä. Muilla ei avaimia juuri ole. Kerhovastaavalle voi soittaa jos sisään haluaa. Hän tulee avaamaan tarvittaessa esimerkiksi kun maksullisesta talvisäilytyksestä haluaa pyöränsä ulos varastosta.

Siinä lyhyesti tästä kerhosta. Toimii Ylöjärvellä. Samassa kaupungissa on myös pari-kolme muuta kerhoa. Yhden kanssa tehdään enduro/cross-yhteistyötä.

Olen viihtynyt. Osa jäsenistä lapsuudenystäviäni muut tulleet enemmän tai vähemmän ystäviksi vuosikymmenten kuluessa.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #55 : Huhtikuu 22, 2016, 20:22:16 ip »
10/2014 kirjailtiin GuzziDiag tarinassa: "...että Cali1400 kohdalla huoltoilmaisimen kuittaus ei käy enää mittaripaneelista".

Tänään kirjoitti muuan Cali1400 käyttäjä Saksassa: "Satuin näkemään mekaanikon olan yli, kun hän nollasi Cali 1400 touring:ini huoltoilmaisimen mittaripaneelista toiminnan "Service" alla [Reset Service Coupon, koodi 34534].

Edit 23.4: Pauldaytona vahvisti: "koodi on oikea, tarkistin juuri".
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 23:15:46 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #56 : Huhtikuu 29, 2016, 22:49:26 ip »
Mä ajattelin että tätä pyörää en ala säätämään. Tuhannen kilsaa ajoin ja alkas ahistaa kun ei siihen aivoon pääse kiinni. Nyt pääsee: Power Vision. Aivan mahtava kapine! Kuvittele guzzidiagin ja tunerpron mahdollisuudet 5AM:lle ja kerro ne kolmella niin alkaa olla aika lähellä  ;D

http://dynojet.com/powervision/powervision-product-details.aspx     Tietokonettakaan ei välttämättä tarvi, perusjutut voi hoitaa tuolla näytöllä. Vaikka lennosta.

Jos tuo joskus tulee saatavaksi guzzille niin ilman muuta heti kauppaan. Mutta nyt , for harleys only ;)
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #57 : Toukokuu 09, 2016, 09:41:39 ap »
Tässä kokemuksia yhden kesän (2015) osalta. Pyörä on Cali 1400 Touring SE vuosimalli 2015. Kilometrejä tuli yli 10 000 km Suomessa. Entinen pyörä oli Cali Jackal vm 2000 ja siinä oli mittarissa 134 000 km (ei kaikki minun ajamia).

Ensiksi pitää sanoa, että tyytyväinen olen. Ei liikaa ohjelmistoja ja elektroniikkaa vaan sopivasti. On ABS, ajomoodit, vakionopeuden säätö. Näytössä näkyy nyt vaihteet, bensatilanne ja ilman lämpötila. Niitä kaipasin Jackaliin. Huoltotarpeesta tulee automaattisesti ilmoitus näyttöön. Pyörä on jämäkkä ajaa ja tehoja on riittävästi kyytiläisellekin.

Sitten muutamia huomioita ja vinkkejä.
Vaihdelaatikko kolahtelee samalla tavalla kuin Jackalissa. Ei siinä mitään. Jackalilla oli ajettu yli 134 000 km eikä vaihteissa mitään ongelmia. Antaa rusahdella vaan. Taitaa 1400:ssa olla sama laatikko lisättynä vain 6-vaihteella. Ainakin 1-vaihde on edelleen mielestäni liian iso. Varsinkin ruuhkamatelussa kaupungeissa ja raskaalla kuormalla ryömintä ykkösellä on hankalaa. Tästä tehtaalle kaino toive, jotta pienentäkää ykköstä.

Alkuperäisen 1400:n penkki imaisi sateella vettä ompeleen rei'istä sisäänsä vaahtomuoviin. Sitten oli takapuoli märkänä auringossakin. Vaihdoin geelipenkin. Geelipenkki on matalampi ja muutenkin mukavampi.

Lämpökahvat oli tosi helppo lisätä. Liittimet olivat valmiina tankin etupuolella peitteen alla. Ohjelmisto tunnisti asennuksen heti ja alkoi pelittämään. Katkaisimet ovat valmiina ohjaustangossa.

Tom Tom Riderin asennus vaati hiukkasen temppuilua. Teline asentui nätisti, mutta GPS-liittimen etsimisessä meni hiukkasen aikaa. Nettivihjeiden ja huollon ohjeiden mukaan GPS-liittimen piti olla heti tankin edessä vasemmalla puolella. Vanhemmissa 1400:ssa sitä ei ole, mutta vuoden ainakin 2015 mallissa sen piti olla. Irroitin vasemman puolen muovisuojan (sen, jossa on lisävalojen katkaisin) ja tankin päällä olevan kromatun suojan (tankkia en irroittanut). Ei vaan näkynyt. Tein ohuesta langasta koukun ja ongin sillä tankin alta ...... ja kas sieltä tuli nippusiteellä sidottu vihreäpäinen liitin. Sopivaa vastaliitintä TomTomissa ei ollut. Laitoin langan päät GPS-liittimeen ja Tomppa alkoi pelaamaan. Tehdas voisi laittaa GPS-liittymän paremmin näkyville. Nyt se saattaa valua kauas tankin alle ja asennus saattaa vaatia tankin irroituksen. Nyt TomTom on väliaikaisella liitoksella kiinni. Nettitietojen mukaan GPS-liittimeen sopii 2-napainen BMW 83300402344 -urosliitin. Pitää tilata sellainen, jotta saan asiallisen vedenpitävän liitoksen.

Jos pyörän seisoessa aurinko pääsee paistamaan suoraan mittaritauluun, saattaa liikkeelle lähtiessä olla yllätys, ettei mittaristosta näy vähään aikaan mitään. Kannattaa laittaa vaikka hanskat mittariston päälle aurinkoparkissa.

Pleksi on hiukkasen liian korkea. 3-5 cm voi ottaa meikäläisen mitoilla pois. Nyt pitää sateella hiukkasen suoristaa selkää, jotta ajoviima puhdistaa visiirin.

Talvisäilytyksen ajaksi otin laukut ja takakaatumaraudat pois. Sopi pienempään tilaan. Eikä ole herkkä naarmuille. Laukun mutterit lähtivät hyvin irti. Kaatumarautojen mutterit olivat tiukemmassa. Varsinkin satulan alapuolella olevien mutterin avaaminen vaatii kunnon työkalun. Tavallisella maataloussorvilla (jakoavaimella) ei kannata yrittää. Nämä satulan alla olevat pystymutterit ruuvasin säilytyksen ajaksi paikalleen. Myös laukun mutterit ruuvasin paikoilleen säilytyksen ajaksi. Muut mutterit säilytin rautojen mukana. Eivät kadonneet talven aikana.

Kevään ensimmäiset reissut on heitetty. Hyvin rullaa!


Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #58 : Toukokuu 09, 2016, 09:58:44 ap »
Lainaus
sieltä tuli nippusiteellä sidottu vihreäpäinen liitin. Sopivaa vastaliitintä TomTomissa ei ollut
Onkos tuo pelkkä virransyöttö vai osaako Cali keskustella muutenkin GPS:n kanssa ?
V11 - it defines you.

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #59 : Toukokuu 09, 2016, 10:15:34 ap »
GPS:n liitin on pelkkä 2-napainen virransyöttö. Ei keskustele. Tilasin muuten urosvastakappaleen EMC:ltä. 11 euroa.